בעתירה שהוגשה לבית משפט זה לפי חוק חופש המידע, תשנ"ח-1998, ביקשה העותרת להורות למשיבים למסור לה דו"ח ביניים ודוח סופי של ועדת בדיקה שמינה שר התחבורה בעקבות שקיעתו של מחלף מסוים. לפי הטענה, בעקבות גשמים נגרם סחף שהוביל לצורך בעבודות שיקום במקום. מונתה ועדה לבדיקת המחדלים בבניית המחלף. העותרת היא המבטחת של העבודות והיא מתמודדת עם דרישה לקבלת תגמולי ביטוח בהיקף משמעותי. העתירה הוגשה לאחר שלפי הטענה לא התקבלה תשובה עניינית לבקשה למסירת המידע.
המשיבים הגישו תגובה מקדמית לעתירה. הובהר בתגובה, שכשלעצמם אין למשיבים מניעה למסור את הדוח המבוקש, אלא שלצד ג' – הוא נת"י (חברת נתיבי ישראל בע"מ, חברה ממשלתית, מע"צ בשמה הקודם), קיימת "בהחלט" מניעה כזו. זאת היות והגוף האחראי להקמת המחלף הוא נת"י כזרועה הביצועית של הממשלה. וחברת נת"י התקשרה עם קבלנים שהתקשרו עם קבלני משנה וכן הלאה והמשמעות היא שיש בנדון צדדים שלישיים רבים שעמדתם נדרשת. צוין בכתב התשובה כי הדבר הנכון הוא לצרף את נת"י כמשיבה לעתירה שכן היא עלולה להיפגע ממנה.
העותרת הודיעה בשלב זה שהיא סבורה שיש למסור לה את המידע. כמו כן, הוגשה לבית המשפט בקשה מטעם נת"י להצטרף כמשיבה לעתירה וכן לעכב את החלטת המשיבים למסור את המידע. בבקשת נת"י נמסר כי מלכתחילה היה מקום לצרף אותה כמשיבה לעתירה היות שהיא עלולה להיפגע ממנה. מכל מקום היה על בית המשפט לבחון את הפגיעה בה גם לפי הוראות חוק חופש המידע וקודם למסירת מידע שעלול לפגוע בה. לגופו של עניין טוענת נת"י שמתקיימים סייגים למסירת מידע בעניינה שמכוחם אין למסור את המידע לעותרת. ב"כ המשיבים הסכימה לצירוף. העותרת סברה שאין מקום לעשות כן.
בתגובה נוספת מטעם המשיבים צוין שלאחר שהם בחנו את עמדת נת"י הם החליטו לדחות אותה היות שאין בה טעם כלשהו מן הטעמים המפורטים בחוק חופש המידע לחסיון. אשר על כן החליטו המשיבים למסור את הדוח בהשחרות מעטות, אולם זאת – אך ורק בחלוף המועד להגשת עתירה בידי נת"י. המשיבים שבו וטענו שיש מקום להיעתר לבקשת נת"י לעתירה.
אחר הדברים האלה ובעקבות החלטתי מיום 17.8.2015 התבקשה העותרת להודיע מדוע לא תימחק העתירה בשלב זה תוך שמירת זכותם של צדדים שלישיים לעתור נגד החלטת המשיבים. העותרת הודיעה לבית המשפט שהיא מסכימה למחיקה כאמור.
לאור השתלשלות העניינים המתוארת לעיל, מסקנתי היא שיש להורות על מחיקת העתירה שבכותרת. לאחר הגשת העתירה קיבלו המשיבים החלטות בבקשה לפי חוק חופש המידע. הוחלט להעביר את המידע בהשחרות מסוימות. והוחלט גם לדחות התנגדות של צד ג'. העותרת הודיעה לבית המשפט כאמור, שמנקודת מבטה העתירה התייתרה נוכח החלטה זו של המשיבים. בנסיבות אלה, אין מקום להותיר את העתירה תלויה ועומדת ככל שהדברים אמורים ביחסים שבין העותרת לבין המשיבים, כלומר בין העותרת לבין הרשות המנהלית.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.