תובענה כספית ע"ס 23,600 ₪, לאור טענת התובע כי הנתבעת חבה לפצותו בסכום זה בגין נזקים אשר נגרמו לו, ואשר לטענתו הנתבעת הסבה לו אותם.
על פי המפורט בכתב התביעה, התובע שהינו בעליה של מונית מתוצרת מרצדס מ.ר. 73-964-25, נתקל בקשיים בהנעת המכונית, ביום 12.12.2013, ולאחר שנבדקה המונית במוסך מורשה, נטען כי חוסר היכולת להניע את המונית ולעשות בה שימוש, נובע מקלקול בלוח מקשים ("קודנית") אשר הותקן על ידי הנתבעת.
הוסיף הנתבע כי ביום 2.1.2014, לאחר פעם נוספת בה לא יכול היה לעשות שימוש במכונית, פנה לנתבעת, ולאחר 4 ימים בהם הייתה המונית ללא שימוש, הוחלף לוח המקשים, והמונית שבה לתפקד כיאות. בהתאם טוען התובע, כי הנתבעת התרשלה בהתקנת לוח המקשים, והתרשלה בטיפול בעניינו, התרשלות אשר הסבה לו נזקים בשל עגמת הנפש אשר נגרמה לו, עלות הגרירה והתיקון של לוח המקשים, ואובדן הכנסה בשל אותם 4 ימים בהם הושבתה המונית עד לתיקון לוח המקשים.
הנתבעת טענה, כי אין ולא היה כל קשר בין מערכת האיתור וההתראה אשר הותקנה במונית, לרבות לוח המקשים שהינו חלק ממערכת האיתור וההתראה, הואיל ומערכת ההתראה אשר הותקנה במוניתו של התובע, אינה מחוברת למערכת ההנעה, וברי כי לא יכול היה להיות קושי בהנעה מקום שממילא אין בינה ובין מערכת ההתראה כל חיבור או קשר שהוא. עוד הוסיפה הנתבעת כי מעבר לאמור בהיעדר הקשר בין תלונות התובע למערכת אשר הותקנה על ידה, הרי שהליקוי הנטען, הינו ליקוי אשר נתרחש 6 שנים לאחר התקנת המערכת, ומדובר במערכת שהייתה פעילה יום-יום משך 6 שנים, כך שאין לראות בהתקנת המערכת משום התרשלות אשר גרמה לנזק.
בדיון אשר נתקיים בפני ביום 10.7.2014 תיאר התובע את נסיבות גילוי התקלה והתלאות אשר היו מנת חלקו באיתור התקלה במונית, ובין היתר ציין התובע כי בבית עסק בשם "חיפה רדיו" תוקן לוח המקשים בדרך של החלפת רכיב מינורי, ואז נפסקה התקלה, ונציגת הנתבעת עמדה על כך כי מערכת האיתור וההתרעה לא הכילה ניתוק הנעה באותו שנה, ולדבריה "כל מה שקשור להנעת הרכב בין אם מקישים את הקוד ובין אם לא, הרכב מניע. אנחנו לא מחוברים בשום חוט להנעה של הרכב". (עמ' 2 לפרוטוקול מיום 10.7.2014, שורה 19 ואילך).
לאחר דיון לא פורמלי, מאחר והתמונה אשר הוצגה בפני לא הייתה שלמה, הוריתי לתובע להמציא אישור מאת "חיפה רדיו" האם ישנו קשר בין מערכת ההתראה והאיתור למערכת ההנעה, שכן ברי שככל שמדובר בשתי מערכות נפרדות, הרי שאין ביניהן יחסי גומלין, וככל שאלו הם פני הדברים, הרי אין קשר סיבתי בין תקלה בלוח המקשים במערכת האיתור, לקושי בהנעה או לאי שמישות המונית בתקופה בה היו קשיי הנעה. נותן שירות זה הינו מחד תחנת השירות אשר טיפלה בתיקון מכוניתו של התובע, ותחנת שירות המוכרת על ידי הנתבעת, ולכן סברתי שזאת הינה הדרך הנכונה לבור את המוץ מן התבן.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.