אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> אמיר חצרוני תובע שורת גופים שלטענתו גרמו למות אביו

אמיר חצרוני תובע שורת גופים שלטענתו גרמו למות אביו

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 04/06/2023 11:37:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Egor Myznik, Unsplash

האב נפל כשהלך בת"א לפני כ-7 שנים ונפצע בידו. כשלושה שבועות לאחר הנפילה הוא נפטר ב"איכילוב" כתוצאה מזיהום. התביעה הוגשה בין היתר נגד העירייה ובית החולים

ב-2017 נפצע אביו של פרופסור אמיר חצרוני כשצעד ברחובות תל אביב ונפל בגרם מדרגות. הוא נחבל בעיקר בידו השמאלית וטופל בבית החולים איכילוב אך מצבו התדרדר בהדרגה עד למותו בסוף אותו חודש. בתביעה שהגיש לאחרונה חצרוני נגד העירייה, בית החולים וגופים נוספים, הוא טוען שהם גרמו ברשלנות למות האב. נגד העירייה נטען כי המדרגות אינן תקניות ומהוות מפגע מסוכן. כנגד בית החולים נטען כי אף שנמצא בגופו של האב חיידק עמיד, הוא לא קיבל טיפול מתאים. 

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יהונתן מרסיאנו בבית משפט השלום ברמלה סיפר חצרוני כי בתחילת יולי 2017 הלך אביו, שהיה אז בן 85, במעבר הולכי רגל בין רחוב הנביאים לרחוב צבי שפירא בתל אביב. הוא הגיע לגרם מדרגות וכשהחל לעלות בהן נפל ונחבל בכל חלקי גופו, ובעיקר בידו השמאלית. נגרמו לו חתכים משמעותיים וקילופי עור גדולים.

לאחר התאונה פונה האב המנוח באמבולנס לבית החולים איכילוב שם טופל באמצעות ניתוק המתלה העורי והנחתו בחזרה על משטח הפצע, תפירה של החתך במרפק, חבישה של הפצעים וטיפול אנטיביוטי.

הוא אושפז להשגחה במחלקת כירורגיה פלסטית. בתקופת האשפוז נמצא כי הוא נשא של חיידק עמיד והוחלט להעביר אותו להמשך אשפוז בבידוד. לטענת התובע, חוץ מבידודו של המנוח למשך יתרת האשפוז לא ננקטו צעדים כלשהם לטיפול בו עקב הנשאות, ולא שונה הטיפול האנטיביוטי שקיבל.

כשבוע לאחר התאונה הוחלט לשחרר את המנוח לביתו אף שחלק מהפצע נותר פתוח. יום למחרת האב החל לחוש ברע ולהקיא ופונה בשנית לאיכילוב. הוא אושפז עם הידרדרות במצבו הכללי, בלבול, הקאות וקשיי נשימה.

בהמשך הוא אובחן כסובל מאלח דם חמור (תגובת יתר של המערכת החיסונית לזיהום) ועם כשל מערכות. מצבו של האב הוסיף להתדרדר בהדרגה עד לפטירתו כשלושה שבועות לאחר התאונה.

מפגע מסוכן

התובע טען כי גרם המדרגות שהביא לנפילת אביו אינו תקני ומהווה מפגע מסוכן. לטענתו, האחריות לאירוע מוטלת על העירייה שבשטחה נמצא המפגע. בחוות דעת של מהנדסת שהגיש התובע צוין כי מדובר במדרגות מסוכנות ומנוגדות לחוק עם שיפוע תלול מאוד. עוד נמצא כי במדרגות קיימות מגרעות שיכולות לגרום למעידה ולאיבוד שיווי משקל. מעבר לכך, במועד התאונה לא היו בשני צדי גרם המדרגות מעקות, בניגוד לחוק.

התובע הוסיף כי אף אם יתברר בסופו של יום שמדובר בשטח פרטי, כטענת העירייה, בהתאם לדין חלה עליה חובה לנקוט באמצעים להסרת המפגע לנוכח הסיכון המשמעותי שהוא יוצר לעוברים ושבים רבים שעושים שימוש בדרך ובגרם המדרגות.

באשר להתנהלות בית החולים טען התובע כי מותו של אביו נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית חמורה של הצוות.

בחוות דעת רפואית שצורפה לתביעה נכתב כי מותו של המנוח נגרם כתוצאה מזיהום שהתפתח בשל התאונה, וכי צוות מחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים התרשל בטיפול במנוח ולא הגיב נכון לעובדה שהוא היה נשא של חיידק עמיד.

המומחה ציין כי היה על הצוות להעניק למנוח טיפול אנטיביוטי שמתאים לסוג החיידק שנשא האב בכדי למנוע התפתחות זיהום ואלח דם, כפי שאכן אירע למרבה הצער. המומחה הוסיף כי לולא ההתרשלות המנוח היה מחלים למצבו הרפואי ערב הנפילה.

התובע סיכם כי לפני התאונה וחרף גילו אביו היה אדם צלול ועצמאי, אשר במקביל להיותו פנסיונר עבד בהשקעות ובנדל"ן. כתוצאה מהתאונה נגרמו למנוח כאב, סבל ועוגמת נפש קשים ביותר. התובע הדגיש שפטירתו של אביו לא הייתה "מיתת נשיקה" ואירעה רק לאחר תקופה ארוכה של ייסורים קשים.

תגובות 

מעיריית תל אביב נמסר: "כתב הגנה מטעם העירייה הוגש לבית המשפט במועד. העירייה תנהל את הגנתה בבית המשפט כמקובל וכנדרש". 

מבית החולים איכילוב נמסר: "בית החולים קיבל את כתב התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

האומנם?!

ואני סברתי לתומי עד היום שהמנוח שלח יד בנפשו בעטיה של התנהלות בנו!
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ