אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> ביהמ"ש פסק: נאפסטר הפרה זכויות יוצרים

ביהמ"ש פסק: נאפסטר הפרה זכויות יוצרים

מאת: דפנה מאור - TheMarker.com | תאריך פרסום : 13/02/2001 15:03:00 | גרסת הדפסה

ביהמ"ש לערעורים בארה"ב פסק ביום שני כי על חברת נאפסטר למנוע את הפרת זכויות היוצרים המתנהלת בשירות החלפת קבצי המוסיקה שלה. לעת עתה, אין נאפסטר מתכוונת לסגור את השירות, עליו צבאו מיליוני גולשים בימים האחרונים שלפני הפסיקה.

למרות שלא היה זה נצחון מלא עבורן, מיהרו חברות התקליטים, שהגישו את התביעה, להכריז על נצחון. עורכי הדין של איגוד תעשיית התקליטים של אמריקה (RIAA) אמרו כי הפסיקה מהווה מצבה על קברה של נאפסטר.

נאפסטר, מצידה, הודיעה כי לא תסגור את שרתיה לעת עתה, אולם כתוצאה מהפסיקה היא עלולה להיאלץ לעשות זאת בסופו של דבר. בהודעת החברה נאמר: "אנחנו מאוד מאוכזבים מהפסיקה של שלושת השופטים, ונבקש דיון בערעור".

הנהירה של הגולשים לשרתי החברה רק גברה לאחר הפסיקה. מיליוני משתמשים ניסו להתחבר ולהוריד כמה שיותר שירים לפני הסגירה הממשמשת ובאה של השירות ששינה את פני תעשיית התקליטים. מומחים אמרו עוד טרם מתן הפסיקה כי השימוש המקיף בשירותי נאפסטר יקשה מאוד לחסל את תרבות החלפת הקבצים, גם אם נאפסטר עצמה תיסגר או תעבור לשירות בתשלום, כפי שמתכננת המשקיעה האסטרטגית שלה, ברטלסמן.

בפסיקה נאמר כי ביהמ"ש מכיר בכך שצו המניעה הראשון שניתן נגד החברה הוא מוצדק ונדרש. נאפסטר עשויה להיות אחראית להפרת זכויות יוצרים על ידי לקוחותיה בכך שידעה כי יש במערכת שלה חומרים מסוימים המוגנים בחוקי זכויות יוצרים, ולא עשתה כדי למנוע את הפצתם.

עם זאת, הורה ביהמ"ש לערעורים לערכאה הנמוכה יותר לתקן את פסיקתה בכך שתדרוש מחברות התקליטים לזהות אלו מזכויות היוצרים שלהן הופרו. כדי למנוע אחריות משפטית להפרה כזו, נאפסטר תיאלץ לסרוק את השרתים ולחסום גישה לשירים שברשימה כזו.

פרקליט נאפסטר, דיוויד בויס, ששימש כתובע במשפט מיקרוסופט וכנציג הדמוקרטים בערעורם על בחירתו על ג'ורג' בוש לנשיאות, אמר כי יידרשו ימים ואף שבועות עד שביהמ"ש המחוזי יתקן את פסיקתו, כנדרש.

ענקית המדיה ברטלסמן, שהכריזה במפתיע לפני מספר חודשים על השקעה אסטרטגית בנאפסטר בהיקף של 50 מיליון דולר, לאחר שהיתה בין התובעות הראשיות במשפטה, הודיעה כי תמשיך בפיתוח גירסה של שירות מסחרי בתשלום המבוסס על הטכנולוגיה של נאפסטר.

לעיון בפסה"ד המלא וניתוחו לחץ כאן

לעיון במאמרים בנושא נאפסטר לחץ להלן:

עו"ד שחר ולנר "נאפסטר את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק - לעת עתה"

עוה"ד אביב אילון ויונתן בר שדה "שיתוף קבצים באינטרנט"

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ