אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> אבל הם בפשיטת רגל...

אבל הם בפשיטת רגל...

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 26/01/2003 00:00:00 | גרסת הדפסה

בשבוע האחרון הוגשה לבג"צ עתירה כנגד תשלום האגרה בסך 2,300 אשר נגבית מהמבקשים לפתוח בהליך פשיטת רגל. העתירה הוגשה בשם הגב' חיה גליקמן, אם חד הורית מרמת-גן, ובשם 'הל"ב - התנועה למלחמה בעוני' דורשים ראשי התנועה, עוה"ד יורם סגי זקס ודובי ארבל.

טענת התובעים היא כי עהתנאי לתחילת הליכי פשיטת הרגל, סותרת את תקנות בית המשפט, אשר פוטרות באופן מפורש חייבים המגישים בקשה מתשלום אגרה. "זו דרישת תשלום לא חוקית ולא הגיונית המונעת מאלפי נזקקים, שנקלעו לחובות כבדים, להשתמש בהליך פשיטת הרגל, ומהנושים לקבל את כספם. הטלת התשלום בצורת 'פיקדון' על החייבים, הביאה לכך שהליכי פשיטת הרגל בישראל אינם משמשים את אלה הזקוקים להם ביותר: העניים המרודים ביותר, אלא מי שמנצלים הליך זה לטובתם הינם דווקא בעלי ממון המבקשים להתחמק בדרך זו מתשלום חובותיהם."

מהעתירה עולה עוד שברוב המקרים מי שנזקקים להליך פשיטת הרגל הינם אנשים חסרי יכולת כלכלית אשר בצירוף המצב במשק וקצבאות הביטוח הלאומי הנמוכות במיוחד, מביאים למצב שבו לא נותר בידם הסכום הדרוש לתשלום הפיקדון, שלעתים, הוא אף גבוה ממשכורתם החודשית. יתרה מכך, בשל אי הגשת בקשות לפשיטת רגל מתנהלים הליכים מיותרים במסגרת ההוצאה לפועל, דבר אשר יוצר עומס עצום על מערכת ההוצל"פ ועולה הון למשלם המסים.

'הל"ב - התנועה למלחמה בעוני' הנה ארגון חוץ פרלמנטרי אשר פועל לטובת צמצום פערי המעמדות במדינת ישראל. במישור החקיקתי פועלת 'הל"ב - התנועה למלחמה בעוני' במסגרת ועדות הכנסת ואף מעורבת בגיבושם של חוקים חברתיים. במישור המעשי מרכזת התנועה פעילות התנדבותית ענפה במטרה לסייע בכל הקשור במתן סיוע ויעוץ משפטי. כל פעילי התנועה הם מתנדבים, סטודנטים ומתמחים למשפטים הפועלים בלא תמורה כספית.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ