ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב
|
1672-02
27/08/2002
|
בפני השופט:
אביגיל כהן
|
- נגד - |
התובע:
1. שם - טוב אורן 2. זאביק ליאק
|
הנתבע:
חב' הדקה ה - 90
|
פסק-דין |
1. התובעים הגישו תביעה על סך 6,000 ש"ח נגד הנתבעת.
2. התובעים טענו כי הזמינו ביום 4/7/2001 בשעות הצהרים מהנתבעת חבילת נופש בקפריסין בין התאריכים 5/7/2001 עד 8/7/2001.
3. התובעים טענו, כי נאמר להם על ידי פקידת הנתבעת בשם ויקי כי ההמראה היא ביום חמישי בערב, ה- 5/7/2001 בשעה 19:00 והחזרה היא ביום ראשון, ה- 8/7/2001 בשעה 22:30.
התובעים טענו, כי הגברת ויקי היתה אמורה להתקשר אליהם להשלמת פרטים מזהים של בעל כרטיס האשראי, ומאחר והיא לא התקשרה, הם התקשרו אליה ביום הטיסה בשעה 14:30 על מנת לברר אם הכל בסדר, והיא אמרה להם שהכל בסדר והטיסה היא בשעה 19:05 בערב כפי שנקבע מראש.
4. כאשר הגיעו התובעים לשדה התעופה בשעה 16:00, התברר להם לאחר בירור עם הנתבעת, כי אין טיסה בשעה 19:00 ואם הם רוצים לנסוע בטיסת אל על במחלקת עסקים, יש להם אפשרות לטוס עוד באותו ערב תמורת כרטיס בסך 325 דולר לכל אחת, כרטיס לכיוון אחד.
התובעים טענו כי הם נאלצו להוסיף את התוספת, נאלצו לבלות חמש שעות בשדה התעופה בבירורים שונים מבלי יכולת להנות מהטבות הדיוטי פרי ונגרמה להם עוגמת נפש.
5. הנתבעת טענה, כי ההזמנה של התובעים היתה לשעה 7:00 בבוקר ולא לשעה 19:00 וכי מאישור של חברת התעופה ניתן לראות, כי כלל לא היתה טיסה באותו יום בשעה 19:00 אלא הטיסות הן בשעה 7:00 בבוקר.
הנתבעת טענה, כי בהתאם לנוהלים המקובלים אצלה, נוהגים סוכניה ליצור קשר עם לקוחות כיום עד יומים לפני הטיסה ולודאי כי הפרטים ידועים ללקוחות וכך נעשה גם במקרה דנן, וביום 4/7/2001 יצר עובד הנתבעת מר שי קשר עם התובע ועדכן אותו בפרטי הטיסה.
הנתבעת טענה כי הטעות היא של התובעים ולא של הנתבעת, וצירפה לבית המשפט את טופס ההזמנה אשר לטענת נציגת הנתבעת נשלח לתובעים בפקס.
6. לאחר ששמעתי את טענות הצדדים, כולל עדותו של מר שי לוי הגעתי למסקנה, ולפיה דין התביעה להתקבל בחלקה מהנימוקים כדלקמן:
א) התובעים הזמינו את חבילת הנופש מהנתבעת רק יום לפני שהתכוונו לצאת לחופש.
דהיינו - ההזמנה היתה ביום 4/7/2001 והטיסה היתה אמורה להיות ביום 5/7/2001, כך שאין רלוונטיות לנוהלים של הנתבעת ולפיהם הסוכנים מתקשרים ללקוחות כיום עד יומים לפני הטיסה כדי לודא שהפרטים ידועים ללקוחות.
מר שי לוי ציין כי הוא התקשר לתובעים, אך לא יכל לזכור (באופן טבעי) עם מי הוא שוחח ולמעשה עדותו היא רק חזרה על פרטים שמופיעים במסמכי הנתבעת ללא תוספת של זכרון וידיעת פרטים המתייחסים למקרה ספציפי זה מעבר לרישומים המופיעים במחשב הנתבעת.
התובעים הכחישו כל שיחה עם מר שי לוי.
התובעים ציינו, כי עובדת בשם ויקי היא זו אשר הטעתה אותם, היא זו אשר מסרה להם פרטים שגויים והם אף שוחחו עימה בשעות הצהרים כאשר נסעו לשדה התעופה ואמרו לה כי הם בדרך לשדה התעופה.
אם אכן היתה הטיסה אמורה להיות בשעה 7:00 בבוקר למחרת היום, הרי היתה צריכה עובדה זו להדליק אור אדום אצל אותה גברת ויקי, שכן אין זה מקובל להגיע לשדה התעופה למעלה מ-12 שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן.
ב) אני מאמינה לתובעים כי אכן נמסרו להם פרטים שגויים בעל פה ואני מאמינה להם כי הם לא קיבלו הזמנה בפקס מהנתבעת.
הנתבעת לא יכלה לצרף אישור מסירה לתובעים או מי מהם של ההזמנה, אשר לטענתה נשלחה בפקס.
אין גם כל סיבה להניח, שהתובעים מרצונם החופשי ומתוך שיקול דעת צלול, יסעו לשדה התעופה בשעות הצהרים כאשר ידוע להם שהטיסה היא בבוקר שלמחרת, והפקידה הרלוונטית אצל הנתבעת אשר אינה עובדת יותר אצל הנתבעת, לא העידה ואין לי כל סיבה שלא להאמין לעדות התובעים.