ע"ב
בית דין ארצי לעבודה ירושלים
|
1152-05,1927-05
22/11/2007
|
בפני השופט:
רונית רוזנפלד נשיאה
|
- נגד - |
התובע:
1. מור מאיה 2. רמי דולמן 3. מרשה מדהני 4. אורן שגיא 5. עמיחי שפיר 6. רון ששון טובי
עו"ד אוריאל בראון
|
הנתבע:
סער שמירה ושירותים (1996) בע"מ עו"ד סבאג חופית
|
פסק-דין חלקי |
1. לפני תביעותיהם המאוחדות של שישה תובעים שהועסקו אצל הנתבעת בתפקידי שמירה ואבטחה, במשרד מבקר המדינה. התובעים מבקשים לחייב את הנתבעת (להלן-חברת סער) לשלם להם הפרשי שכר וזכויות סוציאליות שונות בהתאם לשכר היסוד, כפי שנקבע, לטענתם, במכרז בו זכתה למתן שירותי שמירה ואבטחה במשרד מבקר המדינה. בפועל, כך הם טוענים, פעלה חברת סער בניגוד לתנאי המכרז וכללה בשכר היסוד כפי שנקבע בו מרכיב גמול גלובלי של עבודה בשעות נוספות. בהתאמה לכך הם תובעים גמול עבודה בשעות נוספות, החזר ניכויים בגין דמי ביטוח לאומי ומס בריאות. חלק מן התובעים טוענים עוד כי הם התפטרו בעקבות הרעה מוחשית בתנאי העבודה בנסיבות המזכות אותם בפיצויי פיטורים. על כך הם תובעים פיצויי פיטורים, ופיצויי הלנת פיצויי פיטורים. עוד הם תובעים (כולם או חלקם) פדיון דמי הבראה, פדיון חופשה, דמי חגים, דמי נסיעות ששולמו להם בחסר, הפרשי שכר עבור חצי שעת חפיפה והתארגנות לפני כל משמרת ובסיומה, גמול עבודה במוצאי שבת, פיצוי בגין אי הפרשות או הפרשות בחסר לקרן פנסיה, גמול עבודה במוצאי שבת, החזר בגין חצי שעת הפסקה שנוכתה משכרם ופיצוי הלנת שכר. התובעים 1 ו-2 מבקשים עוד, כי בית הדין יפסוק להם הפרשי שכר עבור חודש אוקטובר 2004. בנוסף, מבקש התובע מס' 2, לחייב את חברת סער לשפות אותו בעלותו של טיפול רפואי שנאלץ לעבור בעקבות פציעה שנפצע במסגרת העבודה.
2. ואלו הן העובדות כפי שהן עולות מן החומר שבתיק, ובפרט מתוך ההתכתבות שבין הצדדים, ואינן שנויות במחלוקת בין הצדדים:
א. התובעים עבדו אצל חברת סער במשרד מבקר המדינה בתקופות העסקה שונות כדלקמן:
התובעת 1 (להלן גם-מאיה) מאוגוסט 2000 ועד אוקטובר 2004;
התובע 2 (להלן גם -רמי) מאוגוסט 2000 ועד ספטמבר 2004;
התובע 3 (להלן גם-מרשה) מאוגוסט 2001 ועד אוגוסט 2004;
התובע 4 (להלן גם -אורן) מאוגוסט 2000 ועד ינואר 2005;
התובע 5 (להלן גם-עמיחי) מפברואר 2003 ועד אוקטובר 2004;
התובע 6 (להלן גם-טובי) מספטמבר 2002 ועד פברואר 2005.
ב. חברת סער זכתה במכרז למתן שירותי אבטחה למשרד מבקר המדינה (להלן המכרז ו/או החוזה). בסעיף 8 לתנאי המכרז, שכותרתו "שכר בסיס לאנשי האבטחה", נקבע כדלקמן:
"א. הקבלן (הנתבעת - ר.ר) מתחייב לשלם לאיש האבטחה תמורת כל שעת עבודה בה הוצב במשימה עבור המשרד שכר אשר
לא יפחת מהמפורט להלן:
"מאבטח" - שכר הבסיס של מאבטח יהיה "150% משכר המינימום הקבוע בחוק" ,לכל הפחות.
"אמח"ש" - שכר הבסיס של אחמ"ש יהיה "שכר מאבטח + 10% משכר המינימום הקבוע בחוק".
"מאבטח בכיר" - שכר הבסיס של מאבטח בכיר יהיה "175% משכר המינימום הקבוע בחוק", לכל הפחות.
"רכז מקומי" - שכר הבסיס של רכז מקומי יהיה כשכר מאבטח בכיר.
ב. המחיר לשעת עבודה המופיע כתשלום מינימום לעובד לפי המפורט בסעיף 4א' דלעיל,
יהווה שכר יסוד ויופיע בתלוש המשכורת של העובד כשכר יסוד לצורך חישובים סוציאליים וכל הוצאות הקבלן, לרבות הפרשות המעביד וכן כל החובות החלים על המעביד עפ"י כל דין ונוהג כגון: חופשה, ביטוח לאומי, קרן פיצויים, מחלה הבראה, מילואים דמי נסיעה וכיו"ב, ישולמו ע"י הקבלן ולא על חשבון שכר המינימום לעובד (ההדגשה שלי-ר.ר).
ג. "שכר מינימום" - כהגדרתו בחוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, כפי שיעורו מעת לעת.
ד. הקבלן ימסור לעובדיו, תוך 30 יום מהצבתם במשרד, הודעה בכתב שבה יפרט תנאי העבודה של ה
עובד, בהתאם לחוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), התשס"ב-2002.
העתק הודעה כאמור תועבר גם למשרד".