אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> ביהמ"ש הציע לבזק לבוא בדברים עם נאמן חברת תבל

ביהמ"ש הציע לבזק לבוא בדברים עם נאמן חברת תבל

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 13/06/2002 13:06:00 | גרסת הדפסה

"אין חולק כי לנפגע מהפרה יסודית של חוזה, מוקנית זכות הביטול על דרך של סעד עצמי... במקרה דנן, לאחר שתבל לא תקנה דרכיה, שלחה בזק הודעת ביטול. אלא שלמרות הודעה זו, המשיכה בזק לספק שירותים, ואף הגישה לבית משפט בקשה זו, אשר כל מהותה הינה בקשה לאכיפת חוזה", כך אמרה היום שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, בבואה להחליט במחלוקת שבין חברת בזק לבין רואה החשבון צבי יוכטמן הנאמן והמנהל המיוחד של חברת תבל תשדורת בינלאומית לישראל בע"מ.

השופטת המשיכה ואמרה כי אין מניעה עקרונית שבזק תגיש הודעת ביטול חדשה לביטול ההסכם, וזאת אם תהפוך תבל לחדלת פירעון. עוד אמרה השופטת, כי טוב תעשה בזק, אם תיתן דעתה לכך שביטול החוזה עם חברת תבל והפסקת אספקת השירותים לחברה, תיפגע אנושות בפעילותה של תבל, ועלולה להיות לכך תוצאה של קריסת הסדר נושים עתידי עם תבל, הסדר אותו מנסה הנאמן יוכטמן לגבש.

השופטת אלשיך אמרה כי הסדר זה, מהווה את האפשרות הריאלית היחידה, כי נושי החברה (הכוללים גם את חברת בזק) יוכלו לקבל חלק מחובותיהם, בעוד שכניסת תבל לפירוק ומימוש נכסיה, כחברה לא פעילה, יגרום לכך שנושיה יקבלו אחוז זעום מכלל חובם.

"טוב תעשה בזק, כאמור, אם תיתן דעתה לעניין זה ותנסה לבוא בדברים עם הנאמן, וזאת לטובת שני הצדדים גם יחד". כך סיכמה השופטת את החלטתה.

החלטתה זו של השופטת ניתנה בעקבות בקשתה של חברת בזק לחייב את רואה החשבון צבי יוכטמן והמנהל המיוחד של תבל לשלם לה את התמורה המגיעה לה, לטענתה, עבור שירותים שסיפקה לחברת תבל. הנאמן וכונס הנכסים הרשמי, התנגדו לבקשה זו ואמרו כי מדובר בחובות עבר, אשר בגינן צריכה בזק להגיש תביעת חוב לנאמן.

ההסכם בין בזק לבין תבל, נחתם בתאריך 1.1.90. בהסכם זה, התחייבה בזק לספק לתבל שירותים שונים - כשעיקר רשת הכבלים שהוקמה בעקבות הסכם זה, פרושה בתשתיות בזק, והיתרה בתשתיות עצמאיות שהקימה תבל.

ההסכם קבע כי על תבל לשלם לבזק תשלומים רבעוניים, שיחושבו לפי אורך רשת הכבלים, אשר הוקמה ותוחזקה על ידי תבל.

תבל נכנסה לקשיים ולא עמדה בתשלומים ולכן בחודש יוני 2001, נחתמו שני הסכמי הלוואה שנועדו לאפשר לתבל לעמוד בהתחייבויותיה. כשהמשיכה תבל שלא לעמוד בתשלומים הודיעה בזק ב- 9.4.02 לתבל, כי היא מבטלת את הסכם מתן השירותים, אך למרות זאת המשיכה בזק לספק, לפנים משורת הדין, שירותים לחברת תבל. מדובר בתשלום רבעוני בהיקף של כ- 10 מליון שקל.

בזק טענה שהמשך אספקת השירותים עולה לה הון עתק ולכן לאור המשך הפרת ההסכם מצידה של תבל, אין היא (בזק) חייבת להמשיך לספק שירותים אלה. עו"ד יוכטמן טען כי הוא הסכים לשלם לבזק תמורת השירותים השוטפים, אך בזק מנסה, במסווה של "בקשה תמימה" לחייב את הנאמן לשלם לה גם עבור חובות העבר.

בנסיבות שנוצרו, לא ניתן צו לתשלום הוצאות משפט.

פש"ר 001361/02, בש"א 9258/01 בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ואח' נ' תבל תשדורת בינלאומית לישראל בע"מ ואח'

למדור דיני תאגידים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ