אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 19691-08-13 חבקין נ' כלל חברה לביטוח בע"מ

ת"ק 19691-08-13 חבקין נ' כלל חברה לביטוח בע"מ

תאריך פרסום : 27/07/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות הרצליה
19691-08-13
23/07/2015
בפני השופט:
אילן סלע

- נגד -
התובע:
בעז חבקין
הנתבעת:
כלל חברה לביטוח בע"מ
פסק דין

 

 

1.תביעה על סך של 21,972 ₪ שהגיש התובע כנגד הנתבעת בשל מחדלה, לטענתו, באי העברת הוראת קבע לתשלום פרמיות לנתבעת והחזר הלוואה שנטל ממנה מחשבונו בבנק הפועלים לחשבונו בבנק מזרחי-טפחות.

 

2.לטענת התובע, ביום 31.07.12 הוא פנה לתובעת באמצעות סניף הבנק שלו בבנק מזרחי טפחות וביקש להעביר את הוראת הקבע לתשלומים שלו לנתבעת מחשבון קודם שלו שהפסיק להיות פעיל בבנק הפועלים. לדבריו, חרף אישור נציג הנתבעת לטיפול בהעברת הוראת הקבע, הדבר לא נעשה וכתוצאה מכך במשך ארבעה חודשים לא כובדה הוראת הקבע שלו ונוצר לו חוב כספי לנתבעת. תחילה נודע לו הדבר בחלוף כחודשיים, והוא פנה לנתבעת, ונציגהּ אישר לו טלפונית כי אכן בקשתו לא טופלה. לדבריו, באותה עת הוא בחר לא "לעשות עניין" ושילם את החוב בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ודמי טיפול בסך של 391 ₪. ואולם משחלפה תקופה נוספת ושוב נודע לו כי לא כובדו הוראות הקבע, הוא פנה פעם נוספת לנתבעת ואז נאמר לו כי הוראת הקבע שחזרה מתייחסת להחזרי הלוואה שנטל ולא לתשלומי הפרמיות לפוליסה. הובהר לו כי היה עליו להגיש שתי בקשות נפרדות, האחת לתשלומים שהוא משלם לפוליסה אצל הנתבעת והשנייה לתשלומי החזר ההלוואה שנטל ממנה. משסרב לפנות לבנק לקבלת הרשאה לחיוב חשבון גם עבור תשלומי החזר ההלוואה, הבטיח לו מנהל בנתבעת כי גם הוראת הקבע של ההלוואה תעודכן. ואולם, גם הבטחה זו לא הועילה והוראת הקבע שוב לא כובדה. הוא נאלץ לפנות שוב ושוב לנתבעת ורק ביום 31.12.12 הודתה הנתבעת במכתב, כי עקב טעות אנוש הוראת הקבע לתשלום ההלוואה לא עודכנה לאחר הפנייה הראשונה שלו בחודש ספטמבר וכי החל מחודש דצמבר הדבר בא על תיקונו. כן ציינה בפניו הנתבעת כי חשבונו יזוכה בסך של 165 ₪ בגין הפרשי ההצמדה והריבית ודמי הטיפול שנגבו בגין חודשים ספטמבר עד אוקטובר 2012. לטענת התובע, טענת הנתבעת במכתבה אינה נכונה, שכן הפנייה הראשונה נעשתה בחודש יולי וכן אין מדובר בטעות אלא בנוהל של הנתבעת הדורש בקשות נפרדות להעברת תשלומי ההלוואה ולהעברת תשלומי הפרמיות, נוהל שלא נאמר לו עליו דבר והוא לא היה אמור לדעת אודותיו.

 

3.בנסיבות אלו הגיש התובע את תביעתו לקבלת החזר בגין הפרשי הצמדה וריבית בחוב שנוצר בחודשים יולי-אוגוסט 2012 בסך של 391 ₪; החזר בגין הפרשי הצמדה וריבית בחוב שנוצר בחודשים ספטמבר-נובמבר 2012 בסך של 486 ₪; פגיעה בשמו הטוב בכל הנוגע לכושר הפירעון שלו בשל אי כיבוד הוראות הקבע בסך של 18,000 ₪; החזר בסך של 750 ₪ עבור כ-15 שעות שהשקיע בשיחות טלפון ומכתבים לנתבעת על מנת שתתקן את טעותה; ועגמת נפש בסך של 2,500 ₪. סכומים אלו בניכוי סך של 165 ₪ שהוחזר לו מגיעים לסך של 21,962 ₪ (כאמור, בכתב התביעה צוין סך של 21,972 ₪).

 

4.מנגד טענה הנתבעת כי הפנייה הראשונה של התובע אליה הייתה ביום 20.09.12 ורק באותו מועד נמסרה לה הוראת קבע לתשלום הפרמיות ואסמכתא לביצוע העברה בנקאית בגין חוב פרמיות והחזרי הלוואה בגין חודשים יולי ואוגוסט 2012. פנייה שנייה נעשתה ביום 11.11.12 ולאחריה, ביום 12.12.12 הועברה הוראת קבע חתומה על ידי בנק מזרחי-טפחות מתאריך 15.11.12. בחודש דצמבר 2012 עודכנו פרטי החשבון של התובע המתנהל בבנק מזרחי-טפחות. הנתבעת הוסיפה כי השיבה לתובע את הפרשי הריבית וההצמדה והוצאות הטיפול שהושתו עליו בשל החזרי החיוב של הוראת הקבע השגויה. הנתבעת הודתה כי בשל טעות אנוש לא עודכן אמצעי התשלום לביצוע תשלום החזרי ההלוואות על אף שמן הראוי היה לבקש זאת בנפרד.

 

5.בדיון, כשנדרש התובע לגובה הנזק הנטען על ידו הוא ציין כי מאחר ובעתיד ייקבע דירוג אשראי לכל לקוח באופן אישי, דירוג האשראי שלו יהיה נמוך נוכח חזרת הוראות הקבע שלו, ובכך נפגע שמו הטוב.

 

6.נציגת הנתבעת ציינה כי דווקא ההגנה על הלקוחות, דורשת שלא לבצע שינוי בהוראות קבע אלא בצורה מדוקדקת לפי הוראות הלקוח. לכן, אין די בבקשה כללית להעברת הוראות הקבע ועל הלקוח לפרט בנוגע לאילו מחיוביו הוא מבקש לשנות את הוראת קבע.

 

7.נכון אני להניח כי התובע פנה לנתבעת לראשונה כבר במהלך חודש יולי 2012. אכן, התובע לא הצטייד עם ראייה בדבר השיחה הטלפונית שנוהלה לטענתו על ידי נציג בנק מזרחי-טפחות בנוכחותו עם נציג הנתבעת, ואולם מסמך ההרשאה שהוצג הנושא תאריך תחילת תוקף 31.07.12 יש בו כדי לתמוך בעדותו שלא נסתרה.

 

8.באשר לטענות התובע בעניין הנוהל של הנתבעת המטיל על הלקוח לפרט אלו הוראות קבע הוא מבקש להעביר, נוהל שאינו מחייב את נציגי הנתבעת להבהיר עניין זה לכל לקוח המבקש להעביר את הוראת הקבע, הרי שמשהודתה הנתבעת כי היא נושאת באחריות לאי ביצוע הבקשה להעברת הוראת הקבע במקרה זה, אין צורך להכריע בטענות כנגד נוהל זה.

 

9.בנסיבות האלו התובע זכאי להשבת סך של 391 ₪ ששילם בגין הפרשי הצמדה וריבית ודמי טיפול עבור החוב שנוצר בחודשים יולי-אוגוסט 2012. באשר לחוב הנטען בגין הפרשי הצמדה וריבית בחוב שנוצר בחודשים ספטמבר-נובמבר 2012, הרי שלטענת הנתבעת התובע זוכה בשל כך וכפי שעולה מנספח ג' לכתב ההגנה וטענתו כי הוא זכאי לסכום גבוה יותר לא הוכחה. אכן התובע מגולל מסכת תלאות שעבר במסגרת הדין ודברים שניהל עם הנתבעת, ויש לקחת עניין זה בחשבון במסגרת פסיקת ההוצאות .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ