אפק נ' המועצה המקומית קרני שומרון
|
ס"ע בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו |
49588-11-11
16.7.2013 |
|
בפני : מיכל לויט |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: דבורה אפק |
: 1. המועצה המקומית קרני שומרון 2. ועדת שירות עובדים - המועצה המקומית קרני שומרון |
| פסק-דין | |
פסק דין
1.התביעה שבפנינו עניינה עתירתה של התובעת ליתן צו קבוע המבטל את פיטוריה ו/או הוצאתה לגמלאות, צו המורה לנתבעת 1, המועצה המקומית קרני שומרון (להלן: "המועצה") להמשיך ולהעסיקה בעבודתה ובתפקידה, צו המונע מהמועצה לאייש את משרתה או לבצע כל פעולה שתמנע את המשך עבודתה הסדירה, צו המורה למועצה להימנע מהתנכלות כלפי התובעת ואוסר על המועצה לפגוע בתנאי העסקתה ולחלופין כל סעד אחר שימצא בית הדין לנכון על מנת לשמור על זכויותיה.
לחלופין עתרה התובעת לחיוב המועצה בתשלום פיצוי בגין אובדן השתכרות וזכויות ממועד הפיטורים ועד הגיעה לגיל פרישה, לתשלום פיצוי בגין אובדן זכויות פנסיוניות שהיתה צוברת אלמלא פוטרה ולפיצוי בגין עגמת נפש, כאב וסבל בשל הליך פיטוריה.
2.תחילתם של ההליכים, בבקשה דחופה למתן סעדים ארעיים ו/או זמניים במעמד צד אחד שהגישה התובעת ביום 27.11.11 למנוע את פיטוריה ו/או הוצאתה לגמלאות, שאמורים היו להיכנס לתוקפם ביום 1.12.11.
בדיון שהתקיים ביום 1.12.11 בנוכחות הצדדים, הוסכם כי מועד הוצאתה של התובעת לגמלאות יוארך ב- 30 ימים, כשבמסגרת זמנים זו תמונה ועדת שירות לבחינת סיום העסקת התובעת.
ביום 28.12.11, בעקבות החלטת ועדת השירות, הגישה התובעת בקשה מתוקנת דחופה למתן סעדים ארעיים ו/או זמניים במעמד צד אחד.
בהחלטה מיום 29.12.11 נקבע כי יתקיים דיון בהליך העיקרי במקום בהליך הזמני, תוך מתן קדימות דיונית לדיון בתביעה העיקרית.
בקשת רשות ערעור על החלטה זו, שהוגשה לבית הדין הארצי (בר"ע 56320-12-11) נדחתה.
העובדות שאינן שנויות במחלוקת
3.המועצה הינה רשות מקומית אשר חלות עליה, בין היתר, הוראות חוקת העבודה לעובדים ברשויות המקומיות בישראל (להלן: "חוקת העבודה").
4.הנתבעת 2 הינה ועדת השירות של המועצה, אשר הוקמה מכוח סעיף 18ד' לחוק שירות המדינה (גמלאות) [נוסח משולב] התש"ל – 1970 (להלן: "חוק הגמלאות").
5.התובעת, בת 63 במועד הגשת התביעה, נולדה חרשת, והועסקה משנת 1986 כמנהלת חשבונות בכירה במועצה.
6.בשנת 2008, עקב סכסוך עם שותפתה לחדר, הגב' איריס שדמי, הוחלט על הקמת מחיצה בין השתיים בחדר.
בתחילת שנת 2010 הועברה התובעת למשרד נפרד ולאחר מספר חודשים הועברה למשרד אחר, מחוץ למתחם הגזברות.
7.ביום 27.4.11 זומנה התובעת לשימוע טרם קבלת החלטה בעניין יציאתה לגמלאות (נספח 10 לתצהירה).
השימוע התקיים ביום 15.6.11 וביום 21.6.11 החליט ראש המועצה להוציא את התובעת לגמלאות לפי סעיף 18 לחוק הגמלאות (נספח 15 לתצהיר התובעת).
8.ביום 2.8.11 הגישה התובעת ערר על ההחלטה בפני ועדת השירות במועצה (נספח 17 לתצהיר התובעת).
ביום 18.12.11 התקיים דיון בפני ועדת השירות של המועצה בערר התובעת (נספח 20 לתצהיר התובעת).
ביום 23.12.11 נתכנסה ועדת משנה, לה הואצלו סמכויות ועדת השירות ודחתה את ערר התובעת (נספח 1 לתצהיר התובעת).
9.ביום 25.12.11 נשלחה לתובעת הודעה בדבר סיום העסקתה במועצה החל מיום 31.12.11 (נספח 1א' לתצהיר התובעת).
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|