אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> בקשה לתביעה ייצוגית נ' דיסקונט ומרכנתיל דיסקונט

בקשה לתביעה ייצוגית נ' דיסקונט ומרכנתיל דיסקונט

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 03/09/2001 14:19:00 | גרסת הדפסה

שאול כהן מבקש בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לקבוע כי תביעתו נגד בנק דיסקונט לישראל ונגד בנק מרכנתיל דיסקונט, תאושר כתביעה ייצוגית בסכום של כ - 360 מיליון שקל. תביעתו האישית של כהן הנה בסך של כ - 1.2 מיליון שקל. באמצעות עו"ד ישראל נטר ואריאל שריג, טוען כהן כי התביעה הנה בגין טענה לרשלנות, הטעיה, עושק, עשית עושר ולא במשפט, תרמית והפרת אמונים של שני הבנקים כלפי התובע וכלפי כל אלו שהחזיקו במניות של חברת י.מ. עיני תעשיות מתכת (1993).

התובע טוען כי קבוצת עיני בצוותא עם קבוצת אסטרטגיה בניהולם של אמנון שני, בני סידון ואלי נטף, ניהלו את חשבונותיהן אצל הבנקים הנתבעים, ואלו העמידו לרשות שתי הקבוצות (כולל עיני כמובן לפי הנטען), אשראים בחשבונות בנק פיקטיביים. כשנכנסו שתי הקבוצות לבעיות, אינטרס הבנקים היה לפרוע את חובותיהן ולעודד פעולות בניירות ערך, שלדברי התובע, אפשרו המנהלים של הנתבעות למנהלי שתי הקבוצות, לפתוח חשבונות "קש" שנפתחו באופן סיטונאי, תוך ביצוע עבירות חמורות על חוק הבנקאות, ולרשום לניירות ערך ולבורסה, נשלחו נתונים מטעים של החברות הנ"ל. לאחר הנפקת המניות, נערכה חקירה מקיפה של הרשות לניירות ערך, סביב ויסות והרצת מניות של קבוצת עיני וקבוצת אסטרטגיה, וחלק מן הנאשמים הודו באשמה ונשלחו למאסרים בפועל.

לדברי התובע, כתוצאה ממעשי הבנקים, קרסו מניות עיני שעמדו בעת הרכישה על 8.532 נקודות. בית המשפט מתבקש כאמור להעניק סעד למי שאחז בתקופה הרלבנטית (שנת 1994) במניות עיני.

טרם הוגש כתב הגנה.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ