בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע
|
683-08-11
10/08/2011
|
בפני השופט:
אלון אופיר
|
- נגד - |
התובע:
עודה אבו שארב ע"י עו"ד יעקב חודורוב
|
הנתבע:
מדינת ישראל ע"י עו"ד בוקובזה ליאור
|
|
החלטה
בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית אשר הוטלה על המבקש לאחר שלכאורה נהג במהירות של 147 קמ"ש במקום 100 קמ"ש המותרים במקום.
ב"כ המבקש טען כי המדובר בנהג משאית מקצועי הנוהג 32 שנה.
ההגנה הסכימה כי למבקש כמות הרשעות גדולה אך לטענתה אין המדובר בעבירות חמורות וב-9 השנים האחרונות לחובתו רק עבירת מהירות אחת.
ב"כ המבקש הסכים לקיומן של ראיות לכאורה נגדו.
ב"כ המדינה הצטרף לעמדת ההגנה בעניין הראיות וטען למסוכנותו של המבקש הנובעת מעבר תעבורתי הכולל 65 הרשעות קודמות.
ב"כ המדינה התנגד לבקשה וביקש לאשר את החלטת הקצין.
דיון –
משהסכימו הצדדים לקיומן של ראיות לכאורה נגד המבקש, נותרה שאלת מסוכנותו בלב ההכרעה של בקשה זו.
מסוכנותו של מבקש תבחן לאור נסיבותיה של העבירה הלכאורית אשר בוצעה על ידו וכן לאור עברו התעבורתי ממנו ניתן ללמוד על התנהגותו בדרכים בדרך כלל.
ביחס לעבירה עצמה, הרי שנהיגה במהירות של 147 קמ"ש (152 קמ"ש במקור) היא התנהגות המעידה על מסוכנות רבה בעיני.
ככל שמהירותו של רכב גבוהה יותר, כך קטנה יכולתו של הנוהג בו להגיב לסכנה ע"י בלימה או סטייה מנתיב בזמן.
כל פעולת נהיגה חריגה במהירות כזו עלולה להוביל באחת לתאונה קטלנית ובדיוק לשם מניעת מצבים אלו נועדו ההליכים המנהליים.
אף שהמדובר בחריגה של "רק" 7 קמ"ש (לדברי ההגנה) מברירת המשפט, אני סבור כי מהירות זו מהווה סכנה ויש בה כדי להצביע על מסוכנות אשר נשקפת מהמבקש.
אם לא די בכך, הרי שגם עברו התעבורתי מעיד על מסוכנות רבה ממבקש זה.
לחובתו לא פחות מ- 65 הרשעות קודמת מסוגים שונים.
בין הייתר מצאתי בעברו 5 עבירות מהירות קודמות, הסעת ילד בלתי חגור, שימוש בטלפון אגב נהיגה, אי ציות לתמרור עצור ואף גרימת תאונה (אם כי למען ההגינות אירוע זה התרחש ב-1993).
ניתוח עברו מעיד על נהג שגם אם הוא ותיק, הוא אינו נוהג בצורה זהירה לכל אורך שנות נהיגתו ואין כל הצדקה לאור נסיבות המקרה ועברו להורות על ביטול, שינוי או קיצור הפסילה המנהלית.
אני מורה על דחיית הבקשה.
עותק מהחלטה זו יועבר באמצעות פקס לצדדים