קשר ליס א-קאר נ' רימון חי ואח'
|
תא"מ בית משפט השלום תל אביב - יפו |
164667-09
12.12.2010 |
|
בפני : יסכה רוטנברג |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: קשר ליס א-קאר |
: 1. שי רימון חי 2. צ'יטה שליחויות בע"מ |
| פסק-דין | |
פסק דין
תביעת התובעת יסודה בנזקים שנגרמו לרכבה בתאונה נשוא התביעה. הצדדים חלוקים ביניהם בדבר הנסיבות בעטיין נגרמה התאונה. לגרסת התובעת רכבה נסע בנתיב השמאלי בכביש והחל לבצע פנייה שמאלה. לפתע הגיח מאחוריו קטנוע הנתבעים ופגע ברכב בצידו השמאלי קידמי. לגרסת הנתבעת הקטנוע נסע בנתיב השמאלי ביותר ומכונית התובעת נסעה בנתיב האמצעי. לפתע סטתה מכונית התובעת שמאלה, לתוך נתיב נסיעת הקטנוע ופגעה בו.
העידו בפני שני הנהגים המעורבים. בחנתי את עדויות הנהגים ועיינתי במסמכים, והגעתי למסקנה שיש להעדיף את גרסת נהג התובעת על פני גרסת הנתבעים.
עדות נהג התובעת היתה עקבית ותאמה לאמור בהודעה הכתובה. מאידך גרסת הנתבעים מעוררת מספר תהיות. בעדותו טען נהג הנתבעים שרכב התובעת סטה לפתע שמאלה ולפיכך אין ספק כי האחריות לתאונה רובצת על נהג התובעת. למרות זאת, בהודעה הכתובה שניתנה על ידי הנתבעת לחברת הביטוח נכתב כך: "המבוטחים אינם יודעים מי אשם בתאונה". נהג הנתבעים נשאל, וחזר ונשאל, כיצד מתיישבת עדותו עם הודעה זו אך לא היתה בפיו תשובה מניחה את הדעת. זאת ועוד. בעדותו העיד נהג הנתבעים שמכונית התובעת פגעה בו כדבריו: "אחת המכוניות שברה שמאלה ופגעה בי. לא הספקתי לעצור והיא פשוט פגעה בי" (עמ' 4 שורות 20 – 21), מאידך בהודעה הכתובה נכתב על ידי הנתבעת שרכב התובעת נכנס לנתיב הנסיעה של השליח "וגרם לזה שהשליח יפגע בו בחלקו הקידמי". ואכן מתמונות הנזק עולה שלרכב התובעת נגרמה מכת מעיכה בצד השמאלי קידמי, מעל לגלגל, היינו הקטנוע הוא שפגע במכונית. הנהג גם סתר עצמו בעדותו, בחקירתו הראשית טען שעובר לתאונה הוא היה במצב נסיעה "לא הספקתי לעצור והיא פשוט פגעה בי" (עמ' 4 שורות 20 – 21), ואילו בחקירתו הנגדית טען שהיה במצב עמידה "עמדתי בנתיב השמאלי, במרכז הנתיב" (עמ' 5 שורות 9 – 10). לאמור לעיל יש להוסיף כי הנתבעים לא תבעו את נזקיהם בגין התאונה למרות שלגרסתם נהג התובעת הוא האשם בקרות התאונה הנדונה, וכי בעדותו הודה נהג הנתבעים שלאחר התאונה הוא פחד מהמעסיק (עמ' 5 שורות 18 – 21).
מהנימוקים האמורים אני מעדיפה את גרסת התובעת ומקבלת את התביעה.
הנתבעים ישלמו לתובעת סך של 3,815 ₪ צמוד מיום 23.11.08 בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, שכר טרחת העד כפי שנפסק ושכ"ט עו"ד בסך 873 ₪.
הסכומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.
המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.
ניתן היום, ה' טבת תשע"א, 12 דצמבר 2010, בהעדר הצדדים.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|