אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> בן 71 שוחרר במהלך התקף לב ומת – אלמנתו תובעת מיליונים מהכללית

בן 71 שוחרר במהלך התקף לב ומת – אלמנתו תובעת מיליונים מהכללית

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 11/04/2022 08:58:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Simon Hurry, Unsplash

המנוח התלונן על כאבים בחזה בפני רופא המשפחה. על אף הממצאים בתרשים הא.ק.ג לאוטם בשריר הלב הוא שוחרר לשגרת יומו. כעבור שעתיים הוא איבד את הכרתו כתוצאה מדום לב ונפטר יומיים לאחר מכן

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית נגד קופת חולים כללית. התובעת היא אלמנתו של מטופל שנפטר בינואר 2021 מהתקף לב. היא טוענת כי בעלה המנוח הגיע לקופת החולים עם תלונות על כאבים בחזה ועבר בדיקת אק״ג שהעלתה סימנים לאוטם בשריר הלב. במקום לפנותו לבית החולים בדחיפות הוא שוחרר עם המלצות למעקב. זמן קצר לאחר מכן הוא התמוטט והמאמצים להצילו עלו בתוהו.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו״ד אנה אונגר ממשרד אונגר-שויגמן סיפרה התובעת שבתחילת ינואר 2021 פנה בעלה המנוח למרפאה של הכללית בשעות הבוקר עם תלונות על כאבים בחזה. נערכה לו בדיקת אק״ג שממצאיה מעידים על סימנים של אוטם בשריר הלב.

לאחר הבדיקה, רופא המשפחה הוציא למנוח הפניות לביצוע אקו לב ומעקב קרדיולוגי, ללא כל המלצה לטיפול תרופתי או למנוחה. לאור זאת, המנוח המשיך לעבודתו.

פחות משעתיים אחר יציאתו מהביקור בקופת החולים התקבלה קריאה מעוברי אורח במוקד מגן דוד אדום כי המנוח התמוטט ונפל על פניו. הכוננים שהגיעו למקום החלו בפעולות החייאה הכוללת עיסויים, הנשמות ומתן שוק חשמלי עד הגעת צוות ניידת טיפול נמרץ. המנוח פונה לבית החולים בילינסון תוך כדי פעולות החייאה.

בבית החולים הוא עבר צנתור דחוף ולאחר מכן הועבר ליחידה לטיפול נמרץ. לאחר הצנתור מצבו של המנוח המשיך להיות קריטי. חרף כל הניסיונות לייצבו, יומיים לאחר הגעתו לבית החולים הוא נפטר.

בחוות דעת שצורפה לכתב התביעה נכתב כי רופא קופת החולים שגה בכך שלא נתן למנוח טיפול תרופתי, ובכך שהוא לא הובהל לאלתר באמצעות אמבולנס לבית החולים, אלא שוחרר לביתו עם המלצה למעקב קרדיולוגי ולבדיקת אקו לב.

לדברי המומחה, פינוי באמבולנס לבית החולים היה מונע את מותו המצער בטרם עת של המנוח, והוא היה נותר עם נזק מינימאלי ביותר לשריר הלב.

לטענת התובעת, כתוצאה מרשלנות הנתבעת, האוטם הקל ממנו סבל המנוח בהגעתו למרפאה הפך לאוטם נרחב והוא איבד את הכרתו בשל הפרעות קצב קטלניות, ונגרם נזק בלתי הפיך שבסופו של דבר הוביל למותו.

חיכו שנים לפנסיה

התובעת הוסיפה וציינה כי לפני האירוע היה בעלה עצמאי ותפקודי ועבד במשרה מלאה כנהג הסעות. הוא הותיר אם בת 92, שלושה ילדים ותשעה נכדים. לדבריה, המנוח היה שותף מלא לניהול משק הבית והיא מרגישה בחסרונו כל יום וכל שעה, לא רק מבחינה נפשית אלא גם מבחינת ההתנהלות היומיומית.

היא ציינה כי בני הזוג חיכו לאורך חייהם המשותפים ליציאתו העתידית של המנוח לפנסיה על מנת שיוכלו להמשיך וליהנות מגיל הזהב יחד, מוקפים במשפחה וחברים, עצמאיים לצאת לטיולים ולהזדקן ביחד, אך כל תכניותיהם נגדעו עם מותו, שנגרם בעקבות רשלנות הנתבעת.

עוד כתבה התובעת כי היא היתה תלויה במנוח בפרנסתה ואיבדה את מקור ההכנסה העיקרי של משק הבית.

משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה. 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים
עו"ד דפנה צדיקריו-אלי, צילום: מיכאל טופיול

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ