אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תמיר נ' בנק הפועלים בע"מ

תמיר נ' בנק הפועלים בע"מ

תאריך פרסום : 30/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
17705-02-16
27/08/2016
בפני השופטת:
אידית קליימן-בלק

- נגד -
תובעת:
ליאת תמיר
נתבע:
בנק הפועלים בע"מ
פסק דין
 

 

 

רקע כללי וטענות הצדדים

  1. בפניי תביעה להחזר כספי של 7,753 ₪, אשר הועברו על ידי התובעת לחשבון בנק של ספק צד ג' בחו"ל, באמצעות אתר און-ליין של בנק הפועלים (להלן: " הבנק"), מבלי שהתובעת קיבלה משוב על כך שהפעולה הסתיימה בהצלחה, וזאת בשל בעיית תקשורת אשר ארעה לפתע, כך על פי הנטען, במהלך ביצוע פעולת ההעברה הבנקאית. (להלן: "העברה בנקאית").

  2. גם בשלב השני, בכל הקשור לפעולת הבנק לנסות ולהשיב את הכסף לבעליו, טוענת התובעת להזנחה וסחבת של הבנק, אשר גרמה לכך שהסכום לא הושב לה עד היום.

  3. להלן השתלשלות העניינים הכרונולוגית כפי שעולה מהמסכת העובדתית אשר נטענה בכתבי הטענות וכפי שהתבררה בפניי במעמד הדיון:

    • ביום 29/8/2014 העבירה התובעת סך של 1,000$ לזכותו של ספק בחו"ל, אשר חשבון הבנק שלו מתנהל בפולין. ביצוע העברה בנקאית זו נעשתה באמצעות אתר און ליין של בנק פועלים ועליה אין חולק בין הצדדים.

    • כשבוע לאחר מכן, ביום שישי ה- 5/9/2014 ביקשה התובעת לבצע העברה של תשלום שני לאותו הספק, בסך 2,120$ וגם זאת דרך אתר האינטרנט של הבנק. הפעולה בוצעה על ידה קרוב לשעה תשע בבוקר ואולם לטענת התובעת, הגם שהקלידה את כל הפרטים הרלוונטיים, ובטרם שידרה את פעולה ההעברה קיבלה הודעה לפיה קיימת תקלת תקשורת שאינה מאפשרת ביצוע העברה. כעבור כמה דקות ניסתה שוב, ושנית קיבלה הודעה על תקלת תקשורת.

    • התובעת יצרה קשר טלפוני עם מוקד התמיכה על מנת לקבל סיוע כיצד ניתן לבצע את ההעברה הכספית. לטענתה, מסרה לנציג כי אינה מצליחה לבצע את ההעברה, והנציג מהמוקד ביקש ממנה להתקשר שנית בתוך 10 דקות. התובעת שהייתה צריכה לצאת לפגישה, לא חזרה אל הנציג ותכננה להתקשר אליו כאשר תשוב מעיסוקיה.

    • כחצי שעה מאוחר יותר התברר לתובעת כי אותו ספק בחו"ל, לזכותו ביקשה לבצע ההעברה, למעשה ניסה לבצע תרגיל עוקץ וכי מדובר בתרמית שכן הסחורה שאמורה הייתה להישלח אליה באותו הבוקר, כלל לא יצאה לדרכה ולא נשלחה. לפיכך, נשמה התובעת לרווחה וכלל לא טרחה לחזור את הנציג ממוקד התמיכה, בסוברה כי ההעברה הכספית נכשלה וממילא לא יצאה אל הפועל.

    • ביום ראשון ה- 7/9/2014 הופתעה התובעת לגלות כי הסכום ירד מחשבונה ובוצעה ההעברה לחו"ל על ידי הבנק.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ