אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> בקשה לייצוגית- המדינה מנכה ממילואימניקים שכר שלא כדין

בקשה לייצוגית- המדינה מנכה ממילואימניקים שכר שלא כדין

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 27/09/2012 10:06:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין פלוני ואח' נ' מדינת ישראל ואח'

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית ע"ס 32 מליון ש"ח שהגישו עובדי מדינה כנגד המדינה, נטען כי בניגוד מוחלט לחוק שהיא עצמה חוקקה, היא מנכה משכרם את ימי המנוחה בהם שירתו במילואים, למרות שהם זכאים לקבל עבורם שכר עבודה רגיל בנוסף לתגמולי המילואים.

שני טייסי מילואים, המועסקים ע"י המדינה, הגישו באמצעות עו"ד חן בכר, בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המדינה, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, בה טענו כי בניגוד לחוק שהיא עצמה חוקקה, מנכה המדינה משכרם את ימי המנוחה, החגים או החופשים, בהם שירתו במילואים.

זאת, טענו המבקשים, בניגוד לתיקון חוק שירות מילואים וחוק הביטוח הלאומי משנת 2008, הקובע כי עובד שמבצע שירות מילואים ביום מנוחה, חג או חופש, ולא הפסיד בשל כך יום עבודה, זכאי לקבל בנוסף לגמלת מילואים גם את שכר העבודה הרגיל.

לטענת המבקשים, שניהם משרתים בממוצע כ 50 ימי מילואים בשנה, מתוך תחושת שליחות ורצון לתרום למדינה ולבטחונה, אולם המדינה משיבה להם בתמורה הפרת חוק בוטה.

המבקשים הוסיפו, כי כל אחד מהם פנה הן לראשי המשרדים בהם הם עובדים, הן לנציבות שירות המדינה והן למשרד החשב הכללי, אלא שאלה מכתתים רגליהם ולא מספקים תשובות.

כך לדוגמא, טענו המבקשים, כי בפנייה חוזרת למנהלת בכירה בנציבות שירות המדינה, היא השיבה בין היתר, כי 'גלגלי הצדק פועלים לאט' והעניין נמצא בבדיקת החשב הכללי, ואף הודתה כי ייתכן שזהו מחדל של המדינה. אלא שמנגד, טען החשב הכללי שהנושא נמצא בבדיקת נציבות שירות המדינה.

לטענתם, פניות חוזרות ונשנות מצידם לרשויות השונות לא נענו עד ליום זה ממש, ובשל כך לא נותרה בידיהם הברירה, אלא להגיש את הבקשה הזו, בשם כל אותם אזרחים מסורים, עובדי המדינה, אשר יצאו לשירות מילואים בימי מנוחה, חג או חופש ושכרם נוכה.

עילות התביעה הן בין היתר, ניכוי אסור על פי חוק השכר, הפרת חובה חקוקה והפליית עובדי המדינה המשרתים בשירות מילואים לעומת אלו שלא נקראים אליו או שלא משרתים במילואים בימי מנוחה וחג.

סכום הפיצוי המשוער שהתבקש הועמד על 32,000,000 ש"ח, והסעדים שהתבקשו בין השאר הינם חיוב המשיבים לשלם לכל אחד מחברי הקבוצה את כל הניכויים הלא חוקיים ולחילופין במלוא הנזק שנגרם להם בשל הניכוי, להפסיק לנכות באופן לא חוקי משכרם ולשלם לעובדי המדינה המשרתים במילואים גם בגין ימי המנוחה ו/או החופשה.

ב"כ המבקשים: עו"ד חן בכר

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין פלוני ואח' נ' מדינת ישראל ואח'

למדור: דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
"לא תמיד העובד הוא הצד החלש"
עו"ד הנרי הלר | צילום: רונית לה פוזה
הזכויות בעבודה של מפונים, נעדרים ובני משפחות החטופים
עו"ד מיכל ספקטור-דנינו | צילום: אלעד דבי, אילוסטרציה: kate.sade on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ