אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> אני אוהב לעסוק בתחום הנדל"ן, מבחינתי עורך דין העוסק בנדל"ן ומקרקעין ובמיוחד ברכישה או מכירה של דירות מגורים הוא מה שנקרא – "עורך דין של שמחות"

אני אוהב לעסוק בתחום הנדל"ן, מבחינתי עורך דין העוסק בנדל"ן ומקרקעין ובמיוחד ברכישה או מכירה של דירות מגורים הוא מה שנקרא – "עורך דין של שמחות"

תאריך פרסום : 18/01/2021 17:52:00 | גרסת הדפסה

עו"ד טל יעקובוביץ | צילום: רונית לה פוזה

עורך דין טל יעקובוביץ הינו בעל ידע וניסיון רב במקרקעין וחוזים. הוא מכיר היטב את החוקים והתקנות ומקפיד להישאר מעודכן, במטרה להתנהל ולייצג באופן הטוב ביותר את לקוחותיו. בין לקוחות המשרד נמנים חברות, פרטיים, בתי עסק מובילים ויזמים בתחום הנדל"ן ובתחומים נוספים

 

הזכרת את המושג "עורך דין של שמחות" תוכל לפרט?

בוודאי, עורך דין העוסק בנדל"ן ובמיוחד ברכישה או מכירה של דירות מגורים, הוא מה שנקרא -"עורך דין של שמחות", כלומר, לקוחותיו פונים אליו מתוך רצון לשינוי, להתחדשות, להתקדמות וכו'. כאשר אני, מייצג ומלווה זוג צעיר ברכישת דירתו הראשונה או כאשר אני עוזר למשקיע לרכוש נכס מניב שיעניק לו רווחים, אני עוזר לו ב"מאורע חיובי ושמח", מאורע שבסיומו בדרך כלל מרימים כוסית לחיים. מנגד, בעולם הפלילי ובעולם דיני המשפחה נניח, חלק גדול מהפניות לעורכי דין הן בנסיבות פחות נעימות ופחות שמחות ולעיתים אפילו קשות, לדוגמא כאשר מדובר בגירושין או חלילה מעצר על ידי המשטרה.

מהם תחומי העיסוק המרכזיים של המשרד? 

התחום העיקרי של משרדי הוא נדל"ן ומקרקעין, זה אומר, בין היתר, ליווי הלקוחות לאורך כל תהליך המכירה או הרכישה, כלומר, מרגע שלחצו יד עם המוכר או הקונה ועד לסיום העסקה שנגמרת בדרך כלל ברישום הנכס על שם הרוכש.

רכישה או מכירת נדל"ן היא הליך מורכב המצריך הרבה ניסיון בעסקאות מקרקעין, בניהול משא ומתן ובעריכת חוזים והסכמים. כסף רב מוטל על הכף ולכן יש חשיבות גדולה מאוד לכל משפט שנכתב בהסכם המכר. לעיתים, ערב חתימת הסכם חשוב, קורה שאני מריץ בראש את כל הסעיפים של ההסכם וכל התרחישים ואם יש בי ספק ולו הקטן ביותר אני יכול לקום מהמיטה גם ב-3 בבוקר להדליק את המחשב, לקרוא שוב ושוב את ההסכם ולהוסיף פסיק או מילה. אבל חוץ מבעיות שינה פה ושם, אני מאוד אוהב את התחום הזה. 

ספר לנו על הישג מקצועי שאתה גאה בו במיוחד?

לפני כשנה ייצגתי זוג צעיר ונחמד שמצא דירה לרכישה. הם שמחו והתרגשו מאוד, סיכמו את המחיר ואף לחצו ידיים עם המוכר והתחילו כבר לחפש ריהוט לדירה החדשה והיו מאושרים, לכאורה הכל נראה בסדר. אולם, לאחר שפנו אל משרדי, התחלתי לבצע את הבדיקות המשפטיות של הנכס ומשהו במסמכים לא הסתדר לי, כאשר בדקתי לעומק התברר לי לתדהמתי כי המוכר שתכנן למכור להם את הדירה רימה והסתיר מהם את העובדה שהוא פושט רגל וכי הדירה למעשה משועבדת לבנק ולגורמים אחרים. סביר להניח שאם הם היו משלמים עבור הדירה הם היו מוצאים עצמם ללא כסף וללא הדירה. כמובן שלבסוף הם לא קנו את הדירה, כאן הרגשתי שעשיתי את העבודה שלי.

תחום עיסוק נוסף שלך הוא דיני צוואות וירושות 

לצוואה חשיבות רבה, אחת ממטרות הצוואה היא הסדרת חלוקת הרכוש על מנת לשמור על יחסים טובים בין היורשים בעתיד. נכון, עריכת צוואה זה לא  דבר נעים במיוחד שהרי אף אחד לא אוהב לעסוק במוות שלו ובדרך כלל מדובר בבני הגיל השלישי ולכן אני מקיים את הפגישות ברגישות רבה, בדיסקרטיות ומנסה להרגיע ולתת תחושת ביטחון. חשוב לזכור כי עצם כתיבת הצוואה היא ברוב המקרים לא דבר פשוט מבחינה נפשית. זהו סוג של סיכום וסגירת מעגל עבור חלק מהלקוחות, זה מציף אצל  חלקם הרבה רגש והרבה פעמים אני ממלא גם תפקיד של פסיכולוג. לשמחתי ניחנתי ביכולת להקשיב, לשמוע ולייעץ ואני עושה זאת מכל הלב, והדבר אף מוכיח את עצמו, הלקוחות מרוצים וממליצים. משרדי נותן שירות ללקוחותיו גם בתחומי החברות, חוזים וייפוי כוח מתמשך.

האם תקופת הקורונה משפיעה על העבודה? 

בהחלט, דבר ראשון אני מרגיש שהקורונה השפיעה מאוד על  תחום הנדל"ן. יותר ויותר אנשים  מחפשים לרכוש דירות גדולות יותר, עם מרפסות גדולות או עם גינה, כנראה בגלל הסגר והזמן הממושך בבית. 

שמתי לב שגם בתחום הצוואות יש שינוי, הרבה אנשים צעירים יחסית, שלא חשבו על צוואה החליטו שהם עושים "ליתר ביטחון". בנוסף, בתקופה זאת, כאשר מדובר בלקוחות מבוגרים אני משתדל למנוע מהם את הסיכון של היציאה מהבית למשרדי ואני מגיע אליהם עד הבית ומנגיש את כל התהליך אצלם בסלון על כס תה, לעיתים מדובר בלקוחות מבוגרים מאוד שנמצאים  חודשים ארוכים לבד בבית ובמפגשים איתם ניכר כי המרחק מהמשפחה ומהסביבה מכביד עליהם מאוד.   

מה  היית ממליץ לזוג שמצא דירה ומעוניין לקנות אותה?

ברוב המקרים רכושו החומרי היקר ביותר של האדם הוא ביתו. תחום הנדל"ן ידוע כמסוכן ומועד לטעויות. לכן העצה הכי חשובה היא: גם אם מצאתם את דירת חלומותיכם ובעלי הדירה נראים לכם אנשים ישרים והגונים, לעולם אל תחתמו על הסכם או זיכרון דברים בלי בדיקה מקצועית מוקדמת של עורך דין שעוסק בתחום. זיכרון דברים, אגב, הוא למעשה הסכם מחייב לכל דבר ועניין. ברגע שכתבתם את כל הפרטים המהותיים של העסקה  וחתמתם עליה – יש כאן מכירה, ובעייתי מאוד לחזור ממנה. במילים אחרות, לא לחתום על דבר לפני שעו"ד מטעמכם בודק את הדברים ואת העסקה.

 

*עו"ד טל יעקובוביץ עוסק בנדל"ן, צוואות וירושות, חוזים וחברות, ומוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
קבוצות רכישה: יתרונות וחסרונות
צילום: Construction_9379 By Alvimann3, www.morguefile.com

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ