אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 20780-05-16 דניר נ' שיטרית

ת"ק 20780-05-16 דניר נ' שיטרית

תאריך פרסום : 20/06/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
20780-05-16
14/06/2017
בפני השופטת:
מיכל וולפסון

- נגד -
התובע:
דן דניר
הנתבע:
אור שיטרית
פסק דין

תביעה על סך של 33,000 ₪ בגין נזקים לתובע ולאופנוע שלו בגין תאונה בה נפגע האופנוע בצומת נשרים בכביש 44 ביום 12/2/16 מרכבו של הנתבע. הנתבע חלק על החבות וגם טען כי התביעה כוללת עילות לפי הפלת"ד. התביעה צומצמה לנזקי רכוש בלבד.

חבות

על פי כתב התביעה האופנוע נפגע  בזנבו מרכב הנתבע מאחור. על פי כתב ההגנה התובע עקף את רכב הנתבע והגיע לצומת כאשר המופע ברמזור היה ירוק והנתבע פגע באופנוע תוך כדי בלימה של האופנוע. נטען כי התאונה הייתה בלתי נמנעת או כי התובע  נושא ב- 100% רשלנות תורמת.

תיאור התובע את התאונה הייתה שהוא נפגע כאשר הוא כבר היה בצומת (עמ' 5 לפרוטוקול מיום 15/12/16 ). לדבריו הוא הגיע לצומת כאשר הרמזור היה במופע אדום והוא מיקם את עצמו לצאת לצומת ראשון תוך שמירת קשר עין עם הנהג שהיה לשמאלו (עמ' 5 לפרוטוקול). כאשר הרמזור התחלף הוא נכנס ראשון לצומת ואז הנתבע הגיע ופגע בו על אף שגם לגרסתו הנתבע לא היה מבין 2 הרכבים שעמדו בקו הצומת בעת שהרמזור היה אדום.

בדיון הסביר הנתבע כי הם נסעו בכביש שלפני צומת מרומזרת נפתח לשני נתיבים וברמזור המופע היה ירוק. הוא נסע במהירות של בין 70 או 80 קמ"ש . לדבריו הוא ראה את האופנוע עוד לפני ההגעה לצומת וגם כי הוא היה בין הרביעי לחמישי לפני שנפתח הנתיב הנוסף לפני הצומת (עמ' 6 לפרוטוקול). האופנוע היה מימין לרכב מימינו במקום שנפתחו שני הנתיבים ובערך השני או השלישי לפני שנפתח הנתיב הנוסף לפני הצומת. הוא הסביר כי התובע יצא לעקיפה כ- 30 או 40 מטר לפני הצומת לתוך נתיבו ואז הרמזור הבהב והתובע בלם והוא לא הספיק לעצור. הנתבע שירטט את המסלול של האופנוע לפני הצומת (מוצג נ/1). לפי השרטוט התובע היה בנתיב ימני והנתבע בנתיב השמאלי ובשלב מסוים התובע נכנס לפני הנתבע בנתיב השמאלי לפי קו העצירה של הצומת. ההערכה היא של כ – 80 או 90 מטר לפני הצומת.

בתיק העידו רק הצדדים. המחלוקת בין הנהגים היא האם האופנוע נכנס לצומת לאחר שהיה בעמידה בעת שבכיוון הנסיעה שלו הרמזור היה אדום כגרסת התובע או הרכבים כולל האופנוע היו בתנועה כי המופע ברמזור בצומת היה ירוק והתאונה קרתה כי התובע בלם עם חילופי הרמזור לאדום.

התובע הגיש לתיק מסמך שהנתבע חתם עליו ביום 21/2/16 של הכרה באחריות.

על פי חוות דעת השמאי הפגיעה המקורית היא בחלק האחורי של האופנוע ובנוסף נגרם נזק מנפילתו.

גרסת התובע למה שקרה לפני ותוך כדי התאונה נפגעה לאור כי לדבריו הוא איבד את ההכרה והתעורר באמבולנס. הוא לא העיד עדים לתאונה הגם שהיו במקום נהגים אחרים גם לגרסתו. לגרסתו הוא היה מימין לרכב מימינו והוא יצא לצומת ראשון. לכאורה אם מישהו היה צריך לפגוע בו זה היה הרכב מימין לנתבע ומשמאל לאופנוע באותו נתיב. לאור כי הנתבע לא חלק על כך שהוא פגע בחלק האחורי של האופנוע והנתבע היה משמאל אזי האופנוע לא היה יכול להיות בימין של הנתיב הימני. גרסת התובע היא של פגיעה רק מפני שהנתבע נסע מהר מדי. החבות של הנתבע היא שהוא לא לקח בחשבון את האופנוע הגם שהוא ראה אותו עוד לפני הצומת.

לא מצאתי לדחות את גרסת התובע אך כן לקבוע רשלנות תורמת גם על פי שיטתו. על פי גרסת התובע האופנוע נפגע כי בתוך הצומת הוא נכנס לנתיב השמאלי לפני הנתבע כאשר הוא מגיע מימין של הימין כאשר הנתבע לפי גרסתו מגיע במהירות. אני מעמידה את החבות של התובע על 50% רשלנות תורמת. התובע טען כי הנתבע הודה בחבות המלאה כפי שעולה ממכתבו מיום 21/2/16 שהוגש לתיק. סוגיית חלוקת האחריות היא סוגיה משפטית . הנתבע בכתב הגנתו טען לרשלנות תורמת. המסמך שהתובע כינה תצהיר נערך בין הצדדים בניסיון להגיע לפשרה ללא יעוץ משפטי ועל כן אין הוא מחייב בפן זה.

הנזק

התביעה הוגשה בגין פריטי רכוש שהתובע טוען כי נפגעו/ הושחתו או נעלמו בתאונה שלא בוטחו, וכן עבור  נזקים עקיפים לאור הפעלת הביטוח והגשת התביעה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ