ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
2336-08-15
26/07/2016
|
בפני הרשמת:
הבכירה גילה ספרא - ברנע
|
- נגד - |
תובע:
מישל (מאיר) פדידה
|
נתבעת:
מובייל סטאר
|
פסק דין |
התביעה
ביום 1/7/15 מסר התובע לנתבעת את מכשיר הטלפון שלו, אייפון 5S להחלפת זכוכית סדוקה, תמורת תשלום של 200 ₪. כאשר הוחזר המכשיר לתובע, לאחר כשעה של המתנה, ראה התובע כי הזכוכית רופפת. המוכר פתח את המכשיר בניסיון לסדר זאת לשביעות רצון התובע ותוך כדי הניסיון, שרף את המכשיר. נאמר לתובע שיגיע למחרת והמכשיר יהיה תקין. התובע קיבל מכשיר חלופי מסוג אייפון 4S. כשהגיע לקחת את המכשיר מהתיקון, גילה כי כל אנשי הקשר, הזכרונות ותכניו נמחקו.
מקום מגוריו של התובע הינם בעיר הרצליה, משכך, נאלץ התובע ללון בחיפה בבית מלון לשם לקיחת המכשיר למחרת יום התיקון. התובע טוען כי נגרם לו נזק רב בכך שהוחלף לו לוח אם מקורי (מחברת אורנג') ברכיב מזויף, שלטענתו לא תקין ובכך שנמחקו לו כל תכני המכשיר. לטענת התובע, המכשיר עדיין לא עובד כמו שצריך. המכשיר נרכש עבורו ע"י חבר לפני כשנה וכמה חודשים במחיר כ-3,000 ₪.
ההגנה
הנתבעת טוענת כי מר עובדיה (להלן: "העובד") הוא אשר היה בחנות במקרה דנן, וטיפל בהחלפת מסך הזכוכית. הנתבעת מאשרת כי התובע הביא לתשומת לב העובד כי המסך אינו מורכב כראוי, העובד פתח את המכשיר בשנית, ותוך כדי הרכבת המכשיר הבחין כי המכשיר תקול.
העובד ניסה בכל דרך להתגבר על התקלה, ומשלא עלה בידיו, נאלץ העובד לשלוח את המכשיר למעבדה הראשית של הנתבעת, שם מתקנים בעיות מורכבות יותר. גם במעבדה זו תיקון המכשיר לא צלח והמכשיר נשלח לתיקון במעבדה חיצונית "מעבדת סים", אשר נמצאת בגבע כרמל ונותנת שירותים לחנויות סלולר רבות. ממעבדת סים נמסר כי המכשיר אינו ניתן לתיקון, על כן החליפה הנתבעת למכשיר התובע את לוח האם (נספח 1 לכתב ההגנה) על חשבונה. לאחר מכן המכשיר נבדק בבדיקות קפדניות ונמצא במצב תקין ושמיש. התובע בעצמו בדק את המכשיר והיה שבע רצון ממנו.
התובע קבל לידיו את המכשיר ולקח מהנתבעת ללא רשות את לוח האם הישן וסירב להחזירו בטענה שעד שלא בודק את המכשיר אצל חברו, לא יחזיר את לוח האם. התובע לא שב מאז ועד היום אל החנות ולא התלונן על שום תקלה במכשיר מאז.
הנתבעת טוענת כי מלאה את חובותיה כלפי התובע ואף נתנה פתרון לתקלה, שארעה, על הצד הטוב ביותר. הנתבעת הוסיפה כי בשילוט בחנות מצוין במפורש (נספח 2 לכתב ההגנה) כי על כל תיקון, אין אחריות על תוכן כגון אנשי קשר ותמונות וכך נהוג בתחום.
הנתבעת טוענת כי הציעה שתשלח את המכשיר לאחר התיקון לתובע באמצעות שליח, אך התובע סירב ובחר ללון בבית מלון, על אף שלא הציג קבלות על כך. התובע דיבר בצורה מאיימת והתנהג בגסות כלפי הנתבעת. הנתבעת ניסתה במאמצים כבירים לרצות את התובע, אך ללא הועיל. הנתבעת מבקשת לדחות את התביעה.
דיון והכרעה
לאחר בחינת טענות הצדדים, ראיותיהם, התנהלותם במהלך הדיון אשר התקיים בפניי ביום 16/5/16 ומכלול נסיבות העניין, הגעתי למסקנה כי דין התביעה להתקבל באופן חלקי כדלהלן: