אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 19531-08-15 סופר נ' איסתא ישראל בע"מ

ת"ק 19531-08-15 סופר נ' איסתא ישראל בע"מ

תאריך פרסום : 14/06/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
19531-08-15
25/05/2016
בפני השופט:
משה תדמור-ברנשטיין

- נגד -
התובע:
ארז סופר
הנתבעת:
איסתא ישראל בע"מ
פסק דין
 
   

 

 

לפניי תביעה ולפיצוי בסך כולל של 2,100 ₪, שעילתה טענות, לפיהן הנתבעת לא קיימה – בנסיבות ענייננו - חלק מחיוביה כסוכנת הנסיעות ממנה הוזמנו שרותיי תיירות בחו"ל בהזמנה שהוזמנה על ידי התובע ובת זוגו. נטען, כי בגין היותה סוכנת הנסיעות שמכרה לתובע חבילת שירותים - "חווייה" כלשון התובע, המסתכמת ב-3 לילות במלון בפריס כולל טיסות - לא סיפקה את הטיפול הנאות שהיה נדרש, בנסיבות, בהן יום אחד טרם ההמראה בטיסה המתוכננת, התקבלה במשרדי הנתבעת הודעה מהספק (בחו"ל) כי בשל שביתה צפויה בנמל התעופה בפריז, קיום הטיסה המתוכננת לפריז יתאחר. התובע טוען כי על הנתבעת לפצותו לפחות בשליש מעלות החבילה הזוגית שרכש בסכום כולל של 5,817 ₪, כי "קניתי מהנתבעת חוויה ובמקום 3 לילות עם הצעת נישואין נותרו 2 לילות עם עוגמת נפש" [ש' 5 בעמ' 2 לפרוטוקול הדיון מיום 16.5.16 (להלן: "הפרו'")].

השאלה המשפטית העולה לדיון בענייננו, היינו: מהו המודל המכתיב את מערך היריבות, החובות והזכויות בשלב ביצועו של חוזה להזמנת שירותי תיירות, שהוא גם ההולם לבחינת החיובים הנוצרים בין המזמין לבין סוכן הנסיעות ולבין הספק בחו"ל - איננה חדשה. כפי שננתח להלן, החלת הדין על המקרה הקונקרטי מלמדת, שדין התביעה הנדונה להידחות.

 

הטענות והעובדות

 

1.למעשה, העובדות הרלוונטיות ללב העילה בענייננו אינן שנויות במחלוקת. ביום 1.4.15 או בסמוך לו, הזמין התובע מהנתבעת בהזמנה זוגית את שירותי התיירות הבאים: טיסה מתל אביב לפריס שאמורה היתה לצאת ביום 9.4.15 בשעה 17:05 ונוחת בפריז בשעה 21:10 (זמן מקומי; טיסה חזרה מפריז לארץ ביום 12.4.15 (לגביה אין טענות); ושהות של שלושה לילות במלון בפריז. עלות החבילה – 5,817 ₪, כאמור.

 

2.יום אחד טרם הטיסה המתוכננת, דהיינו ביום 8.4.15, התקבלה הודעה במשרדי הנתבעת כי בשל שביתה צפויה בנמל התעופה של פריז, המועד המתוכנן להמראה ידחה למועד מאוחר יותר. אין מחלוקת, כי הנתבעת פנתה טלפונית אל זוגתו של התובע ועדכנה אותה בדבר איחור הטיסה, וכי בשעה 15:11 קיבל התובע מייל, שבו הודעה מסודרת על השביתה והאיחור בגינה, לרבות מסירת מועד המראה החלופי – כשמונה שעות מאוחר יותר, ב-10.4.15 בשעה 01:10 (בלילה). יצוין, כי בעדותו התובע טוען שהטיסה היתה אמורה לצאת במקור "ב 9 לחודש בשעה 09:55", טענה הנסתרת מהפרטים שבמסמכי ההזמנה שהציגה הנתבעת כנספח א' לכתב ההגנה (שבה מועדים בשעות אחה"צ); אך, בכל מקרה, גם אם אכן נטען על ידו בעדותו, כי בגין השביתה "הטיסה נדחתה בכ-16 שעות", הרי שזה בסופו של דבר מציב את המועד שנקבע להמראה המאוחרת –לשעה 01:10 בלילה; מועד - שאינו שנוי במחלוקת. ועוד יצוין, כי הנתבעת טוענת כי עוד טרם הטלפון לבת זוגו של התובע נעשו מספר ניסיונות ליצירת קשר עם החייב, שלא נענו; התובע מכחיש – ככל הידוע לו - טענה זו, אך איננו טוען כי בכך שהנתבעת לא יצרה עימו קשר קודם השיחה לאשתו נגרם נזק. כפי שנראה להלן, אין במחלוקות אלו כדי לשנות - לעצם תוצאת הדיון.

 

3.הצדדים אמנם חלוקים על הניואנסים והטון, אך אין ספק כי "בזמן אמת" מבקשת נציגת הנתבעת לברר עם התובע, האם בעקבות הדחיה של הטיסה הוא רוצה "לבטל ההזמנה", כשהיא גם מיידעת אותו: "לידיעתך, כרגעחלים דמי ביטול מלאים על ההזמנה. במידה ויהיה חדש לגבי המלון אודיע לך" [מייל מ-19:24 ביום 8.4.15, שצורף לכתב התביעה]. מתשובת התובע עולה כי הוא כועס (על ניתוק טלפון בפניו, לטענתו), אך הוא מבהיר "לא ביטלתי את ההזמנה" [מייל מ-19:27 ביום 8.4.15, שצורף לכתב התביעה]. עונה לו נציגת הנתבעת, 7 דקות לאחר מכן: "אני לא ביטלתי כלום .. אבל במידה ותרצה לבטל אילו התנאים כרגע. זה מה שאמרת לי . שאתה רוצה לבטל..." [מייל מ-19:34 ביום 8.4.15, שצורף לכתב התביעה]. בהקשר לאי-הבנה (זמנית) זו, יצוין כי מעדותו של התובע בבית המשפט, עולה כי בלחץ העיכוב במועד ההמראה, עליו שמע בערב חג (8.4.15), "אמרתי לנתבעת שנבטל את הטיסה ושיחד נמצא יעד אחר" [ש' 13 בעמ' 2 לפרו']. מה שיכול למספק סיבה אפשרית לכך, שכאמור הנציגה של הנתבעת הבינה, (למספר רגעים, כאמור) כי התובע מבקש לבטל את הטיסה.

 

4.בסופו של דבר בחר התובע שלא לבטל את ההזמנה של שירותי התיירות שהזמין, כי הבין שבנסיבות שיש שביתה הוא מפסיד חלק מזמן החופשה, אך העדיף להסתכן ולחפש את מיצוי הנאתו ממה שכן נותר מהחופשה, מאשר לאבד את כספו בביטול כולל [ש' 1-3 בעמ' 4 לפרו']. להשלמת התמונה, נציין כי התובע עונה מספר דקות לאחר מכן במייל זועם, בו הוא מודיע כי איננו מבין מדוע לא טיפלה בענין "כל היום" וכי בכוונתו לפנות במכתב תלונה חריף בענין. ב-ס' 5 למכתב התלונה של התובע אל שירות לקוחות של הנתבעת (מיום 10.8.15), שצורף לכתב התביעה, טוען התובע כי: "ביום שנודע על עיקוב וכתוצאה מכך נדרשו פחות ימי לינה דרשתי מסוכנת הנסיעות לבטל יום במלון שעלותו כ150 יורו . (דבר שמקובל במצב זה)"; עוד הוא טוען במכתב (בסעיף 11.4): "הצעתי לאיסתא לשנות לי יעד או לזכותי או כל פתרון מסחרי אחר ולא הוצע דבר בשל חוסר אונים ניהולי בסניף".

 

5.למחרת, ב-9.4.15 בשעה 10:03, כותבת נציגת איסתא (נציגה אחרת מזו שהיתה מול התובע ב-8.4.15): "היי, בהמשך לשיחתנו הרגע שטרקת לי את הטלפון בפנים. אז ככה אתמול דיברנו עם הספק לגבי המלון והוסבר לו על שביתת הפקחים דבר שידוע לו וטרם קבלנו תשובה אם יינתן פיצוי בגין הלילה." [מייל שצורף לכתב התביעה]. במיל תשובה משעה 10:12, קובל התובע על כך שהנתבעת לא פעלה עדיין להקטנת הנזק ב"פעולות פשוטות ובסיסיות". הוא מדגיש שהכל עדיין באחריות הנתבעת "כמתווך בעסקה זו וכסוכני נסיעות", וכי "אי טיפול הולם משמע מבחינתי פיצוי כספי ." [מייל שצורף לכתב התביעה].

 

6.התובע מעלה בעדותו טענות גם לגבי האופן בו דברו אתו נציגות הנתבעת השונות, או לגבי רצונו להגיע למשרדי הנתבעת ערב טיסתו, שלא נענה. מהתכתובת שהתובע מצרף לכתב התביעה עולה, בכל מקרה, כי היה לתובע קשה לקבל את עמדת התובעת ב"זמן אמת", לפיה העובדה שהשביתה ארעה בלוח הזמנים בו ארעה, איננה מאפשרת מבחינתה פיצוי או החזר כולל בגין ביטול החבילה (או החלפת יעד, כאמור); ושבגינה, הוא נאלץ להסתפק בבדיקתה של הנתבעת מול הספק אם אפשרי פיצוי חלקי - בגין הפסד הלילה של ה-9.4.15.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ