אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> בני זוג נהרגו בתאונת דרכים – הנהג הפוגע יפוצה בכ-200,000 ש'

בני זוג נהרגו בתאונת דרכים – הנהג הפוגע יפוצה בכ-200,000 ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 02/01/2024 13:18:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Johannes Blenke on Unsplash

בתביעתו נגד חברת הביטוח סיפר נהג מערבל הבטון כי מאז התאונה הקטלנית הוא סובל מסיוטים בלילות ופוסט טראומה. ביהמ"ש אישר פשרה אליה הגיעו הצדדים

נהג מערבל בטון שהיה מעורב בתאונה קטלנית זכה לאחרונה בפיצוי של יותר מ-200,000 שקל מחברת הביטוח "שלמה". הנהג התנגש בעוצמה ברכב שבו ישבו בעל ואישה, והם נהרגו במקום. לאחר שנמצא כי אינו אשם בתאונה, תיאר הנהג בתביעתו על אודות הקשיים הנפשיים הרבים עמם הוא מתמודד מאז האירוע הטראומתי, שמצדיקות לשיטתו פיצוי כספי. ההליך הסתיים בהסכם פשרה בין הצדדים, לו נתן השופט אחסאן כנעאן תוקף של פסק דין.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד ראובן מלאך, סיפר התובע (45) כי במאי 2021 – במהלך חופשה מעבודתו כמנהל ייצור במפעל לייצור מכונות רנטגן – נהג על מערבל הבטון נשוא התביעה בכביש 899 אשר בצפון הארץ. בשלב מסוים של הנסיעה הוא התנגש בעוצמה ברכב פרטי, בו ישבו בני זוג בשנות השבעים לחייהם שנהרגו במקום לנגד עיניו.

התובע סיפר כי מלבד הפציעות הקלות בגופו שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה, הוא החל ללקות בנפשו. לדבריו מאז התאונה החלו להתעורר אצלו סיוטים קשים ואף התפתחה אצלו תסמונת פוסט טראומטית.

נהג מערבל הבטון צירף לתביעתו אסמכתאות מגורמים טיפוליים אליהם הופנה, מהן עולה שהוא מתקשה להירדם בלילות, אכול רגשות אשמה, שתמונות ההרוגים אינן מרפות ממנו וכי למעשה הפך מאדם בריא וספורטיבי בעל אורח חיים טבעוני שאוהב לקרוא ספרים – לשבר כלי שלא מפסיק לבכות, שוכח דברים, סובל מבריחת שתן ומטופל בנוגדי חרדה ודיכאון.

התובע שיתף כי למרות חלוף הזמן והטיפולים שקיבל מאז התאונה, מצבו לא הוטב והוא ממשיך לסבול ממצב נפשי קשה ומהפרעות שפוקדות אותו יומם לילה ופוגעות בתפקוד שלו.

עוד סיפר התובע כי מאז התאונה הוא עובד פחות מהרגיל ואף מתקשה לבצע מטלות יומיומיות פשוטות כמו עריכת קניות או סיוע בעבודות הבית. מלבד זאת, טען, הוא יזדקק לנוכח מצבו לטיפולים רפואיים ונפשיים ולסיוע מצד גורמים שלישיים בתפקודו השוטף – עניינים הכרוכים, מטבעם, בהוצאות כספיות.

לשיטת התובע על "שלמה", כמבטחת מערבל הבטון, לפצות אותו בשל נזקיו השונים.

מנגד טענה חברת הביטוח, שיוצגה באמצעות עו"ד סיגל שירזי, כי התאונה אירעה במהלך עבודתו של התובע כנהג מערבל הבטון (לצד עבודתו במפעל מכונות הרנטגן), ומשכך מדובר בתאונת עבודה שבנזקיה אמור לשאת הביטוח הלאומי, ולא היא.

בהתאם לכך טענה "שלמה" כי גם אם בית המשפט יקבע בסופו של יום שעליה לפצות את התובע, יש לנכות מסכום הפיצוי הסופי את הגמלאות להן הוא זכאי מביטוח לאומי בשל הכרה באירוע כתאונת עבודה.

אלא שכאמור, בנובמבר האחרון הגיעו הצדדים להסכם פשרה שלפיו "שלמה" תשלם לנהג מערבל הבטון 201,258 שקל ובכך יסתיים ההליך המשפטי. יומיים לאחר מכן אישר השופט כנעאן את ההסכם.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ