אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לייצוגית נגד קופ"ח מאוחדת בגין גביית כספים מילדים הסובלים מנכות

בקשה לייצוגית נגד קופ"ח מאוחדת בגין גביית כספים מילדים הסובלים מנכות

מאת: הדר מורג | תאריך פרסום : 28/12/2010 09:01:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין אילון נ' קופת חולים מאוחדת

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד קופת חולים מאוחדת, בשל גביית דמי השתתפות עצמית מחולים הסובלים מנכות סומטית, בניגוד לחוק.

המבקשת, אם לילדה הסובלת מנכות סומטית מסוג שיתוק מוחין, הגישה באמצעות עו"ד אסף שילה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד קופת חולים מאוחדת, בגין גבייה של דמי השתתפות עצמית עבור הטיפולים להם זקוקה בתה בשל מחלתה, בניגוד לחוק.

נכות סומטית, לאור הגדרת משרד הבריאות, הינה נכות תפקודית מתמשכת הנגרמת כתוצאה ממחלה או מתהליך הפוגע במערכת העצבים המרכזית או במערכת שרירי השלד.

לטענת המבקשת, קופת חולים מאוחדת גובה דמי השתתפות עצמית בניגוד לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, הקובע כי ילדים הסובלים מנכות סומטית זכאים לטיפולים ללא דמי השתתפות עצמית, וזאת במטרה להקל בנטל הנפשי והכלכלי המוטל על משפחות הילדים נוכח טיפוליהם.

קופת החולים, כך נטען, הודתה לפני כחצי שנה בגביית הכסף בניגוד לחוק בטענה שתהליך הרישום של החולים טרם הושלם במחשביה, והבטיחה להשיב למובטחים המוגדרים כסומטיים את דמי ההשתתפות העצמית, אולם השבת כספים זו לא נעשתה מעולם. עוד נטען, כי ההגדרה של נכות סומטית הוסדרה כבר ב-2002, ולכן היו לקופת החולים 8 שנים לעדכן את מחשביה, ומשלא עשתה כן היא מטעה את מבוטחיה לחשוב כי עליהם לשלם את דמי ההשתתפות.

בית המשפט התבקש, בין היתר, להורות לקופת החולים לחדול מגניבתה האסורה, ולפצות את הקבוצה הסובלת מנכות סומטית ומבוטחת בקופת חולים מאוחדת בסכום של כ- 12,533,850 ש"ח.

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין אילון נ' קופת חולים מאוחדת

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ