ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
58293-06-13
21/12/2014
|
בפני השופטת:
אנה שניידר
|
- נגד - |
התובעים:
1. טובה הניג 2. משה הניג
|
הנתבעת:
חברת פרטנר תקשורת בע"מ
|
פסק דין |
1.על פי כתב התביעה, שהוגש ביום 27/6/13, לפני נסיעה לחו"ל (פנמה) לעשרה ימים עשו התובעים תכנית לשיחות מוזלות אצל הנתבעת.
התובעים טוענים כי הבינו שמדובר על 70 אגורות לדקה , ואף רכשו כרטיסי חיוג בפנמה והשתמשו כמעט רק בהם, אך בפועל התברר שהנתבעת חייבה אותם על שיחות שלא נעשו דרכה, והתעלמה מהתכנית המוזלת.
2.התובעים דורשים סכום של 15,000 ₪, הכולל ביטול דרישה של הנתבעת בסך של 12,000 ₪ עבור השיחות שבוצעו, והיתרה – עוגמת נפש והטרדה.
3.בכתב ההגנה טוענת הנתבעת כי בין יתר השירותים השונים המוצעים ללקוחותיה קיימים גם שירותי "הנדידה", הכוללים בין היתר, את האפשרות להוציא ולקבל שיחות והודעות כתובות בחו"ל וכן להוציא שיחות ו/או הודעות מישראל לחו"ל (להלן – שירותי הנדידה).
במסגרת שירותי הנדידה מוצע שירות "חסכון עולמי", המאפשר ללקוחותיה של הנתבעת לקבל ולהוציא שיחות בחו"ל בתעריף מוזל, וזאת באמצעות הקשת קוד מיוחד לפני הוצאת השיחות, שבאמצעותו יכולות מערכות הנתבעת ליזום בפועל את השיחה מישראל ובכך להוזיל באופן משמעותי את עלות השיחה הבינלאומית (להלן – חסכון עולמי).
4.לטענת הנתבעת, במסגרת פנייתו של התובע הציע נציג הנתבעת חבילה שבמסגרתה , תמורת תשלום של 189 ₪, זכאי התובע לקבל ולהוציא שיחות בחו"ל וכן הודעות SMS בעלות מופחתת של 2.70 ₪ לדקת שיחה (יוצאת או נכנסת), או הודעת SMS, וזאת במקום התעריפים הרגילים של שירותי הנדידה, כאשר מחיר החבילה, בסך 189 ₪ משמש אף כקרדיט לשיחות או הודעת כאמור עד למיצויו, כלומר 70 דקות זמן האוויר או הודעות SMS לא יחויבו, שכן הם יופחתו ממחיר הקרדיט של החבילה (להלן – חבילת הוזלה).
עוד נטען, כי הובהר לתובע שעל מנת לנצל את חבילת ההוזלה והתעריפים המוזלים עליו לעשות שימוש בשירות חיסכון עולמי, ולצורך האמור - ניתן לו קוד לשימוש, ובנוסף הובהר לו כי שיחות יוצאות מחו"ל אשר לא יבוצעו באמצעות שירות חסכון עולמי כאמור, אלא בדרכים אחרות, לרבות חיוג ישיר, לא ייכללו במסגרת חבילת ההוזלה ולא יחויבו במחיר המופחת של חבילת ההוזלה, אלא יחולו לגביהן התנאים והתעריפים המלאים העדכניים שחלים בשירותי הנדידה.