ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
4279-07
26/03/2008
|
בפני השופט:
ג'אדה בסול
|
- נגד - |
התובע:
מילשטיין יניב
|
הנתבע:
אוניברסיטה פתוחה - סניף צפון- תפניטק
|
פסק-דין |
תביעה זו הוגשה על סך 17,800 ש"ח לפיצוי התובע על כך שקורס לתכנות מחשבים שהוא נרשם אליו והחל ללמוד אותו אצל הנתבעת, הופסק ולא הושלם.
על פי האמור בכתב התביעה, בחודש יולי 2006 נרשם התובע ללימודי קורס mcsd במכללת תפניטק של האוניברסיטה הפתוחה בחיפה, כשמשך הלימודים בקורס היה אמור להימשך שנה שלמה, שני מפגשים בשבוע.
המורה שלימד את תכני הקורס, כך לטענת התובע, לא היה בעל יכולת וידע להעביר את אותם תכנים כאשר השכלתו והכשרתו היא בתחום אחר זולת התחום הנלמד.
הקורס בו למד התובע יחד עם ארבעה תלמידים נוספים היה אמור להכשיר אותם לעבור בחינות של חברת מיקרוסופט לקבלת תעודת מתכנת.
לטענת התובע, סמוך לאחר תחילת הלימודים בקורס ולאור חוסר הידע של מורה הקורס בתכניו, החלו התובע וחבריו להתלונן על כך ביקשו להפסיק את הלימודים ולא נענו, ביקשו להחליף את המרצה ולאחר מספר חודשים, המרצה אכן הוחלף במרצה אחר.
מלבד הבעייתיות בכישורים של המרצה הראשון, התובע טוען כי מספר לא מבוטל של הרצאות לא התקיים עקב כך שהמחשבים, אשר היו בכיתת הלימוד, לא היו תקינים או בשל כך שהתוכנות הרלוונטיות לא היו מותקנות באותם מחשבים, קרה לא אחת שהתובע היה בדרכו ללימודים וקיבל הודעה על ביטול ההרצאה, עוד מוסיף התובע וטוען כי הספרות המקצועית שעל הנתבעת היה לספק להם, כלל לא סופקה, ובכך נפגמה איכות הלימודים שלהם והזמן שהוקצה ללימודים בוזבז לריק.
לדברי התובע, בסופו של דבר, הוא בזבז שנת לימודים מלאה בלי שהקורס יושלם ומבלי שהוא יקבל את ההכנה הדרושה לצורך עריכת המבחנים של חברת מיקרוסופט לתכנות.
יצוין, ועל כך אין חולק, כי המרצה המחליף שהעביר את הקורס לאחר סיום העסקתו של המרצה הראשון, אף הוא לא השלים את ההרצאות עד תום מאחר שבטרם סיום הקורס, הוא פוטר ע"י הנתבעת.
הנתבעת כפרה בטענותיו של התובע וטענה כי מדובר בתביעה שהוגשה בחוסר תום לב שאין לה כל בסיס שבדין או במציאות.
הנתבעת טענה בהגנתה כי הקורס הועבר במקצועיות תוך אספקת הספרות המקצועית המתבקשת, כי המרצים המלמדים אצלה נבחרים בקפידה תוך בחינת כישוריהם והכשרתם בטרם העסקתם על ידה וכי המרצה הראשון סיים את עבודתו אצל הנתבעת מסיבות משפחתיות ולא בשל תלונות התלמידים או אי התאמה לדרישות העברת הקורס.
הנתבעת טענה בהגנתה כי הופתעה לקבל את הודעת המרצה הראשון על סיום עבודתו בשל אותן נסיבות אישיות כאמור ופעלה ללא לאות להעסקת מורה מחליף בעלות גבוהה בהרבה מעלות העסקת המורה הראשון וכל זאת כדי לעמוד בהתחייבויות כלפי התלמידים.
הנתבעת הוסיפה וטענה בהגנתה כי לפנים משורת הדין ועל מנת להביא את המחלוקת כדי סיום היא הציעה לתלמידי הקורס ובכלל התובע מספר חלופות שהתובע סירב לכולן.
בין יתר ההצעות שניתנו לתובע וחבריו נכללה ההצעה לעבור את הקורס מחדש כולו או חלקו בכל מתקן של האוניברסיטה הפתוחה ללא חיוב בתשלום או לימוד בקורס מקביל לשם השלמת החומר.
הנתבעת טוענת כי התובע, ללא סיבה מוצדקת, דחה את ההצעות ועמד על קבלת פיצוי כספי.
במהלך הדיון התברר כי הקורס, לאחר החלפת המרצה במרצה אחר, לא הושלם עד הסוף וכי למעשה, התובע נמצא במצב בו לימודיו לא הושלמו.
הנתבעת, כאמור, ציינה בהגנתה כי היא הציעה לתלמידי הקורס, חמישה במספר, לימוד הקורס מחדש בכל מתקן של האוניברסיטה הפתוחה שיבחרו ללא חיוב בתשלום.
נציג הנתבעת ציין במהלך הדיון כי שניים מבין תלמידי הקורס הסכימו להסדר של לימוד הקורס מחדש ולשאלת בית המשפט הוא השיב כי טרם התקיים קורס חליפי או דומה לקורס נשוא התביעה.
בדיון שהתקיים לפניי העידו התובע ועד מטעמו שהוא אחד התלמידים שהשתתף בקורס ומטעם הנתבעת העיד נציג הנתבעת שבמועדים הרלוונטיים לתביעה היה הממונה על מנהל השלוחה החיפאית של האוניברסיטה הפתוחה.
הן התובע והן העד מטעמו ציינו בעדותם את התקלות שאירעו במהלך הקורס, הטענות באשר למידת ההתאמה של המרצה הראשון שהעביר את הקורס וכן את העובדה שעד לחודש אוקטובר 2007 הם לא קיבלו את כל ההרצאות הדרושות לשם סיום הקורס והכנתם למבחנים של חברת מיקרוסופט.