- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
קרני נ' המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע
|
ב"ל בית דין אזורי לעבודה באר שבע |
38428-10-10
20.7.2011 |
|
בפני : אילן סופר |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: עופר קרניע"י ב"כ עו"ד עמוס כהן |
: המוסד לביטוח לאומי סניף באר שבע |
| החלטה | |
החלטה
1.התובע הגיש תביעה להכרה בפגיעה בכתפיו כ"פגיעה בעבודה" לפי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה – 1995 (להלן: "החוק").
2.התובע יליד 1951.
3.התובע עובד כאזרח עובד צה"ל בתפקיד של נהג מוביל טנקים משנת 1974 ועד היום.
4.היקף עבודתו של התובע הוא 12-14 שעות ביום, 5 ימים בשבוע. לעיתים נדרש התובע לעבוד גם בימי שישי.
5.בתמצית, עבודת התובע כנהג ברכב מוביל טנקים כללה שני תחומים:
א.קשירה של המובל אל המוביל באמצעות שרשראות ברזל כבדות, ושחרורו עם ההגעה ליעד.
ב.נהיגה בדרכים לא סלולות זמן ממושך, תוך אחיזה בכוח בהגה.
כמו כן טוען התובע כי במסגרת הנהיגה, נדרש לבצע החלפות גלגל רבות בשל תקרים תכופים בגלגלי המוביל.
6.במהלך השנים נהג הובע על מספר סוגי רכבים:
א.בשנות ה- 70 רכב מסוג קונקרקטור, ומ- 1973 רכב מסוג מאק, רכבים אלו היו מכאניים בעלי הגה כוח. ברכבים אלו נדרש התובע להפעיל את הכוח הרב ביותר בשל גודלו של ההגה.
ב.משנת 1985 רכב מסוג מן שהיה בעל חצי הגה כוח.
ג.משנת 1995 רכב מסוג וולוו, ומשנת 2007 רכב מסוג מרצדס רכבים הידראוליים.
7.פעולות קשירה, ופריקה
עבודתו של התובע כללה קשירה של המובל אל המוביל באמצעות שרשראות ברזל מאסיביות. משקלה של שרשרת ברזל אחת הוא כ-25 ק"ג.
לשם קשירת המובלים נדרש התובע להכין את השרשראות על ידי הוצאתן מתא האחסון שעל המוביל, והעברתה קדימה כ- 11 מ'.
פעולת הקשירה מתבצעת על ידי עיגונן בהצלבה של השרשראות לאנקול הייעודי, הרמה של השרשראות מעל לגובה הכתפיים בתנועה קשתית, ומשיכה של השרשראות ועיגונן מהצד השני. עיקר המאמץ של התובע נעשה במסגרת פעולת המשיכה שנועדה להדק את השרשראות. לצורך קשירת טנק נדרשות ארבע שרשראות. לצורך קשירת נגמ"ש נדרשות שמונה שרשראות.
פעולת הקשירה של טנק או נגמ"ש אורכת 15 – 20 דקות, ונעשית בתדירות ממוצעת של 4 פעמים ביום. בהתאם לצרכים מבצעיים יכול והתובע נדרש לבצע פעולה זו גם 20 פעמים ביום אחד.
עם הגעתו ליעד משחרר התובע את השרשראות, ומעביר אותן לאחסון בתא הייעודי.
8.פעולת הנהיגה
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
