אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> ביטוח לאומי יכיר ברופא שיניים שסובל מבלטי דיסק כנפגע עבודה

ביטוח לאומי יכיר ברופא שיניים שסובל מבלטי דיסק כנפגע עבודה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 23/03/2020 16:38:00 | גרסת הדפסה

עורך דין ביטוח לאומי, ביטוח לאומי יכיר ברופא שיניים שסובל מבלטי דיסק כנפגע עבודהאילוסטרציה: Quang Tri NGUYEN on Unsplash

המוסד נסוג מעמדתו השלילית בעקבות ערעור שכלל חוות דעת רפואית שהוכיחה באופן מובהק כי הבעיות בעמוד השדרה הצווארי הן תוצאה של עבודה אינטנסיבית לאורך שנים.

לפני כשנה וחצי דחה ביטוח לאומי תביעה שהגיש רופא שיניים להכרה כנפגע עבודה עקב בלטי דיסק בעמוד השדרה. אלא שערעור שהגיש לבית הדין לעבודה בחיפה באמצעות עו"ד אדיר שויגמן ממשרד עורכי דין אונגר-שויגמן, שינה את התמונה לנוכח חוות דעת של מומחה תעסוקתי שהוכיחה ללא צל של ספק כי העבודה האינטנסיבית גרמה לפגיעות בעמוד השדרה הצווארי. כתוצאה מכך, הגיעו הצדדים להסכמה שאושרה לאחרונה כפסק דין: בעיות הצוואר של רופא השיניים יוכרו כפגיעה בעבודה וביטוח לאומי יישא בהוצאות משפט של 2,500 שקל.  

כשביטוח לאומי דחה את תביעתו של רופא השיניים (49) הוא טען כי אין קשר סיבתי בין כאבי הגב והצוואר מהם הוא סובל לבין עבודתו, שכן לא מדובר במחלת מקצוע או במיקרוטראומה (פגיעות זעירות מצטברות) אלא בתחלואה טבעית.

בערעור שהגיש הרופא בנובמבר 2018 באמצעות עו"ד שויגמן הוא קעקע את מסקנות הביטוח לאומי. בערעור נטען כי הרופא עוסק במקצוע כ-20 שנה ועד להחמרה במצבו עבד בממוצע כ-10 שעות.

ב-2009 אובחנו אצלו לראשונה בקעי דיסק בעמוד השדרה המותני והוא הופנה למרפאת כאב ולפיזיותרפיה. כ-9 שנים לאחר מכן, כתוצאה מהישיבה הממושכת ומנח הגוף הרכון, החל הרופא לסבול גם מכאבים עזים בצוואר עם הקרנה לכתף ימין. במאי 2017 נערכה לו בדיקת CT שבה אובחנו בלטי דיסק בחוליות עמוד השדרה הצווארי, ובדיקתEMG  שעבר העלתה פגיעה עצבית ועדות לתסמונת התעלה הקרפלית ביד ימין.

כחודש לאחר מכן הוא נאלץ לעבור ניתוח שלאחריו טופל בפיזיותרפיה אך השיפור היה חלקי בלבד. בעקבות הניתוח הוא נעדר מעבודתו במשך 167 ימים ולאחריהם חזר לעבוד באופן חלקי: בחודשיים הראשונים בהיקף מצומצם של 4 שעות בלבד, בחודשיים הבאים הגדיל את היקף העבודה ל-6 שעות ביום וכיום הוא עובד כ-7 שעות בממוצע.

השפעה ברורה

מומחה רפואה תעסוקתית שבדק את המערער כ-5 חודשים לאחר הניתוח מצא השפעה ברורה של טיב ואופי עבודתו על הבעיות האורתופדיות מהן הוא סובל. לפי חוות דעתו, שצורפה לערעור, הספרות המקצועית והמחקרים בתחום מעידים כי בעיות מהסוג שאובחן אצלו שכיחות בקרב רופאי שיניים, בהתחשב באופי העבודה, המצריך רכינה וכיפוף חוזרים ונשנים לאורך שנים ארוכות.

המומחה הוסיף בחוות הדעת כי המומחה מטעם הביטוח הלאומי, שהמליץ על דחיית התביעה, הוא נוירולוג שלא מכיר את מתכונת העבודה של רופאי השיניים, ולכן קביעותיו כלל לא רלוונטיות לעניינו של המערער.

 משכך, נטען בערעור כי יש קשר סיבתי מובהק בין תנאי העבודה לבין מצבו הרפואי של המערער נכון להיום, ועל כן יש להכיר בו כנפגע עבודה.

לאחר שעיינה בחוות הדעת המקצועית המליצה השופטת איריס רש לצדדים להגיע להסכמה שלפיה קביעות המומחה התעסוקתי יתקבלו ככל הנוגע לפגיעות בעמוד השדרה הצווארי בלבד.

עו"ד צחי רטר מטעם הביטוח הלאומי נענה להמלצה וכך גם המערער. בהתאם לכך, ניתן תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים, שלפיה הפגיעות בעמוד השדרה הצווארי יוכרו כפגיעה בעבודה, והמערער יוכל להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות. לנוכח תוצאת ההליך, קבעה השופטת רש כי ביטוח לאומי ישלם למערער הוצאות משפט של 2,500 שקל.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ