ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
3671-07
18/02/2008
|
בפני השופט:
אנה שניידר
|
- נגד - |
התובע:
זהבי צבי
|
הנתבע:
מלון פקיעין
|
פסק-דין |
הרקע
1. עניינה של התובענה שלפנינו, החזר תשלום ששולם עקב ביטול עסקה.
על פי כתב התביעה, התובע הזמין ביום 17.7.07 שני חדרים במלון הנתבע לתאריכים 15.8.07 עד 17.8.07. ההזמנה נעשתה בטלפון, בעקבות פרסום המלון באינטרנט.
התובע מסר את מספר כרטיס האשראי שלו, כאשר הסכום לחיוב בשל שני החדרים עמד על סך של 2400 ש"ח.
באותו יום, 17.7.07, נשלחה לתובע על ידי הנתבע באמצעות הפקס' הזמנה שצורפה כנספח 3 לכתב התביעה (להלן - ההזמנה).
2. ביום 9.8.07, שבוע לפני תאריך ההגעה למלון, הודיע התובע, הן בעל פה והן בכתב, על ביטול העסקה (ראה נספח 4 לכתב התביעה). באותו יום השיב הנתבע לתובע, באמצעות הפקס' כדלקמן (ראה נספח 5 לכתב התביעה):
"קיבלתי את בקשתך לביטול ההזמנה. הזמנה מאושרת לביטול
רק במקרים והחדרים נמכרים לאחרים. המלון שבועיים
מראש לא מקבל ביטולים אלא אם מצליח לשווקם לאחרים. במידה
ואני אצליח למכור את החדרים אני אודיע לך על ביטול ההזמנה כבקשתך".
כרטיס האשראי של התובע חוייב בהתאם באותו יום, 9.8.07. הואיל וחברת האשראי סרבה להחזיר לתובע את סכום החיוב והפנתה אותו להסדר העניין ישירות עם הנתבע - מכאן התביעה.
המסגרת הנורמטיבית
3. לפנינו "עסקת מכר מרחוק" כמשמעותה בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 (להלן - החוק).
"עסקת מכר מרחוק" מוגדרת בסעיף 14ג (ו') לחוק:
"התקשרות בעסקה של מכר נכס או מתן שירות, כאשר ההתקשרות
נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה".
"שווק מרחוק" מוגדר:
"פניה של עוסק לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, טלויזיה,
תקשורת אלקטרונית מכל סוג שהוא, פקסימליה, פרסום קטלוגים