תביעה שעניינה היקף כיסוי ביטוחי.
רקע
בתאריך 9/11/16 התובע רכש רכב חדש מסוג מאזדה. במעמד הרכישה, קיבל התובע הצעת ביטוח מקיף לרכב מחברת דלק מוטורס (ת/1) לפיה: "ביטוח מקיף לרכב כולל: רכב חדש תמורת ישן במקרה גניבה / אובדן מוחלט – לרכב עד גיל 12 חודשים בקרות מקרה הביטוח. (רכב חדש מחברה) (במקומות אחרים כיסוי זה מוגבל בעד 10% מעל המחירון, כשאתם מאבדים כ – 20% בשנה הראשונה)".
התובע פנה אל סוכן הביטוח עימו הוא עובד, עופר בן עמי, ושאל האם הוא יכול להשוות את תנאי הכיסוי הביטוחי שהוצע ע"י דלק מוטורס. התובע טוען כי סוכן הביטוח ביקש לבדוק זאת ובהמשך חזר אליו והשיב בחיוב.
כפועל יוצא, התובע רכש כיסוי ביטוחי מקיף לרכב באמצעות סוכן הביטוח אצל הנתבעת (הפוליסה צורפה לכתב ההגנה).
ביום 29/11/16 ארעה תאונת דרכים בה ניזוק רכב התובע והוכרז כאובדן מוחלט. הנתבעת פיצתה את התובע בהתאם לתנאי הפוליסה בסך של 169,208 ₪.
המחלוקת
התובע טוען כי מאחר ושווי רכב חדש בעת קרות התאונה עמד על 186,000 ₪, כפי הצעת מחיר שניתנה על ידי מאזדה ביום 12/7/17 (ת/3), על הנתבעת לשלם לו את ההפרש המאפשר רכישת רכב חדש.
התובע העמיד תביעתו על סך 22,000 ₪ בגין אי תשלום בהתאם לתנאי הפוליסה והוצאות משפט. בנוסף טען כי נגבתה ממנו פרמיה בשיעור 6,186 ₪ (ת/2) בעוד שעל פי הצעת דלק מוטורס הפרמיה הינה 5,332 ₪.
הנתבעת טוענת כי שילמה את מלוא דמי הביטוח בהתאם לכיסוי הביטוחי שנרכש לרבות הרחבת "חדש תמורת ישן" שנרכשה לפיה יוענק פיצוי נוסף עד 10% משווי הרכב המבוטח ולכן יש לדחות את התביעה.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.