לבית משפט זה הוגשה העתירה שבכותרת שעניינה בקשת העותרת, התנועה לחופש המידע, לקבל פירוט של הוצאות מעון ראש הממשלה לשנת 2014 "לרבות כל ההוצאות בפועל וזאת בפירוט מרבי לכל סוגי ההוצאות לפי כל אחד ממעונות ראש הממשלה וכן את החשבוניות שהוצאו עבור כל אחת מהרכישות שבוצעו במהלך השנה המדוברת" (כנטען בפתח העתירה, ההדגשה במקור).
בהודעה מטעם המשיב שהוגשה לבית המשפט ביום 18.8.2015, הודיע המשיב שהוא מצרף (בנספח) פירוט מרבי של הוצאות מעון ראש הממשלה לשנת 2014 הכולל את כל ההוצאות בפועל לפי סוגיהן, בחלוקה לפי המעונות, בהתאם לסעד המבוקש בעתירה. אולם באותה הודעה צוין שבהתאם לחוות הדעת של גורמי הביטחון המוסמכים בשירות הביטחון הכללי, אין לפרט את שמות הספקים ונותני השירותים המועסקים בביצוע עבודות שירותים ואספקת טובין למעונות ראש הממשלה ואין לתת פירוט מדויק של תחומי ההוצאה בשל חשש לפגיעה בביטחון.
בדיון מוקדם בעתירה שהתקיים לפניי ביום 28.10.2015, ולאחר שנשמעו גורמי הביטחון בהסכמת באת כוח העותרת במעמד צד אחד, הסכים ב"כ המשיבה לאחר בירור שנעשה עם גורמי הביטחון, לצמצם את ההתנגדות מטעמי ביטחון לפירוט הוצאות בתחום התשתיות או הוצאות המאפשרות זיהוי של ספקים בלעדיים או מוצרים ספציפיים בלעדיים. באת כוח העותרת הודיעה לבית המשפט בהמשך לכך, שהיא עומדת על קבלת המידע המצוי בכל חשבונית וחשבונית. עם זאת, הסכימה באת כוח העותר לצמצום הבקשה כך שלא תחול על תחומים שקיימת לגביהם התנגדות של גורמי הביטחון ובלא חשיפת שמות הספקים למעט מקרים שבהם שמות הספקים מפורסמים באתר האינטרנט של משרד ראש הממשלה ממילא (עמ' 7 שורות 7-4 לפרו'). באותו מועד התבקשה שהות מטעם ב"כ המשיב למתן תשובה מפורטת לבקשה בהתאם לצמצום שהיה בדיון ולשם קיום התייעצות עם גורמים נוספים.
בהודעה נוספת שהגיש המשיב ביום 3.1.2016, הודע לבית המשפט שהמשיב החליט למסור לעותרת את המידע המבוקש בהתאם להגבלות גורמי הביטחון כפי שצוינו בפרוטוקול הדיון הנזכר לעיל. צוין בהודעה שהמידע יועבר תוך 90 יום מיום מתן פסק דין בעתירה. כאשר פרק זמן זה נדרש לצורך איתור המידע (שחלק ממנו הועבר לארכיב משרד ראש הממשלה) וכן בשל הצורך בסיווג ומיון המידע בהתאם להגבלות שצויינו לעיל.
התאפשר לעותרת בהמשך לכך למסור הודעה בעניין סיום ההליך. העותרת ביקשה כי העתירה לא תימחק. לאחר שפירטה את ההליכים שהיו, ציינה העותרת שהיא מבקשת לדעת קודם למחיקת העתירה מהו המידע שמתכוון המשיב למסור לידיה. באופן ספציפי התבקש לדעת מהו היקף ואופי המידע שיושמט מטעמי ביטחון. העותרת ביקשה שרק לאחר שיועבר לידיה המידע, היא תודיע אם העתירה מוצתה אם לאו. עוד התבקש לחייב את המשיב בהוצאות העותרת וכן שתושב האגרה. בהודעה נוספת ומאוחרת מטעם העותרת היא הודיעה שהיא מסכימה למחיקת העתירה כפוף להבהרה בשלושה מובנים: היקף המידע שעבר לארכיב; היקף המידע (הערכה) שיועבר לעותרת בתום 90 הימים ממועד פסק הדין; וכן תשובה לשאלה מתי הועבר המידע המבוקש לארכיב המשיב.
המשיב הודיע לבית המשפט, שלשיטתו העתירה מיצתה את עצמה זה מכבר ויש למחוק את העתירה (בלא צו להוצאות). לאחר פירוט של ההליכים בהודעה עצמה, שב המשיב והודיע לבית המשפט, שיימסר לעותרת המידע המבוקש (ההדגשה במקור). צוין בהודעה שיימסרו לעותרת החשבוניות המקוריות תחת ההשמטות של גורמי הביטחון כפי שעודכנו במהלך הדיון המוקדם. פרק הזמן שנדרש הוא לשם איתור החשבוניות וסיווגן בהתאם להנחיות גורמי הביטחון. נטען שאין מקום להותיר את העתירה תלויה ועומדת כדי לבדוק אם המשיב עמד בהתחייבויותיו. מדובר בהחלטה מנהלית סופית המקבלת את בקשת העותרת למידע. הביקורת על יישום ההחלטה וביצועה בפועל אינו צריך להיעשות במסגרת עתירה זו. וצוין עוד שככל שהעתירה תימחק אין בכך כדי לחסום את העותרת מלפנות לבית המשפט בטענות נגד יישום ההחלטה.
לאחר שעיינתי במכלול החומר שלפניי ובטענות ב"כ הצדדים, ובהמשך להשתלשלות העניינים המפורטת לעיל, באתי למסקנה שכפוף להתחייבות המשיב בהחלטה המנהלית החדשה שהתקבלה, דין העתירה להימחק שכן היא מיצתה את עצמה. מן המתואר לעיל עולה, שהמשיב מתחייב באופן מפורש להעביר לעותרת את המידע שהיא ביקשה כאמור בפרוטוקול הדיון כלומר העתק החשבוניות המקוריות תוך ההשמטות בהתאם לאותן הגבלות שהעותרת הסכימה להן. המידע יועבר תוך 90 יום לפי התחייבות המשיב. במובן זה, מתקבל למעשה הסעד שהעותרת ביקשה על דרך של התחייבות המשיב בהחלטה מנהלית על כל המשתמע ממנה. אין מקום בנסיבות אלה להותיר את העתירה תלויה ועומדת כמסגרת עתידית לבחינת טענות שכלל לא ברור אם תיטענה ובאיזה הקשר, לעניין החומר שיועבר והיקפו. אף העותרת עצמה הסכימה למחיקת העתירה על יסוד "הערכה" של היקף המידע שיועבר לה כאמור בהודעתה האחרונה. שני הפריטים הנוספים שהעותרת ביקשה לדעת כתנאי למחיקת העתירה בהסכמה, עניינם היקף המידע שהועבר לארכיב ומועד העברתו. לעניין זה העותרת אף הגישה הודעה נוספת שעניינה התכתבות עם ארכיב המדינה שממנה היא למדה לטענתה שהמידע לא הועבר וגם לא יועבר לארכיב המדינה. עניין זה של מקום המצא המידע הפיזי ומועד העברתו, אינם חלק מן העתירה שלפניי. ככל שיש לעותרת טענות בעניין זה הן שמורות לה, אולם אין מקום לדון ולהכריע בהן במסגרת זו. וככל שיהיו בפי העותרת טענות לעניין המידע שיועבר לה בפרק הזמן שעליו התחייב המשיב, הרי שכל זכויותיה שמורות לה ואף המשיב עצמו כאמור ציין בהודעתו שאין במחיקת העתירה בנסיבות אלה כדי למנוע מן העותרת לשוב ולפנות לבית המשפט "ככל שתסבור כי המשיב לא יישם את החלטתו כנדרש" (סעיף 18 להודעה).
התוצאה היא אפוא שהעתירה נמחקת כפוף להתחייבות המשיב בהודעותיו למסירת המידע לעותרת תוך 90 יום מהיום, תוך ההשמטות שהוסכם עליהן בדיון שהתקיים ביום 28.10.2015.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.