הנשיא יגאל פליטמן
ביום 27.7.14 הגיש התובע לבית הדין האזורי בחיפה תביעה למתן פסק דין הצהרתי, צווי עשה וצווי מניעה קבועים נגד עיריית שפרעם והמנכ"ל המכהן בה, מר עומר מלק (להלן - מר עומר מלק). בכתב התביעה התבקש בית הדין האזורי ליתן פסק דין הצהרתי הקובע כי החלטת והודעת הנתבעים בבית הדין האזורי, בה נקבע כי התובע אינו עומד בתנאי סף של מכרז פנימי לתפקיד מנהל יחידת משאבי אנוש בעירייה - הינן בטלות. כמו כן התבקש בית הדין האזורי ליתן פסק דין הצהרתי הקובע כי התובע עומד בתנאי הסף של המכרז הפנימי ולחלופין לחייב את הנתבעים להכריז כאמור, וכן ליתן צו מניעה קבוע האוסר על הנתבעים לפרסם מכרז חדש למשרת מנהל יחידת משאבי אנוש בעירייה. והכל כמפורט בכתב התביעה.
במקביל הגיש התובע "בקשה דחופה בכתב למתן צווי מניעה/עשה זמניים (במעמד צד אחד)", בה ביקש התובע מבית הדין האזורי ליתן במעמד צד אחד ובאופן דחוף את מרבית הצווים הקבועים, המנויים בכתב התביעה.
בו ביום הורתה סגנית הנשיאה, השופטת איטה קציר, לאמור:
"מר עומר מלק הינו נציג ציבור בבית הדין האזורי בחיפה ולכן, בנסיבות אלה, הדיון לא יוכל להתקיים בבית דין זה.
על ב"כ המבקש להודיע בכתב לבית הדין, עד ליום 28.7.14, לאיזה בית דין הוא מבקש להעביר את הדיון, וזאת עוד לפני שהתיק יועבר להחלטת כב' הנשיא פליטמן לקביעת בית הדין בו תידון הבקשה לצו מניעה"
בהמשך אותו היום הודיע בא כוח התובע לבית הדין האזורי כי הוא מבקש להעביר את הדיון אל בית הדין האזורי בנצרת.
בהחלטת סגנית הנשיא, השופטת איטה קציר, מאותו היום, נקבע כזאת:
"לבית הדין הוגשה היום בקשה למתן צו מניעה, כאשר אחד המשיבים הינו מר עומר מלק - מנכ"ל עיריית שפרעם, המשמש כנציג ציבור בבית הדין בחיפה.
לאור החלטתי מהיום, הודיע בא כוח המבקש - עו"ד אחמד כיאל, כי הוא מבקש להעביר את הדיון לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת.
בנסיבות אלה, אני מורה על העברת התיק לכב' הנשיא יגאל פליטמן בבית הדין הארצי לעבודה, על מנת שיקבע היכן ידון התיק"
מן החומר שהובא לפניי עולה כי בנציג ציבור המכהן בבית הדין האזורי בחיפה מתקיים "קשר להליך" של נציג ציבור, בהיותו נתבע בהליך, ומשכך הוא בעל מעורבות ישירה בהליך המתנהל בבית הדין (למושג "קשר להליך" ראו כלל ג'1 לכללי התנהגות ואתיקה של נציגי הציבור בבתי הדין לעבודה (נוסח מעודכן - מאי 2011); וראו הנחיות נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בנוגע לכלל ג'(1) בפרק ג' לכללי התנהגות ואתיקה של נציגי ציבור: "קשר" של נציג ציבור להליך המתנהל בבית דין לעבודה (נוסח מעודכן - נובמבר 2012); ועוד ראו: המ"ד 32491-01-13 רוזאן מזארייב - פסגות איתן בע"מ, ניתן ביום 17.1.2013, וכן המ"ד 24561-10-12 סאלח דהאמשה - מועצה מקומית כפר כנא, ניתן ביום 24.10.12). בנסיבות אלה, יש להורות על העברת הדיון בתובענה מבית הדין האזורי בחיפה. זאת, לאור עקרונות מראית פני הצדק וקיומו של הליך הוגן ועיקרון ההקפדה שלא ייפגע אמון הציבור במערכת בתי המשפט.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.