הנאשם, כבן 32, הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, ב-49 עבירות של לקיחת שוחד, ב-49 עבירות של מרמה והפרת אמונים ובעבירה אחת של עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה במזיד.
הסדר הטיעון לא התייחס לעניין העונש ובטרם הטיעונים לעונש, העיד מטעם התביעה, מר יהודה יהושע, המכהן כמפקד עוטף ירושלים. מאידך, העידו כעדי אופי מטעם הנאשם, מנהל בית הספר היסודי בו למד הנאשם, מנהל בית הספר התיכון בו למד הנאשם, מהנדס המועצה בית ג'אן וכן אשתו של הנאשם.
כפי שתואר בחלק הכללי לכתב האישום המתוקן, שירת הנאשם כשוטר משמר הגבול כ-14 שנה ומזה כתשע שנים, כשוטר בשירות קבע. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום ועד ליום מעצרו, שימש הנאשם, בין היתר, כמפקד מחסום אל-ג'יב הסמוך לגבעת זאב אשר ממוקם בציר עוטף ירושלים על תוואי גדר ההפרדה הביטחונית, המפרידה בין שטחי הרשות הפלסטינית לבין מדינת ישראל.
העברת תוצרת חקלאית מהרשות לשטחי מדינת ישראל מותרת רק דרך חמישה מעברים ובכל מקרה, חל איסור מוחלט להעביר משטחי הרשות לשטח מדינת ישראל, בין היתר, בשר ומוצריו וכן ביצים.
בתקופה הרלבנטית לכתב האישום ועד ליום מעצרו של הנאשם, בעת ששובץ לפעילות במחסום אל-ג'יב, ושימש כמפקד המחסום, שימשו שניים אחרים כמאבטחים במחסום, שתפקידם, בין היתר, היה לאבטח את בעלי התפקידים ובאי המחסום ולמנוע פעילות חבלנית עוינת מכל סוג.
הנאשם הודה גם בסעיף 11 לחלק הכללי של כתב האישום המתוקן בו נטען, כי עובר לחודש אפריל 2011, קשרו הנאשם ושני המאבטחים (להלן:
"החבורה"), קשר עם שמעון אוחיון להעברה שלא כדין של כלי רכב במחסום ובעיקר משאיות עמוסות מטען שמקורו ברשות ויעדו לישראל והכול תוך ניצול תפקידם וסמכויותיהם של חברי החבורה במחסום אל-ג'יב ובעבור תמורה כספית. החבורה איפשרה מעבר "חופשי" של משאיות במחסום, אל שטח ישראל, וזאת חרף העובדה שמספרי המשאיות לא הופיעו ברשימת המורשים ומבלי שתיערך כל בדיקה ביטחונית של כלי הרכב כמתחייב והכול בתמורה לסכומי כסף נכבדים שהועברו לחבורה על ידי שמעון אוחיון או מי מטעמו.
הנאשם הודה, כי בין החודשים אפריל 2011 ועד ליום מעצרו בחודש יולי 2011, ניצלה החבורה את תפקידה במחסום ועבור בצע כסף איפשרה ב-49 מקרים לשמעון אוחיון או למי מטעמו, מעבר "חופשי" של כלי רכב במחסום ובעיקר משאיות העמוסות מטען שטיבו לעיתים אינו ידוע וללא שנערכה כל בדיקה ביטחונית, או שנערכה בדיקה למראית עין.
הנאשם הודה, כי חברי החבורה עשו כן, חרף מודעותם לסיכון הביטחוני המובנה שבמעשיהם.
הנאשם הודה, כי שמעון או מי מטעמו שילמו לחבורה סך של 5,000 ש"ח עבור כל כלי רכב שאת כניסתו איפשרה החבורה שלא כדין וכי ברוב המקרים קיבל הנאשם לידיו סך של 1,000 ש"ח והיתרה חולקה בין שני המאבטחים הנוספים.
בחלק מהמקרים, היו המשאיות עמוסות, בין היתר, בביצי תרנגולת ובמקרים רבים אחרים, כאמור, איפשרה החבורה מעבר של משאיות רבות, העמוסות במטען שטיבו לא ידוע.
יצוין, כי עניינם של שני המאבטחים טרם הסתיים ועניינם מתברר בפני שופט אחר.
כאמור, העידה המאשימה, לעניין העונש, את מפקד עוטף ירושלים, מר יהודה יהושע. לדבריו, הוקם עוטף ירושלים לנוכח התגברות אירועי הטרור בירושלים. העד ציין את המשאבים הרבים שהשקיעה המדינה בהקמת עוטף ירושלים ואת העובדה שבמעברים נמצא כוח אדם האמון על ביטחון מדינת ישראל. לדבריו, הושקעו שעות רבות של הדרכה והסברה לשוטרים העומדים במחסומים כדי להמחיש את האיום הצפוי מהעדר בדיקה הולמת במעברים. העד הוסיף, כי בתקופת כהונתו, היו שבעה מקרים של שוטרים שסרחו ולדבריו "
אנו מגלים שלא מרתיע את השוטר שום דבר..., אין הרתעה, כי שוטר שמועל באמונו שנשבע למדינת ישראל אמונים, חוזר למרות שהחברים שלו נתפסו ונכנסו לכלא וקיבלו שנתיים וזה לא מרתיע, כי מדובר בכסף..., אז צריך להרתיע, כדי שידעו לא לעשות דברים" (עמ' 6 שורות 21-26).
מר יהושע חזר וציין, כי להשקפתו, עצם העובדה שהמקרים חוזרים על עצמם, מצביעה על העובדה שאין הרתעה מספקת וכי עונשי המאסר שהוטלו לא היוו גורם מרתיע.
עדי האופי מטעם ההגנה העידו, כי משפחתו של הנאשם הינה "משפחה מכובדת" וכי המעשים אותם ביצע הנאשם, זרים לחינוך אותו העניקו ההורים ובתי הספר לנאשם.
מהנדס המועצה, שהינו קרוב משפחה של הנאשם, העיד, כי מצבו הכלכלי של הנאשם "לא כל כך טוב" וכי הנאשם השקיע סכומי כסף נכבדים כדי לבנות בית.
אשת הנאשם ביקשה את רחמי בית המשפט עליה ועל שני ילדיה וציינה, כי אין לה מקור פרנסה אחר חוץ מפרנסת בעלה - הנאשם.
בטיעוניו לעונש הדגיש התובע, כי מדובר בלא פחות מ-49 עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, בנוסף לעבירה אחת בגין עשיית מעשה שעלול להפיץ מחלה.
התובע ציין, כי עבירת השוחד הינה עבירה המרקיבה את שורשי השלטון ומוציאה שם רע למינהל הציבורי.
התובע ביקש להדגיש, כי מדובר בתיק ביטחוני וזאת גם על רקע העובדה, שבמקרים רבים, איפשרה החבורה למשאיות להיכנס לתחומי ישראל מבלי לדעת מה מכילות המשאיות.