אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> אחרי שנים שלא יכלה לצאת מהבית: אושר סיוע בדיור לניצולת שואה

אחרי שנים שלא יכלה לצאת מהבית: אושר סיוע בדיור לניצולת שואה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 31/03/2022 14:41:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Steven HWG on Unsplash

בזכות התערבות של עורכת דין שטיפלה במקרה בהתנדבות (פרו בונו) ניאותה החברה לסייע לאישה ברכישת דירה המתאימה למצבה. המשפחה פנתה בעבר לרשויות אך המקרה נפל בין הכסאות

אישה כבת 86, ניצולת שואה, גרה במעלות בדירת עמידר שקיבלה בתה. מדובר בדירה קטנה מאוד שגרם בן 20 מדרגות מוליך אליה, מה שלא אפשר לה לצאת מפתח הבית בשלוש השנים האחרונות. מכתב התראה ששוגר החודש לרשויות הביא לכך שהמשפחה תקבל דירה מרווחת יותר ומונגשת. 

מדובר באישה שנולדה באוקראינה ועברה את השואה כילדה. המשפחה עלתה לארץ ב-1995. בעבר היא הייתה עצמאית וגרה בשכירות אך לפני כמה שנים התדרדר מצבה הרפואי ורגליה נקטעו בשל מחלה. בשלב זה היא עברה לדירת בתה בת ה-61, בה גרה גם נכדתה בת ה-19. כאמור, הדירה הקטנה לא הייתה מותאמת כלל למצבה הרפואי של האישה, והיא נאלצה לשהות במיטתה במשך רוב שעות היום. 

המשפחה פנתה למשרד השיכון ולעמידר בבקשה לעבור לדירה מרווחת יותר בקומת קרקע אך הבקשה סורבה בטענה כי מצבה של האם אינו מצדיק דיור חלופי וכי הסבתא נמצאת באחריות משרד הקליטה. גם ערעור שהגישה המשפחה, אליו צורפו מסמכים רפואיים המעידים על מצבה הקשה של הסבתא, לא עזר.

בעקבות פרסום המקרה בחדשות 13 נרתמה עו״ד אתי חסן לסייע למשפחה.

במכתב שנשלח לאחרונה לעמידר, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה, בטרם הגשת עתירה מנהלית, הדגישה עו"ד אתי חסן כי מדובר במשפחה בת שלוש נפשות שמתגוררות בדירת חדר.

עוד הודגש כי הסבתא, בשנות ה-80 המאוחרות לחייה, קטועת רגליים מעל הברכיים המחוברת לכיסא גלגלים, אינה מסוגלת לצאת מפתח הדלת ואף לא להגיע לשירותים ולמקלחת מכיוון שגודל הדירה לא מאפשר תזוזה עם כיסא גלגלים בתוכה.

עוד צוין כי חייה של האישה וחיי בני המשפחה (בתה ונכדתה) קשים מנשוא ובלתי אפשריים. הסבתא אף לא יכלה להגיע להלוויית בנה שנפטר ממחלה וגם לא לשבעה. 

״דיור תקני״

עו"ד אתי חסן ציינה כי באוקטובר 2021 ניתנה החלטה על ידי ועדה ציבורית שדחתה את בקשת המשפחה להחלפת דיור בטענה כי מדובר בדיור תקני. לטענתה, ההחלטה מופנית לאם בלבד, אף שגם הסבתא לאור מצבה הבריאותי יכולה וצריכה לקבל דיור ציבורי וכאן טמון הפתרון למצב המשפחה.

היא הוסיפה כי מכיוון שגם האם וגם הסבתא זכאיות לדיור ציבורי על פי חוק ניתן וצריך לאשר להן דירה מרווחת שתתאים לשלוש נפשות. על הדירה להיות בקומת הקרקע ומותאמת לנכה עם כיסא גלגלים.

עו"ד אתי חסן, שבמשך 4 שנים ייצגה את עמידר בכל אזור הדרום והמרכז וכיום מייצגת דיירי דיור ציבורי נגד עמידר ומשרד השיכון, קיבלה לאחרונה הודעה מעמידר שלפיה החברה איתרה דירה מתאימה למשפחה, ולאחר קבלת חוות דעת שמאית יקדמו נציגיה יחד עם משרד הקליטה את רכישת הנכס.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ