אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> בוטלה החלטה שאפשרה לבעל שמואשם באלימות להציג מסמכים מתיקי משפחה

בוטלה החלטה שאפשרה לבעל שמואשם באלימות להציג מסמכים מתיקי משפחה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/02/2022 08:39:00 | גרסת הדפסה

עו"ד משפחה, בוטלה החלטה שאפשרה לבעל שמואשם באלימות להציג מסמכים מתיקי משפחהאילוסטרציה: Wesley Tingey on Unsplash

בית המשפט למשפחה אישר לבעל להעביר כל מסמך שהוא לצורך ההגנה בהליך הפלילי. בית המשפט המחוזי קיבל ערעור שהגישה האישה וקבע כי ההחלטה ניתנה מבלי לבחון את השלכות הפגיעה בפרטיות האישה והילדים

בעל שמתנהל נגדו תיק על אלימות נגד אשתו, קיבל מבית המשפט למשפחה בראשון לציון אישור להעביר חומרים מתיקים שמתנהלים ביניהם בבית המשפט למשפחה לצורך ההגנה בהליך הפלילי. אבל ערעור שהגישה על כך האישה התקבל לאחרונה. השופטת ורדה פלאוט מבית המשפט המחוזי בלוד קבעה כי ההחלטה הגורפת של בית המשפט למשפחה לא הייתה מידתית וניתנה מבלי לבחון את השלכות הפגיעה בפרטיות האישה והילדים והרלוונטיות של כל מסמך ומסמך להליך הפלילי.

בהחלטה שניתנה בבית המשפט למשפחה באשדוד לפני כחודשיים, קיבל הבעל אישור להעביר באופן גורף כל מסמך מתוך 19 התיקים שמתנהלים והתנהלו בינו לבין אשתו. בבקשת רשות ערעור שהגישה על כך האישה באמצעות עו"ד עומר נירהוד היא טענה כי מדובר בהחלטה שגויה כיוון שמדובר בתיקים שמתנהלים בדלתיים סגורות והמסמכים שלהם חסויים ורגישים ביותר. לטענתה, אי אפשר להעניק היתר גורף להצגת המסמכים בערכאה אחרת, מבלי לבחון את ההשלכות של החשיפה על הילדים ולפרט למה כל אחד ואחד מהם רלוונטי לבירור ההליך הפלילי.

הבעל, שיוצג באמצעות עו"ד אסי סגל, טען לעומת זאת כי מדובר במסמכים שדרושים לו לצורך ההגנה בהליך הפלילי, כיוון שבאמצעותם הוא יוכל להוכיח את חוסר המהימנות של האישה בטענותיה נגדו. הבעל הוסיף שגם ההליך הפלילי מתנהל בדלתיים סגורות כך שהפרטיות של המשפחה תישמר. בתוך כך הוא הציע להעביר לעיונו של בית המשפט את כל המסמכים שהוא מתכוון להשתמש בהם לפני העברתם לתיק הפלילי.

החלטה כוללת מדי

השופטת ורדה פלאוט קיבלה את הערעור לאחר שקבעה כי בית המשפט למשפחה "לא ערך את האיזונים הנדרשים, והחלטת בית המשפט לקונית, כוללת מדי וגורפת, אינה מפורטת ואינה מנומקת כנדרש".

היא ציינה כי לפני שנתן החלטה שמתירה המצאת כל מסמך מתיקי המשפחה – ומדובר ב-19 תיקים –  בית המשפט לא בחן את הרלוונטיות של המסמכים להליך הפלילי, לא התייחס להתנגדות של האישה ולטיעוניה, ולא בחן את מידת הפגיעה בפרטיות בני הזוג לשעבר והילדים הקטינים שלהם.  

"נראה כי חשיפת מלוא המסמכים מכל תיקי המשפחה באופן גורף איננה מידתית, ויש בה כדי לפגוע הן בזכויותיה של המבקשת (ואולי אף בזכויות בן זוגה הנוכחי) וכן בזכויות ובאינטרסים של הקטינים, שבימ"ש אמון על טובתם", כתבה.

השופטת הוסיפה כי הבעל לא ציין בפני בית המשפט למשפחה אילו מסמכים דרושים לו ולמה, ולא ברור מדוע הערכאה הפלילית צריכה לקבל מידע על הילדים, הרכוש של בני הזוג, חוות הדעת של הגורמים המקצועיים שמעורבים בתיקי המשפחה וכדומה. זאת במיוחד, כשאת המהימנות או חוסר המהימנות של האישה הוא יכול להוכיח בדרכים אחרות ומידתיות יותר.

לפיכך, השופטת ביטלה את ההחלטה של בית המשפט למשפחה. עם זאת, היא נענתה להצעת הבעל ואפשרה לו להגיש לבית המשפט למשפחה בקשה חדשה ביחס לכל מסמך ספציפי שהוא מבקש להעביר לעיונו של בית המשפט בהליך הפלילי.

הבעל חויב בהוצאות של 3,000 שקלים.

לפסק הדין בתיק רמ"ש 46235-12-21

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
גישור בגירושין: איך עושים את זה נכון?
עו"ד אסנת כהן, צילום: רינת בורג
עתיד חדש לגירושין בישראל
סאן זרח, צילום: שי גבריאלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ