-
התובעים היו חלק מקבוצה שנסעה לחופשה מאורגנת בבולגריה שנרכש מהנתבעת – סוכנות שוש טורס בע"מ (להלן: "שוש טורס"), אשר הזמינה את חבילת הנופש מהצד השלישי, טופז טורס בע"מ (להלן: "טופז").
לטענת התובעים, במסגרת החבילה שרכשו, הובטח להם כי ייהנו ממלון ספא במסגרתו יזכו לקבל טיפולים שונים, כל אחד לפי צרכיו ומצבו, עפ"י התאמה שתיערך לאחר בדיקת רופא, וכן הובטחו להם טיולים יומיים. התובעים טענו, כי הנתבעת לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי הקבוצה, וכי הטיול לא עמד בציפיותיהם.
בין היתר נטען, כי הטיסה אחרה והנסיעה משדה התעופה למלון התמשכה, כך שהקבוצה הגיעה למלון רק בשעה 03:00 במקום בשעות הערב כמתוכנן; עוד נטען כי ארוחת הבוקר במלון היתה "עלובה", כי הבדיקות הרפואיות היו בלתי רציניות, וכי המתקנים במלון לא היו משביעי רצון. התובעים הוסיפו וטענו, כי למחרת היום, הועברה הקבוצה למלון אחר, אף זאת לאחר תלאות וטלטלות, כאשר גם למלון זה הגיעו התובעים באישון לילה. גם המלון החדש, שהיה בקרבת הבירה, לא היה, לטענת התובעים, ברמה שהובטחה להם, המתקנים בו היו בלתי מספקים, הטיפולים לא היו ברמה ובהיקף הנדרשים, והארוחות במלון היו דלות. התובעים הוסיפו וטענו כי אף הטיולים אליהם נלקחו לא היו כפי שהובטח להם.
-
הנתבעת טענה, כי כל השירותים שהובטחו לתובעים סופקו להם כדבעי. מנהלת הנתבעת הדגישה, כי התלוותה באופן אישי אל הקבוצה ביומיים הראשונים של הטיול, על מנת לוודא כי הכל מתנהל כשורה, וכשראתה כי חברי הקבוצה אינם שבעי רצון מהמלון, דאגה לארגן להם מיד מלון חלופי ברמה גבוהה, בקרבת הבירה סופיה, תוך נשיאה בעלויות. הנתבעת הוסיפה וטענה, כי האיחורים בטיסות והתארכות הנסיעות היו בשל נסיבות שלא היו בשליטתה ולפיכך אין להטיל עליה אחריות בגינן. עוד הוסיפה הנתבעת, כי כדי לשמור על שביעות רצונם של חברי הקבוצה הוסיפה ופיצתה אותם גם בערב פולקלור, על חשבונה, וכן דאגה להם לארוחת ערב במקדונלד'ס ביום האחרון של הטיול (יום הטיסה), בו לא היו זכאים עפ"י התכנית המקורית לארוחת ערב.
הנתבעת הדגישה, כי המלון השני היה ברמה גבוהה ובמסגרתו סופקו לחברי הקבוצה כל השירותים הנדרשים, לרבות הטיפולים והטיולים. הנתבעת הבהירה, כי גם המלון הראשון היה ברמה סבירה, אך מאחר וחברי הקבוצה התלוננו, פעלה במרץ להעבירם למלון חלופי, וזאת רק מתוך תודעת שירות גבוהה ורצון לשמר לקוחות מרוצים. הנתבעת הדגישה, כי אחת מחברות הקבוצה היא ששבה והתסיסה את הקבוצה כולה, ואיימה מהרגע הראשון כי תגיש תביעה, ולדבריה זה מה שגרם לתובעים ולחברי קבוצה נוספים להרבות בטרוניות ללא כל סיבה של ממש.
בשל העובדה שעיקר רכיבי חבילת הנופש נרכשו מהספק טופז, ובשל מעורבותה של נציגה מקומית של הספק בהתנהלות מול המלון הראשון – הגישה הנתבעת הודעת צד ג' נגד טופז וטענה, כי ככל שייקבע כי השירותים שסופקו לא עמדו במה שהובטח, הרי שיש להטיל את האחריות לכך על כתפי הספק – הוא טופז.
-
צד ג' – טופז - טענה כי לא נפל כל רבב בשירותים שסופקו. טופז הדגישה כי המלון הראשון שסופק הוא מלון ברמה גבוהה אשר זוכה לביקורות טובות, ואשר במהלך שנת 2017 נפשו בו למעלה מ – 200 לקוחות של החברה שכולם חזרו ממנו מרוצים. על אף האמור, התגייסה טופז לסייע בהעברת חברי הקבוצה למלון החלופי שאותר עבורם בסמוך לסופיה, וגם שם זכו לקבל את כל השירותים אשר הובטחו להם. מכל מקום, טופז טענה, כי שוש טורס היא מארגנת טיול ולא רק סוכנות, באשר היא רכשה את הרכיבים השונים של חבילת הנופש (טיסה, מלון, מדריך) בעצמה ולא כחבילה אחת מטופז.