אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> בצעד חריג: חייבת תקבל הפטר אחרי שמכרה דירות במיליונים

בצעד חריג: חייבת תקבל הפטר אחרי שמכרה דירות במיליונים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 12/05/2021 17:47:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Ярослав Алексеенко on Unsplash

החייבת טענה שהשתמשה בכספים לכיסוי חובות בשוק האפור ואין באפשרותה להציג קבלות. המנהל המיוחד סירב להאמין, אך ביהמ"ש הורה על תוכנית פירעון מקלה שבסופה תוכל לקבל פטור מחובות

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה אילת דגן הורתה לאחרונה על מתן הפטר מותנה לחייבת בת 67 עם נסיבות חיים קשות. מדובר בהחלטה חריגה בשל העובדה שהחייבת מכרה בעבר 3 דירות שהיו בבעלותה - לטענתה לצורך סגירת חובות לשוק האפור - שלא במסגרת הליך פשיטת הרגל ובניגוד לחוק.

החייבת בגיל פרישה, מגדלת את נכדה בן ה-17 לאחר שאביו (בנה) נפטר בשנה האחרונה בטרם עת. בן אחר של החייבת נמצא במעצר בית בביתה והיא משמשת כמפקחת עליו.

בסוף 2017 נפתח בעניינה תיק פשיטת רגל וניתן צו לכינוס נכסיה בשל חובות מוצהרים בסך 1,130,000 שקל, מתוכם אושרו 17 תביעות חוב על סך כ-730,000 שקל. לחייבת היו גם חובות בשוק האפור על רקע הסתבכות של בנה בהימורים. לדבריה, בין השנים 1998-2011 היא מכרה 3 דירות שהיו בבעלותה כדי לכסותם, אך מאחר ששילמה לגורמים בשוק האפור אין באפשרותה לספק הוכחות על כך.

לאחר כ-4 שנים בהליך, החייבת הגישה באמצעות עו"ד אביעד גלס בקשה להכריז עליה כפושטת רגל ולתת לה הפטר מחובות. הוא הציע תוכנית פירעון שלפיה היא תשלם 20,000 שקל ב-20 תשלומים, והפנסיה שלה – בסך 40,000 שקל – תמומש.

במנותק מתכנית הפירעון, ביקש עורך הדין גלס מבית המשפט גם לשחרר לחייבת סכום של 8,000 שקל שמעוקל בחשבונה, על מנת שתוכל לערוך אזכרה במלאת 11 חודשים למות בנה.

נושי החייבת לא התייצבו לדיון, והשופטת אילת דגן הכריזה עליה כפושטת רגל בהסכמת עו"ד שלי חודדה מטעם כונס הנכסים הרשמי והמנהל המיוחד עו"ד גיא הירש. עם זאת, האחרונים התנגדו לתוכנית הפירעון שהציעה החייבת ולמתן ההפטר, לנוכח נסיבות יצירת החובות והעובדה שהדירות שהיו ברשותה נמכרו לצדדים שלישיים ולא ניתן לדעת מה נעשה עם הכסף.

זקוקה לסיוע

השופטת ציינה כי התנהלות החייבת מול גורמים בשוק האפור באופן שבו התשלומים לא היו כדין ולא ניתן להתחקות אחר הכספים אכן בעייתית.

עם זאת, היא קבעה כי מדובר במקרה חריג ומיוחד בו על בית המשפט לסייע לחייבת שנסיבות חייה קשות במיוחד. יכולתה להמשיך לייצר הכנסות בהתחשב בגילה מוגבלת ואין לה כספים ונכסים אחרים שמהם לפרוע את החובות.

לפיכך השופטת אימצה את תוכנית הפירעון שהציעה החייבת והורתה על מימוש כספי הפנסיה שלה וחיובה בתשלומים חודשיים של 1,000 שקל, שאם תעמוד בהם תקבל הפטר מכל חובותיה.

בתוך כך השופטת נענתה לבקשת החייבת לבטל את העיקול בחשבון הבנק. היא הורתה כי 2,000 שקלים מהסכום שמעוקל יועברו לחייבת לכיסוי הוצאות האזכרה לבנה המנוח, והיתרה תועבר לקופת הכינוס.

  • ב"כ החייבת: עו"ד אביעד גלס
  • ב"כ כונס הנכסים הרשמי: עו"ד שלי חודדה
  • המנהל המיוחד: עו"ד גיא הירש
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
על רקע המלחמה: נכה צה"ל ייצא מחובות באמצעות הלוואה ממשרד הביטחון
עו"ד ניר ויינרמן | אילוסטרציה חיצונית: Nik Shuliahin 💛💙 on Unsplash
פושט רגל? כך תגן על הדירה שלך
עו"ד מיכל שחר | צילום: IF PRODUCTION

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ