ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
13466-03-16
11/05/2017
|
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר
|
- נגד - |
תובע:
דוד אדרי
|
נתבעת:
ש.מ.אשרות ויזה סנטר בע"מ ח.פ 514835628
|
פסק דין |
רקע
בתקופה הרלבנטית לאירועים נשוא התביעה, היה התובע בעליה של סוכנות הנסיעות "תור מרוק" בחדרה, אשר עסקה, בין השאר, בארגון אשרות כניסה ( "ויזה" ) למרוקו.
הנתבעת הינה חברה המספקת לסוכני נסיעות וללקוחות פרטיים ועסקיים, שירותים של הנפקת אשרות כניסה למקומות שונים בעולם ומנהלה באותה עת היה מר דורון גווילי (להלן: "דורון").
בעתירתו לחיובה בתשלום סך של 15,600 ₪ טוען התובע כי הנתבעת נמנעת מלשלם לו בעבור אשרות כניסה למרוקו שאורגנו עבורה על ידו במקרים שונים במהלך החודשים מרץ-אפריל 2015 ואילו הנתבעת טוענת להגנתה כי מכיוון שהלה כשל בארגון אשרות הכניסה למרוקו לקבוצה של 12 נוסעים מלקוחותיה באופן שאילץ אותם להמתין במשך שעות ארוכות בשדה התעופה עד שכניסתם למדינה הוסדרה וגרם לכך שהיא עצמה נדרשה לשלם סך של כ- 2,000 דולר לשם כך ולזכות את סוכנות הנסיעות אשר טיפלה בענייניה של אותה קבוצה ("אמסלם טורס") בסכום של 7,292 ₪ נוספים, אזי רשאית היתה היא לקזז מן התשלומים שהיא חייבת לו, בגין נזקיה.
טענות הצדדים וראיותיהם
בעדותו בבית המשפט, הפנה התובע אל 12 החשבוניות שצורפו לכתב תביעתו ולטענתו לא שולמו לו על ידי הנתבעת עד עצם היום הזה, על אף שבמקרים נשוא חשבוניות אלה, הוא סיפק לה את כלל השירותים שהיא רכשה אצלו, במלואם. הסך הכולל של חשבוניות אלה הינו 11,454.98 ₪.
בהתייחסותו אל טענות הנתבעת אמר התובע: "...אין קשר בין כל השירותים שהוא (דורון – ר.ס.מ) קיבל וכל החשבוניות... אני כל חודש נוסע למרוקו, ותמיד כשמגיעים מחכים שעתיים שלוש. זה חלק מההתנהלות במרוקו... בסופו של דבר היתה שם המתנה של שש שעות וזה הסתדר... דרך אגב נבחרת הג'ודו הישראלית חיכתה בזמנו 12 שעות. כשאנשים מזמינים אישורי ויזה מאיתנו, א' אנחנו מחתימים את המזמין שגם אם הלקוח הנוסע לא נכנס למרוקו מאיזושהי סיבה, אין לנו אחריות, זו מדינה שאין לנו יחסים דיפלומטיים איתה... התקלה שארעה במרוקו בקשר לקבוצה של אותם 12 איש לא היתה באחריותי. במקום שישלחו את האישור לשדה התעופה במרקש, הם שלחו בטעות לקזבלנקה ומאותו רגע שקבלתי את הידיעה, אני, הספק במרוקו, נשיא הקהילה היהודית מר קדוש – הפעלנו אותו, כדי להוציא ויזה. הם התעכבו קצת יותר, לא קרה שום דבר מיוחד".
לתמיכת טענות אלה הגיש התובע את מכתב ההסבר מטעם הספק המקומי "שדיה טורס", למה שארע - ת/1 וגם את המסמך עליו נוהגת סוכנות "אמסלם טורס" להחתים את לקוחותיה – ת/2.
דורון, נציג הנתבעת בדיון שהתקיים בפני, ציין במהלך דבריו כי "לא אמר שהוא לא מוכן לשלם" אך טען כי לטעמו מן הראוי היה שהצדדים יגיעו לפשרה שבמסגרתה יקוזז סכום מסוים מן התשלומים שעל הנתבעת לשלם לתובע, אלא שהלה לא הסכים לכך. בהמשך דבריו אמר דורון:
"...אני טוען שהתובע צריך לשאת בתשלום בעבור הוויזות של הקבוצה הנדונה מכיוון שהוא קיבל
את הכסף עבור הוויזות האלה והם נכנסו בדרך לא דרך שכן הוויזות לא הגיעו למקום המיועד".
לתמיכת טענות הנתבעת הציג דורון את חשבונית הזיכוי על סך 7,291.80 ₪ שהוצאה מטעמה לסוכן "אמסלם טורס" - נ/1, את המייל שנשלח אליה מאותו סוכן הדורש פיצוי נוסף –נ/2 ואת הצהרתו של מר ישראל פרץ בדבר טיפולו בקבוצת הנוסעים הנדונה לרבות תשלום סך של 2,000 $ מטעם הנתבעת לשם הסדרת כניסתם למרוקו - נ/3.