עב"ל
בית דין אזורי לעבודה נצרת
|
2748-01-14
17/12/2014
|
בפני כב' הנשיאה:
ורד שפר
|
- נגד - |
התובעת:
י .ח
|
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי
|
החלטה |
1.בבית הדין נתקבלה חוות דעתו של דר' אלכסנדר ברוסקין, שמונה כמומחה מטעם בית הדין.
2.חוות הדעת הועברה לצדדים והם היו רשאים להגיש בקשה להפניית שאלות הבהרה למומחה בקשר לחוות דעתו, אם ברצונם לעשות כן.
3.בבית הדין נתקבלה בקשה מטעם ב"כ התובעת להפנות למומחה שאלות הבהרה.
4.לאחר עיון בבקשה, בשאלות ההבהרה שפורטו ובתגובה עליה, באתי לידי מסקנה שאין מקום להפנות למומחה מי מבין השאלות המבוקשות, באשר הן קיבלו התייחסות ברורה בחוות הדעת שבה התייחס המומחה בבהירות לנושא הקשר הסיבתי. המומחה הבהיר היטב את דעתו לפיה, "התובעת סובלת מכאבי גב תחתון עם הקרנה לשתי הרגליים על רקע של פריצת דיסקוס ברמה L4-L5...תנאי עבודתה של התובעת, כפי שתואר בעובדות המקרה לא יכולים לגרום לפריצת דיסקוס – לא באופן חד ולא על רקע מיקרוטראומה. עבודה בעמידה או בישיבה וגם התכופפויות תכופות ללא הרמת משאות כבדים אינה יכולה לגרום לפתולוגיה חריפה בעמוד השדרה המותני.
אי לכך, לפי דעתי ניתן לקבוע בסבירות של מעל ל – 50% כי לא קיים קשר סיבתי בין עבודת התובעת לבין הליקוי בגבה לא על רקע של גרימה ולא על רקע של החמרה...לתנאי עבודתה לא היתה השפעה על הופעת הליקוי. מכל הנתונים הללו, נראה כי פריצת הדיסקוס נובעת לא על רקע תעסוקתי, ויכולה לנבוע משלל סיבות אחרות שלא קשורות בעבודתה".
אשר לשאלה הנוגעת לסבירות הופעת הליקוי ממנו סובלת התובעת ללא קשר לתנאי עבודתה (שאלה מספר 2 שבשאלות), הרי שתפקידו של המומחה מסתכם בקביעת הקשר הסיבתי בין תנאי העבודה לבין הליקוי, ולא לקבוע מה הגורם לליקוי ו/או למחלה.
5.על הצדדים להודיע לבית הדין תוך 14 יום ממועד קבלת החלטה זאת מה עמדתם בתביעה בהתייחס לחוות הדעת.
אם ברצון אחד הצדדים להגיש סיכומים בכתב או להוסיף על הסיכומים שהוגשו, עליו להודיע על כך בתוך 14 יום כאמור – ניתן להגיש סיכומים או השלומות במועד כאמור.
סיכומים או השלמות כאמור לעיל, יועברו ישירות לצד שכנגד, בעותק המופנה לבית הדין ויצוין מתי וכיצד הועברו לצד שכנגד.
6.במידה וצד לא יגיש סיכומים או השלמות בתוך המועד שנקצב, יחשב הדבר כהודאה מצידו כי אינו מעונין להוסיף על הסיכומים שהוגשו וכי הוא מסכים למסקנה העולה מחוות דעתה של המומחית ומתן פסק דין בהתאם.
7.להמשך טיפולה של המזכירות.