ת"ק 47515-01-14 לוי נ' מגורי מודיעין בע"מ ח.פ 51124610

: | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
47515-01-14
4.11.2015
בפני השופטת עמיתה:
אביבה טלמור

- נגד -
תובע:
רפאל לוי
נתבעת:
מגורי מודיעין בע"מ ח.פ 51124610
פסק דין

 

 

בפני תביעה כספית במסגרתה עתר התובע רפאל לוי (להלן: "התובע") לחיוב הנתבעת, מגורי מודיעין בע"מ (להלן": הנתבעת") בתשלום סך של - 20,000 ₪ בגין נזקים שנגרמו בדירתו החדשה שרכש ביחד עם בתו, מלי לוי, בבית משותף בקדימה צורן (להלן: "הדירה") וזאת כתוצאה מפיצוץ צנרת מים בדירת מגורים חדשה אף היא הבנויה מעל לדירתו.

 

התובע טען כי לאחר שבועיים מהיום שבתו החלה להתגורר בדירה עם שני ילדיה החלה נזילה גדולה של מים בתקרת הדירה, נזילת מים שהלכה והתפשטה לכל תקרות הדירה וקירותיה. נזילת המים החלה ביום שבת כתוצאה ממים שפרצו כתוצאה מפיצוץ בצנרת הדירה המצויה מעל לדירת התובע, ושכתוצאה מכך חלחלו המים לדירת התובע. כתוצאה מהנזילה והתיקון שנדרש לבצע, הוסיף וטען התובע, נגרמו לתובע ובתו שהתגוררה עם שני ילדיה בדירה נזקים. במשך חודש ימים נאלצה בתו של התובע להתגורר עם ילדיה בדירה כשהיא מלאה במים, לכלוך ובוץ. בנוסף על מנת לאפשר לפועלים לתקן את הנזילה נאלצה בתו להפסיד ימי עבודה ולנקות את הנזקים שנגרמו כתוצאה מהנזילה והתיקון שבוצע ע"י הנתבעת.

 

הנתבעת עתרה לדחיית התביעה בציינה כי החזקה בדירה שמעל לדירת התובע הייתה בידי הדייר שרכש את הדירה מהנתבעת. בנוסף כך טענה, ממועד קרות הנזילה ועד לסיום התיקון שבוצע על ידה חלפו 3 שבועות. הנתבעת טוענת כי ע"פ הסכם המכר: "התחייב התובע לאפשר לנתבעת או למי מטעמה להיכנס לממכר לשם ביצוע כל הטעון תיקון בדירתו של התובע לרבות ביחידות אחרות בבניין" (סעיף 11 לכתב ההגנה) ומשכך דין התביעה להידחות.

 

בעדותו בבית המשפט ציין התובע הדברים הבאים:

" קניתי דירה מהנתבעת, הדירה היא בקדימה צורן, הדירה בת 5 חדרים, מדובר בדירה חדשה, הדירה היא בבית משותף בקומה שלישית. לדירה שרשומה בבעלותי ובבעלות הבת שלי ששמה מלי לוי, נכנסה לגור הבת שלי מלי לוי עם שני הילדים שלה, וכמובן שאני באתי לבקר אותה והיא גרה שבועיים בדירה, ואז פתאום בשבת היא התקשרה אלי ואמרה לי שיש נזילה גדולה בתקרה של הדירה שהולכת ומתפשטת והנזילה התחילה להראות בתקרת המטבח והמשיכה להתפשט לכיוון הסלון ולכיוון פינת האוכל והמסדרון ולחדר הכביסה, כך שכל התקרה של הדירה היתה רטובה וממש נזלו מים לתוך הדירה במהלך כל השבת. ביום שאני קיבלתי את ההודעה מהבת שלי על הנזילה הגדולה שנגרמה בדירה שלה ושמים נוזלים ממש לתוך הבית שלה אני הייתי בטבריה וכמובן שאמרתי לבת שלי שהיא מיד תטפל בענין. כשאני הגעתי מטבריה ביום חמישי כלומר 5 ימים אחרי שהבת שלי הודיעה לי על המצב הגרוע ביותר שנוצר בדירה ואני שוחחתי איתה במהלך ה-5 ימים האלה שהייתי בטבריה והיא עידכנה אותי כל הזמן וסיפרה לי על הנזילה הגדולה שישנה בדירה שלה והכל מתמלא מים אז ישר הגעתי לדירה שלי ושל הבת שלי ומה שראיתי זה שעובדים של הנתבעת נכנסו לדירה שלי והם חוררו בעזרת מקדחים את כל התקרה של הדירה שלי בעשרות מקומות ופשוט עשו חורים בתקרה של הדירה שהחורים הגיעו עד לקומה שמעל הדירה שלי והוברר שהם עשו את החורים כי היה פיצוץ בצינור בדירה שמעלי וכל הדירה שמעלי התמלאה מים ובמקום להרים את הריצוף ולשאוב את המים בדירה שמעלי מה שעשו הם שנכנסו לדירה שלי, עשו חורים בתקרה של הדירה שלי וכל המים והבוץ והלכלוך והחול נפלו לתוך הדירה שלי והמים נשפכו לתוך הדירה שלי ומילאו את הדירה שלי בבוץ ומים וכל הרהיטים שהיו בדירה שכן הבת שלי שגרה שבועיים ניזוקו והמצב היה חמור מאוד. אני רוצה לומר שהבת שלי כפי שהיא דיווחה לי כל הזמן התנגדה לזה שהנתבעת תביא את הפועלים לתוך הדירה שלי ושלה ושיעשו חורים בתקרת הדירה שלנו והדבר נעשה ע"י הנתבעת בניגוד לרצוננו ומבלי שנתנו הסכמה לכך. הבת שלי היתה במצב נואש שכן באותם הימים מיום שבת ולמשך חודש ימים נאלצה לגור בדירה עם הילדים כשהדירה בתחילה היתה מלאת מים ולכלוך ובוץ ובהתחלה המים טיפטפו לתוך הדירה ובעזרת דליים היא היתה צריכה לפנות את המים מהדירה ולאחר מכן כשהנתבעת בניגוד לרצונה של הבת שלי נכנסה לדירה שלנו עם פועלים אז זה גרם להפרעה בחיים הרגילים בדירה, העובדים של הנתבעת התחילו להסתובב בדירה בכל חדריה ולקדוח חורים בתקרה של הדירה וכפי שציינתי מים התחילו לזרום מהדירה שמעל הדירה שלי לתוך הדירה שלנו כולל בוץ ולכלוך וחול והבת שלי היתה צריכה לנקות את כל הלכלוך הזה וכל הרהיטים נפגעו והסתובבו העובדים בתוך הדירה כאילו מדובר בדירה שלהם. באותה עת בדירה שמעל הדירה שלנו ושבה היה פיצוץ בצינור ושם כל הדירה התמלאה במים לא גרו עוד אנשים והנתבעת יכולה היתה לבצע את כל העבודות שלה באותה דירה ולא לעשות לעצמה דין ולהיכנס לדירה שלי ולפגוע בדירה שלי ולקדוח חורים בתקרת הדירה שלי, חורים שיגיעו עד לדירה שמעלי ולגרום לכל הלכלוך והנזקים ופגיעה בחיים הנורמטיבים של הבת שלי ושלי ושל שני הילדים. המצב הזה נמשך כחודש ימים עד שבתום חודש ימים הנתבעת גם פעלה כדי לסתום את החורים האלה ולסגור אותם ושוב הפועלים הסתובבו בדירה ושוב הגיעו לבצע עבודות של סתימת החורים שהם ביצעו ולסייד את המקום ולטייח אותו וכל אותו זמן הפריעו בחיים היום יומיים של הבת שלי והיה אבק ולכלוך וזוהמה.

אני תובע לשלם לי את הסך של 20,000 ₪ בגין כל הנזקים ובגין עוגמת הנפש לי ולבת שלי ולילדים. צרפתי תמונות שמצביעות על החורים שנקדחו בדירה ואלו הם רק חלקם של הקידוחים שנעשו וכך גם צרפתי חוות דעת שמאי בשם יהודה יהב לגבי הנזקים שהיו לדירה. חוות הדעת הינה מיום 14.12.14. האירוע היה בדצמבר 2013". (ההדגשות שלי - א.ט).

 

בת התובע, גב' מלי לוי, ציינה בעדותה הדברים הבאים:

" אני למעשה חוזרת על כל הדברים כפי שאבא שלי העיד עליהם בבית המשפט.

אני מציינת שהדירה הינה דירה בקדימה צורן בת 5 חדרים, זו היתה דירה חדשה בבעלותי ובבעלות אבא שלי. הדירה בבית משותף בקומה שלישית. נכנסתי לגור בדירה יחד עם שני הילדים שלי. גרתי בערך חודש ימים ואז פתאום בשבת וזה בחודש דצמבר 2013 ראיתי שמתחילה להיות נזילה גדולה שהולכת ומתפשטת בתקרה של כל הדירה שלי. בהתחלה הנזילה היתה בתקרת המטבח ומשם המשיכה להתפשט לכיוון הסלון, לכיוון פינת האוכל, למסדרון, לחדר הכביסה ולכל תקרת הדירה וממש היא התגברה מרגע לרגע ומים נזלו לתוך הדירה במהלך כל השבת כשהמים האלה נוזלים למעשה מהדירה שמעלי לתוך הדירה שלי. אני התקשרתי לאבא שלי טלפונית וסיפרתי לו מה קורה כי אבא שלי היה באותה עת בטבריה. אני נאלצתי לאסוף את המים שנזלו לתוך הדירה שלי מהתקרה לתוך דליים וכל הזמן לעסוק בשפיכת המים מהדליים וניגוב הדירה וכפי שציינתי יש לי שני ילדים והדבר גרם להפרעה בחיים שלי. באותו יום שבת אני התקשרתי לנתבעת והודעתי לה שישנה נזילת מים גדולה מאוד מהקומה שמעלי לדירה שלי ושישנה ממש הצפה של מים בתוך הדירה שלי ואני מציינת שבאותה עת בדירה שמעלי עדיין לא גרו אנשים. כשראיתי את הנזילה לתוך הדירה שלי עליתי לקומה מעלי וראיתי מבעד לדלת שמים זורמים ואני שאלתי את השכנים מי גר בדירה ואמרו שעדיין לא גרים אבל נתנו לי את הטלפון של בעל הדירה ואני התקשרתי אליו והוא הגיע לדירה וסגר את השיבר הראשי כדי שהמים יפסיקו לזרום אבל זה היה מאוחר מידי כי כל הדירה שלו מעלי היתה מוצפת במים ובגלל שכמות המים היתה גדולה מאוד הם נספגו ברצפה של הדירה שלו וחילחלו לתוך התקרה שלי וטיפטפו וזרמו לתוך הדירה שלי כך שנאלצתי כאמור להעמיד דליים בכל הדירה שלי ולאסוף את המים וכל הזמן לנגב. במקביל התקשרתי גם לנתבעת לאדם בשם שחר ועשיתי את זה בשבת כדי שיהיו מודעים למצב החמור שנוצר. שחר הגיע ביום ראשון וראה את המצב החמור שנוצר. מה שקרה בהמשך הוא שהנתבעת ציינה בפני שעובדים שלה יכנסו לדירה שלי ויעשו חורים בתקרה של הדירה שלי כשהחורים יגיעו לתוך הדירה שמעלי וכך המים יזרמו דרך החורים ויתנקזו ואני התנגדתי לכך כי זה היה נראה לי הזוי, אמרתי להם שהם צריכים לפתור את הבעיה מהדירה שמעלי ושם לנקז את המים ולבצע את כל העבודות ושהם לא יכולים להיכנס לדירה שלי ולקדוח חורים בדירה שלי בתקרה ולגרום נזקים ולכלוך ועוגמת נפש אבל הם לא הקשיבו לי ואמרו שזו הדרך. ביום ראשון, כלומר יום לאחר השבת הגיעו עובדים מהנתבעת לתוך הדירה שלי והתחילו לקדוח במקדחות חורים בתקרה של הדירה שלי, דבר שגרם לאבק וללכלוך וחורים בתוך התקרה של הדירה שלי ומים מהדירה של השכן שגר מעלי התחילו לנזול לתוך הדירה שלי וסחפו איתם חול ולכלוך וחומרי בנין וכך השאירו את הדירה במשך שבוע ימים והם אמרו שכך צריך להיות המצב עד שיתייבש ובמשך כל אותם ימים כל הזמן היו טיפטופים ולכלוך נזל ונפל, לא רק שהדירה שלי התלכלכה כל הריהוט שלי התמלא אבק ולכלוך. הייתי צריכה כל הזמן לנקות ולשטוף והילדים הסתובבו ועובדי הנתבעת הסתובבו בדירה, דבר שנגרם לי נזקים ולאובדן הפרטיות ולאובדן נזק מרובה. שלא לדבר על כך שהפסדתי ימי עבודה כי הם היו בדירה שלי ולא יכולתי להשאירם בדירה שלי ללא פיקוח למרות שהם אמרו לי שאלך לעבודה ושאשאיר את הדירה דבר שהזוי לדעתי. המים אחרי שבוע הפסיקו לרדת אבל התקרה נשארה רטובה ועם כתמים ועם חורים וכל הזמן היה לכלוך ואבק והם אמרו שהם צריכים להשאיר את התקרה להתייבש ורק אחר כך יבואו לתקן. בינתיים מה שקרה זה שהחול התייבש והוא התחיל להישפך מהקומה שמעלי לתוך הדירה שלי והדירה התמלאה בפירורי חול על הספה ועל הריהוט ורק כעבור כ-3 שבועות הגיעו עובדי הנתבעת לסתום את החורים שבתקרה וזה גם סיפור בפני עצמו כי שוב הגיעו פועלים לדירה שלי, שוב הפריעו לי בחיי היום יום, שוב הייתי צריכה להישאר בבית. הילדים הסתובבו בתוך הבלגן, שוב בוצעו עבודות לסתימת החורים בתקרה ולטיח וסיוד וכמובן שכל זה פגע בחיים היום יומיים שלי ושל הילדים שלי ונגרמו לנו נזקים ועוגמת נפש. לכן הוגשה התביעה שכן הנתבעת נמנעה מלפצות אותנו בפיצוי כלשהו. הוגשה חוות דעת מומחה מטעמנו בענין זה והמומחה הגיע היום להעיד". (ההדגשה שלי - א.ט).

 

מומחה מטעם התובע, מר' יהודה יהב, ציין בעדותו הדברים הבאים:

" אני אדריכל במקצועי, הגשתי חוות דעת מומחה נושאת תאריך 14.12.14, אני חתום עליה, כל מה שכתוב בחוות הדעת אמת.

אני צירפתי לחוות הדעת גם את קבלה מס' 3207 על סך 590 ₪ שזה סכום שככר טרחתי בגין הגשת חוות הדעת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 


כתבות קשורות

    חזרה לתוצאות חיפוש >>