תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
37419-06-14
03/05/2015
|
בפני השופט:
נצר סמארה
|
- נגד - |
תובעת:
ש. שלמה רכב בע"מ עו"ד אופיר גפן
|
נתבעת:
מדינת ישראל עו"ד יניב יוניק
|
פסק דין |
1.לפניי תביעה כספית על סך 6,472 ₪, בסדר דין מהיר שעילתה נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 16.12.2012, לכלי רכב, מ"ר 81-721-74 (להלן: "רכב התובעת") כתוצאה מהתנגשותו בעמודי מחסום ריצפתיים המוצבים בכניסה לבסיס הקריה בתל-אביב (להלן: "המחסום") השייך לצה"ל ומשרד הביטחון (ולהלן: "התאונה").
2.יש לציין כי אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה, אלא באשר לנסיבות התרחשותה.
3.נערכה לפניי ישיבה מקדמית שבה נשמעו ראיות הצדדים, והעידו נהגת רכב התובעת ומי שהייתה בעת התאונה שוטרת הצבאית שעמדה בשער הכניסה לבסיס הקריה שנטען שהיא זו שהורתה לנהגת רכב התובעת לנסוע (להלן: "השוטרת").
4.בתום הדיון בתביעה, ולאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הגיעו ב"כ הצדדים להסדר, לפיו הסמיכו הם את בית המשפט לפסוק בתביעה ובסכסוך על דרך הפשרה, ועל פי שיקול דעת בית המשפט, ללא הנמקה וללא גבולות, וזאת בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט על פי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, לאחר שהובהר לצדדים כי עילות הערעור על פסק דין זה מצומצמות ביותר, באופן שקיים קושי משמעותי לערער עליו, וכי בית המשפט יכול לקבל את התביעה במלואה, לדחותה או לקבל אותה באופן חלקי.
5.על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדות במהלך חקירתן בבית המשפט, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות בתיק, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה ומוקדי הנזק ברכבים, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.
חרף העובדה שהצדדים הסכימו כי פסק הדין יינתן על דרך הפשרה וללא נימוקים, מצאתי לנכון ליתן הנמקה לביסוס מסקנתי, כפי האמור להלן:
5.1.אני מעדיף את גרסתה של השוטרת, שהייתה קוהרנטית, סדורה ומפורטת והמתיישבת עם היגיון קרות התאונה, והתרשמתי כי עדותה מהימנה ביותר. זאת, על פני גרסתה של נהגת רכב התובעת, שהעלו סימני שאלה רבים ושעדותה לא הותירה בי רושם דומה.
5.2.אציין כי נוכחתי להבין כי מנגנון העבודה של המחסום בו התנגש רכב התובעת, בתמצית, הוא כך: לאחר שהשוטר הצבאי או החייל (להלן: "החייל") מקבל מנהג רכב את פתקית הכניסה שניתנה לנהג מעמדת הבידוק הראשונה, לוחץ החייל על כפתור לשם הורדת המחסום, וכל עוד המחסום לא הורד באופן מלא, מופע הרמזור המוצב בסמוך למחסום הוא אדום. רק לאחר שהמחסום יורד לגמרי מתחלף מופע הרמזור לירוק, ורק אז ניתן להמשיך את הנסיעה ולעבור על קו המחסום (עמ' 3, שורות 27-9 לפרוטוקול).