אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> בצל חשד לפגיעה מינית מצד האב: משמורת על בת 5 תיוותר אצל האם

בצל חשד לפגיעה מינית מצד האב: משמורת על בת 5 תיוותר אצל האם

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/07/2023 08:45:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Caroline Hernandez on Unsplash

סיפור אהבה ישראלי-אמריקאי שהוביל ללידת הקטינה הסתיים לטענת האם הישראלית בהפרדתה מבתה על אדמת ארה"ב, ולתקיפה מינית מצד האב. בקשתו לכבד הסדרי שהות שאושרו בביהמ"ש האמריקאי נדחתה

המשמורת על בת 5 שנולדה כתוצאה מיחסים בין אמריקאי לישראלית תישאר אצל אימה בישראל – כך קבע לאחרונה בית המשפט למשפחה בחיפה. על רקע טענות של האם להתעללות מינית מצד האב כלפי הבת, ולאחר שהקשר בין האב והבת נותק עם חזרת האם והילדה לישראל – קיבל סגן הנשיאה טל פפרני את תביעת האם למשמורת בלעדית על הילדה.

סיפור האהבה שהסתיים לטענת האם בטרגדיה החל כשהאב, אזרח אמריקאי, הגיע ארצה כדי לעשות פוסט דוקטורט בטכניון. במהלך שהותו בישראל הוא הכיר את התובעת, ישראלית בשנות הארבעים לחייה וללא משפחה. לטענתה עם סיום היחסים ולאחר שהנתבע עזב את הארץ היא גילתה שנכנסה ממנו להריון, ממנו נולדה הקטינה בשנת 2018.

האם, שיוצגה באמצעות עו"ד קרנית וסלינג גפן, תיארה כי אף שבתחילה סירב הנתבע להכיר באבהותו, בהמשך הוא שכנע אותה להגר עם בתם לארצות הברית ולנסות לחיות שם יחד כמשפחה. לדבריה בהמשך הם אף מיסדו את הקשר, אלא שמיד לאחר מכן הוא החל במסכת התעללות כלפיה שכל מטרתה הייתה להפריד אותה מהבת.

בשלב מסוים, לטענתה, הגיש נגדה האב תלונת שווא בארה"ב בה טען שהיא מטרידה אותו ומכה את הבת. מאוחר יותר היא אף נעצרה והוצאו נגדה צווי הרחקה מהילדה. לדבריה, היא נאלצה להשתמש בכספי הפנסיה שצברה כדי לממן תביעה משפטית שתאפשר לה לחזור לישראל עם הילדה. בסופו של יום היא חתמה בלית ברירה על הסכם דרקוני, שהוכתב על ידי עורך דינו של האב, כתנאי לחזרה לישראל.

לא מתכוון להגיע

בתביעת המשמורת שהגישה לבית המשפט בישראל במרץ 2022 טענה האם שחתימתה על ההסכם נעשתה תחת אונס, ולפיכך אין משמעות לחלוקת זמני השהות שנקבעו בו. היא ציינה כי לאחר חזרתן לארץ בתה החלה לדבר באופן ספונטני על חוויות שעברה, ודבריה העלו חשד לניצול מיני מצד האב.

לעומתה טען האב, שיוצג באמצעות עו"ד ג'יי הייט, כי בהתאם להסכם על הילדה לקיים עמו זמני שהות על אדמת ארצות הברית. עורך הדין הבהיר במהלך הדיון שנערך בישראל כי האב לא מתכוון להגיע לארץ, וטען כי יש לכבד את ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים בבית המשפט האמריקאי, לפיהן הילדה תטוס אליו.

אלא שהשופט פפרני קבע שהאב לא פעל בדרכים מקובלות על מנת לאכוף את פסק החוץ, כך שסמכותו של בית המשפט בישראל לקבל את תביעת האם לא נשללה. לגופו של עניין קבע השופט כי הנסיבות מצדיקות להותיר את המשמורת בידיה.

"אין מחלוקת כי הנתבע מתגורר דרך קבע בחו"ל ולמעשה אינו מצוי בקשר עם הקטינה. עוד התברר כי הנתבע לא נקט בכל הליך שהוא להשבת הקטינה לארה"ב, ולמעשה, מקום מושבה של הקטינה בישראל, כאן אף נולדה", סיכם השופט, תוך שהדגיש כי טובת הילדה היא לוודאות משפטית ופיזית, ולא לטרטור על טיסות ארוכות.

לא ניתן צו להוצאות.

לפסק הדין המלא בתיק תמ"ש 68554-03-22

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
עושים סדר באי הסדר של ימי קורונה
עו"ד אורלי מנע שני | צילום: סיגל איילנד שילמן
"אני בונה משפחה במקום להרוס אותה"
עו"ד צהלה הלוי | צילום: נריה אברהמי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ