חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

ת"ק 18592-04-15 כהן ואח' נ' רשת עולם הקולנוע סניף חדרה עוסק מורשה ואח'

תאריך פרסום : 29/10/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
18592-04-15
24/10/2015
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
תובע:
אברהם כהן
נתבעת:
1. רשת עולם הקולנוע סניף חדרה ח.פ. 513930628
2. צד ג': סלדון לבורטוריס (2000) בע"מ ח.פ. 512992520

פסק דין
 

 

רקע וטענות הצדדים

ביום 16.11.14 רכש התובע אצל הנתבעת מכשיר טלפון סלולרי מסוג סמסונג S3 Galaxy

ושילם לה עבורו סך של 1,400 ₪ (להלן: "המכשיר").

 

לטענת התובע, בחלוף מספר ימים ומאז - פעם אחר פעם, התחמם המכשיר עד כי לא ניתן היה לגעת

בו וכי עם התחממותו "צפצף" ואותת על מצב של סוללה חלשה. משכך פנה הוא אל הנתבעת

ובהתאם להנחייתה, מסר את המכשיר לתיקון אצל צד ג' – החברה נותנת השירות, המוגדרת

בתעודת האחריות שהוצמדה אל המכשיר בעת רכישתו כ"אחראית הבלעדית כלפי הרוכש".

 

לגרסת התובע, עם מסירת המכשיר לתיקון כאמור, הוא קבל מצד ג' מכשיר חלופי תמורת תשלום

חודשי בגין השימוש בו ואולם גם לאחר התיקון חזרה התקלה המתוארת לעיל ועל אף שנסיונותיהן

הנוספים של הנתבעת וצד ג' לתקנו לא צלחו, חזרו השתיים וטענו בפניו כי "הפלאפון תקין".

 

בעתירתו לחיוב הנתבעת בתשלום פיצוי בסך 2,900 ₪, תוך שהוא מסתמך על הוראות סעיף 4(א) לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 וחוק האחריות למוצרים פגומים, התש"ם-1980, טוען התובע כי המכשיר שנמכר לו היה פגום מלכתחילה וכי התקלה שחזרה על עצמה וחייבה אותו בנסיעות רבות, הסבה לו נזק כספי, עוגמת נפש, טרדה והטרדה מיותרות ואף העמידה אותו בסכנה של התפוצצות המכשיר בפניו בעת השימוש בו, עקב התחממותו.

 

בכתב ההגנה ובהודעת צד ג' שהוגשו מטעמה וגם במהלך הדיון שהתקיים בפני, טענה הנתבעת כי תפקידה במקרה זה התמצה בהיותה "צינור שיווק" שתיווך בין התובע לצד ג' אשר אמורה היתה לספק לו שירות ואחריות בכל מקרה של תקלה.

צד ג' טענה להגנתה כי הפעם הראשונה בה פנה אליה התובע בתלונה אודות התחממות המכשיר היתה ב- 5.2.15 וכי על אף שכבר בבדיקתה אותו אז לא נמצאה בו כל תקלה, היא ביצעה בו איפוס תכנים ועדכון תוכנה והסבירה לתובע שסוג התקלות נשוא תלונתו יכול לנבוע מן העובדה שה- GPS וה- WIFI פועלים במכשיר דרך קבע. צד ג' מוסיפה וטוענת כי גם בפעם הבאה בה הפקיד התובע את המכשיר לתיקון אצלה (ביום 22.2.15), כשהוא מתלונן על תופעות דומות של התחממותו והתרוקנות הסוללה שלו, לא אותרה בו תקלה כלשהי ובכל זאת – לשם הסרת הספק – הוחלף הלוח המרכזי שלו. הפעם השלישית בה הפקיד התובע את המכשיר לתיקון היתה ב-1.3.15 ואז טען הוא כי "המצלמה מטושטשת". צד ג' טוענת כי לאור טענת התובע הוחלפה המצלמה והמכשיר הוחזר לו ביום 4.3.15.

אין חולק על כך שכעבור מספר ימים, ב- 10.3.15, פנה התובע אל צד ג' פעם נוספת וטען כי המכשיר מתחמם ואולם משהוא התבקש להפקידו לבדיקה, סרב לעשות כן (ר' נ/4).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ