אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פרי נ' הדקה התשעים בע"מ ואח'

פרי נ' הדקה התשעים בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 23/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
17682-01-17
27/07/2017
בפני השופט:
עדי הדר

- נגד -
תובע:
משה פרי
נתבעים:
1. הדקה התשעים בע"מ
2. חב' התעופה סוויס אייר ליינס

פסק דין
 

 

לפני תביעה קטנה בסך של 31,500 ₪ שהגיש התובע נגד הנתבעות בגין רכיבים שונים המפורטים בסעיף 19 ד לכתב תביעתו.

 

1. בקליפת אגוז, התובע טען בסעיף 4 לכתב תביעתו כי הזמין באמצעות נתבעת 1 טיסות לאירופה וחזרה לישראל. כאשר שהה באירופה, נוצר אצלו צורך לדחות מועד שובו לישראל ולכן הזמין שני כרטיסי טיסה מנתבעת 2 לצורך טיסה מברלין ביום 19.10 , עבורו ועבור גב' אלה גלשטיין, המסייעת לו עקב נכותו.

 

2. כאשר הגיע לנמל התעופה בברלין לאחר נסיעה ארוכה ברכבת התברר לו שנתבעת 2 טוענת שהוזמן רק כרטיס טיסה אחד עבור גברת גלשטיין ומאותו רגע נגרם לו סבל רב עקב "רוע לא ברור" של נתבעת 2 . לבסוף, לאחר שנאלץ לכתת רגליו בנמל התעופה, שב לביתו בחיפה בשעת לילה מאוחרת באמצעות טיסה בחברת תעופה אחרת.

 

3. התובע טען שכאשר ביקש לדחות מועד שובו היה על הנתבעות ליתן לו שירות "ולא הייתה כל סיבה לא לעשות כן" וביקש הוצאות שונות שנגרמו לו עקב כך שלא ניתן לו השירות המבוקש, כולל הפסד הכנסות בסך של 10,000 ₪ עקב כך שהיה מרותק למיטתו 30 יום לכן לא עבד באותה תקופה. כמו כן ביקש לחייב הנתבעות בסך של 14,000 ₪ "פיצוי בגין התעללות".

 

4. עקב פגמים דיוניים בהגשת כתב התביעה, מזכיר בימ"ש הורה לתובע להגיש כתב תביעה מתוקן והוא פעל בהתאם והגיש כתב תביעה מתוקן.

 

5. נתבעת 2 הגישה כתב הגנה מפורט אליו צורפו נספחים שונים ובו טענה כי "נראה כי הארועים המתוארים בכתב התביעה נבעו מטעות התחלתית של הזמנות נפרדות של התובע ושל הגב' גלשטיין" וכי "בהזמנתו לא צוין דבר אודות מצבו הרפואי, הבעיות בניידות או כי הוא זקוק לליווי צמוד".

 

6. נתבעת 2 טענה כי הוזמנה טיסה אחת בלבד לגב' גלשטיין עקב "העדר מתן מלוא המידע לסוויס ובוודאי שמתן מידע מלא ונכון לסוויס הינו באחריות התובע". הנתבעת צרפה עותק ההזמנה ברישומיה, וטענה כי עולה מרישומיה כי התבקשה לבצע, ובהתאם נעשה, שינוי רק בטיסה של גב' גלשטיין.

 

7. עוד נטען "כי השינויים שהתובע ביקש לבצע בכרטיס שלו ושל גב' גלשטיין בוצעו ע"י אנשים אחרים, וייתכן כי אלו היו שינויים חלקיים או שגויים".

 

8. בנוסף, בימ"ש הופנה להוראות הדין החלות על תובענות נגד חברות תעופה, על פי הן, ממילא בימ"ש אינו מוסמך להיענות לחלק גדול מהסעדים שמבקש התובע.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ