אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לייצוגית נגד שילב- מכרה מתקן החתלה שלא אושר ע"י מכון התקנים

בקשה לייצוגית נגד שילב- מכרה מתקן החתלה שלא אושר ע"י מכון התקנים

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 14/09/2011 16:37:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין אלקלעי ואח' נ' שילב שיווק ישיר לבית היולדת בע"מ

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת שילב, בטענה כי נקטה בהטעייה חמורה, כשמכרה שידה לתינוקות עם מתקן החתלה ייחודי, למרות שהמתקן לא אושר על ידי מכון התקנים הישראלי, ומבלי ליידע את לקוחותיה על כך טרם מכירת המוצר.

המבקשים, הורים לתינוק בן חמישה חודשים, ביקשו לרכוש טרם לידתו שידת החתלה, ולטענתם, בהמלצת מוכרת בחנות שילב בירושלים, רכשו את שידת ההחתלה הייחודית בעלת מתקן ההחתלה הנפרד, אשר ניתן להרכבה והסרה, בתמורה ל 2,890 ש"ח בתוספת 200 ש"ח עבור המשלוח וההרכבה, זאת מבלי שיידעו אותם כי מתקן ההחתלה הייחודי טרם אושר ע"י מכון התקנים.

בבקשה שהגישו באמצעות עוה"ד עובדיה כהן, מיכאל דבורין ויצחק בם, טענו המבקשים כי לאחר שהשידה הגיעה לביתם ללא מתקן ההחתלה, אשר בלעדיו מדובר בשידה רגילה שאינה מותאמת לתינוקות, פנו לשילב ורק אז נאמר להם לראשונה, כי למתקן אין עדיין תו תקן, וכי אסור לשילב לייצרו ו/או לשווקו עד לקבלת אישור ממכון התקנים, ולפיכך יסופק רק לאחר קבלתו. לטענתם, עד היום, כחמישה חודשים לאחר הרכישה, טרם קיבל המתקן את האישור הנכסף והוא לא הגיע לידיהם, ועל כן הם נאלצים לחתל את בנם על הרצפה או על מיטתם, בחוסר נוחות ובצורה שאינה בטיחותית וגורמת להם לעגמת נפש מרובה. עוד טענו, כי שילב לא מוכנה לפצותם, אלא לאחר שהמוצר יסופק להם, ואף הגדילה לעשות וביקשה מהם להתאזר בסבלנות.

בשל כך, טענו המבקשים, כי שילב הטעתה אותם הטעייה חמורה והפרה את חוזה הרכישה עמם- כך, לא יידעה אותם או הזהירה אותם בדבר היעדר אישור של מכון התקנים ולא סיפקה להם מוצר שרכשו בכספם, מה גם שרכשו שידת החתלה בעלות של אלפי שקלים, ובתמורה קיבלו שידה אשר בחנות רהיטים רגילה עולה כמה מאות ש"ח בלבד.

לפיכך, התבקש בית המשפט לקבוע כי קבוצת הלקוחות שרכשו משילב את השידה בעלת מתקן ההחתלה הייחודי הנפרד יפוצו ב 29,950,000 ש"ח ולאסור על שילב להמשיך לשווק שידות החתלה ו/או מתקני החתלה שאינם עומדים בתקן.

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין אלקלעי ואח' נ' שילב שיווק ישיר לבית היולדת בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ