אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> בזכות הקורונה ונסיבות משפחתיות קשות: בן 42 שהעלים מע״מ לא ירצה מאסר

בזכות הקורונה ונסיבות משפחתיות קשות: בן 42 שהעלים מע״מ לא ירצה מאסר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/10/2022 13:54:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Ben White, Unsplash

אחת מבנותיו של האיש סובלת ממחלה כרונית ונזקקת לאשפוזים תכופים. בית המשפט התחשב במצב ובכך שהעבירות בוצעו בתקופת מגפת הקורונה והסתפק בענישה צופה פני עתיד ובקנס

השופט יריב נבון גזר לאחרונה מאסר על תנאי, קנס של 5,000 שקל והתחייבות על בעל עסק לשעבר שהורשע באי הגשת 10 דוחות למע״מ. המדינה דרשה מאסר באמצעות עבודות שירות. השופט נמנע מכך תוך שקיבל את עמדת ההגנה וקבע שיש להתחשב במצבו המשפחתי המורכב של האיש ובכך שהעבירות בוצעו בתקופת משבר הקורונה בה קרס העסק שלו.  

ביוני 2021 הוגש נגד הנאשם כתב אישום שכלל 10 דוחות שלא הוגשו למע״מ בחודשים ינואר 2020 עד פברואר 2021. היקף החוב עמד על כ-50,000 שקל (קרן). הנאשם הודה והורשע בעבירות.

במסגרת הטיעונים לעונש טענה המדינה, באמצעות עו״ד עורווה חוסיין, כי לאור ריבוי הדוחות שלא הוגשו הנאשם פגע בערך החברתי המוגן של השוויון בתשלום מס. היא הוסיפה כי הנאשם פגע פגיעה קשה בקופת המדינה בכך שלא הסיר את המחדלים ולא שילם את החוב. 

לאור זאת דרשה המדינה מאסר בפועל במתחם שנע בין 5 חודשים ל-12 חודשים, מאסר על תנאי, קנס כספי והתחייבות להימנע מעבירות דומות בעתיד.

הסנגורית, עו״ד חגית יחזקאל, הבהירה שהנאשם פעל להסרת המחדלים והגיש את הדוחות נשוא כתב האישום. היא הוסיפה כי מרשה ניסה להגיע להסדר עם רשויות מע״מ אך נתקל באוזניים ערלות.

עוד ציינה הסנגורית שהנאשם נעדר עבר פלילי, הודה בהזדמנות הראשונה, נטל אחריות על מעשיו וחסך זמן שיפוטי ניכר. כמו כן, הוא אב לחמישה ילדים קטינים הסמוכים על שולחנו. בתו חולה במחלה כרונית ונזקקת לעתים קרובות להתאשפז בבית חולים לצורך קבלת מנות דם. כתוצאה מכך הנאשם ואשתו נאלצים תכופות להיעדר מהעבודה.

היא הבהירה כי הרקע לביצוע העבירות הוא שנת 2020, שנת הקורונה. המשבר הביא לקריסתם של עסקים רבים, כולל העסק של הנאשם לממכר רכבים שהוקם ב-2003 ונסגר סופית ב-2020.

היא גם הבהירה שהנאשם נמצא בהליך חדלות פירעון ועומד בצו התשלומים החודשי שהושת עליו, בסך 1,300 שקל, שכולל אף את החוב למע״מ. 

השלכות מגפת הקורונה

השופט יריב נבון מבית משפט השלום בטבריה הבהיר כי בדרך כלל בית המשפט נוהג להפנות נאשמים בעבירות מסוג זה לממונה על עבודות שירות. הוא הוסיף כי אילו היה מדובר במקרה רגיל, היה נוהג כך, בשים לב לריבוי הדוחות שלא הוגשו. למרות זאת, בשל נסיבותיו האישיות של הנאשם ניתן להסתפק בעונש המצוי ברף התחתון של הענישה.

השופט הדגיש שהנאשם הודה במיוחס לו, חסך זמן שיפוטי, עברו נקי ואין לחובתו הרשעות נוספות. כמו כן, העבירות בוצעו במהלך תקופה קשה שבה השתוללה בכל העולם, וגם בישראל, מגפת הקורונה שפגעה קשות בעסקים רבים ויש לקחת זאת בחשבון.

הוא ציין שהנאשם לא הסיר את מחדליו, אך עם זאת הוא פועל להסרת מלוא החובות במסגרת הליך חדלות פירעון. עוד כתב השופט כי השיקול המרכזי לחריגה מהעונש הנהוג בתיקים אלה הוא נסיבותיו האישיות של הנאשם, כולל היותו אב לחמישה ילדים קטינים שאחת מהם סובלת מבעיה רפואית המחייבת אשפוזים תכופים והתגייסות הוריה.

בסיכומו של דבר גזר השופט על הנאשם מאסר על תנאי, קנס בסך 5,000 שקל שישולם ב-10 תשלומים והתחייבות להימנע מעבירות עבירות דומות במשך 3 שנים.

לגזר הדין המלא בתיק 20349-06-21 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ