ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
45320-02-16
14/10/2016
|
בפני השופט:
משה תדמור-ברנשטיין
|
- נגד - |
התובעים:
1. משה סיטבון 2. שרה סיטבון
עו"ד חיים איציקובסקי
|
הנתבעת:
1. חופש ותעופה בע"מ ח.פ.512691726 2. הצד השלישי: ASTRA AIRLINES - חברה יוונית באמצעות נציגה לקבלת כתבי בי-דין - עו"ד רמי שפאן
|
פסק דין |
לפניי תביעה קטנה, שבה הסעד הנתבע הוא פיצוי בסך של 33,500 ₪, שמהותה על פי כותרתה - תביעת פיצויים בגין נזקים, שנטען כי נגרמו לתובעים בשל איחור בהמראת טיסה מתוכננת; זאת - מכוח ובהתאם להוראות חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012 (להלן: "חוק שירותי תעופה"). עיון בכתב התביעה, מגלה כי התובעים מפנים לעוד שורה של חוקים, שלטעמם מקימים להם זכות לפיצוי.
התובעים הינם בני זוג, שטיסתם המתוכננת מברלין לתל אביב נדחתה לכ-4.5 שעות בהודעה שקיבלו למעלה מ-8 שעות טרם מועד ההמראה המתוכנן, ובסופו של דבר הטיסה החילופית שסיפק מפעיל הטיסה, שעליה המריאו התובעים, המריאה בפועל לארץ - רק למחרת, בעיכוב של למעלה מ-14.5 שעות.
התובעים בחרו להסתפק בתביעת מארגן הטיסה [כהגדרתו בחוק שירותי תעופה], חברת חופש ותעופה בע"מ, הנתבעת; וזו - שלחה הודעה לצד שלישי למפעיל הטיסה, חברת ASTRA AIRLINES (חברה יוונית), שנציגה בארץ הוא עו"ד רמי שפאן, שמשרדו – היא כתובת הצד השלישי לקבלת כתבי בי-דין. בהודעה לצד השלישי טענה המודיעה, שטענות התובעים - ראוי שיופנו לצד השלישי, בהיותה מפעיל הטיסה [כהגדרתו בחוק שירותי תעופה], מושא דיוננו.
שתי השאלות העולות לדיון בענייננו, הן:
האם, בנסיבות ענייננו, זכאים התובעים לפיצויי (באופן ישיר - ממארגן הטיסה, או - באופן עקיף – ממפעיל הטיסה) מכוח סנקציות ההטבה המקופלות בחוק שירותי תעופה לזכותו של נוסע, במקרה של איחור או ביטול טיסה? ואלו מהן?
והאם, בכל מקרה, בנסיבות ענייננו, זכאים התובעים לפיצוי בגין נזק ממוני נטען, ובגין נזק לא ממוני, היינו בגין עוגמת הנפש שנטען כי חוו בגין המחדלים ו/או המעשים המיוחסים על ידם למארגן הטיסה [ומיוחסים על ידי מארגן הטיסה למפעיל הטיסה, כאמור]?
גרסת התובעים
-
ביום 21.9.15 רכשו התובעים חבילת שירותי תיירות בחו"ל מאת איסתא, סוכנות הנסיעות. מדובר בחבילת נופש בימים 29.9.15 עד 4.10.15, שעלותה הכוללת לשני בני הזוג יחד - סך 2,366.25 $ (כ-9,200 ₪); חבילה שכללה: זוג כרטיסי טיסה לברלין, חדר בבית מלון (5 לילות) ושירותי הסעות מהשדה לבית המלון וחזרה [נספח נ'3 לכתב התביעה].
-
כאמור, הנתבעת בענייננו היא מארגן הטיסה, שסוכנות הנסיעות התקשרה עמה בהסכם לאספקת שירותי הטיסה לתובעים; ודוק –החלק של שירותי טיסה בלבד.
-