אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 17547-04-15

ת"ק 17547-04-15

תאריך פרסום : 05/08/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
17547-04-15
15/07/2015
בפני השופט:
יאיר דלוגין

- נגד -
תובעים:
1. אריה לביא
2. מיקי מעוז

נתבעת:
כנפי משק תור בע"מ
פסק דין

לפני תביעה כספית בגין נזקים שנגרמו לתובעים ולנשותיהם עקב הזמנת חבילת נופש אצל הנתבעת. בטרם אגש לגופו של עניין, אציין כי התובעים העמידו את התביעה על "3,000 ₪ למשפחה". מכאן וגם מתשובתם בנושא זה בדיון, לפיה לא צירפו את נשותיהם לתביעה בהיסח הדעת, אני מסיק כי כוונתם בתביעה שהגישו הייתה לקבל פיצוי גם עבור נשותיהם ולכך כיוונו כאשר כתבו "למשפחה". על הקושי הכרוך בפסיקת פיצוי בתיק זה לנשות התובעים שלא הצטרפו לתביעה, אעמוד בהמשך פסק הדין.

התובעים הזמינו חבילת נופש הכוללת טיסות ומלון הכל כלול למלון מרקורי מינרווה במאמיה, רומניה. לטענתם, בעת שהגיעו למלון בשעה 1:30 בבוקר נחרדו לגלות כי החדרים קטנים ולא מתאימים לרמת ארבעה כוכבים. התובעים לא ישנו כל הלילה. למחרת היום הסתבר להם כי למלון אגף אחר שהנו ברמת 4 כוכבים. נציג הנתבעת המקומי שהגיע למלון, דאג להעברתם לאגף ארבעת הכוכבים, אולם נמסר להם כי יצטרכו לוותר על ארוחת צהריים ועל הפריבילגיות של הכל כלול. בעקבות כך נפגעה חופשתם ועל כך הם תובעים את סכום התביעה.

הנתבעת מנגד טוענת כי התובעים ביקשו בעת הזמנת הנופש להתאכסן במלון המדובר למרות שנציגת הנתבעת המליצה על מלון אחר ואף ציינה כי אינה מכירה את המלון המבוקש על ידם. לפי טענת הנתבעת, מדובר במלון 3 כוכבים. הנתבעת טוענת כי המלון ישנו גם אגף דירות ברמת ארבעה כוכבים. באגף זה בסיס האירוח משתנה לפי עונות השנה. גם רמת המחיר שונה בין שני האגפים. עוד ציינה הנתבעת כי אין לה הסכם עם אגף זה. לטענת הנתבעת, התובעים פנו אליה למחרת הגעתם ובסיוע נציג הנתבעת הועברו התובעים לאגף 4 כוכבים ללא תוספת תשלום. הנתבעת טוענת כי לא הוכח על ידי התובעים כי הזמינו או כי הובטח להם 4 כוכבים הכל כלול במלון המדובר.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ונתתי דעתי לעדויות ולראיות, נחה דעתי כי דין התביעה להתקבל חלקית.

בטופס ההזמנה אין אמנם התייחסות למספר הכוכבים. הפרסום בעיתון שהציגה הנתבעת גם הוא לא מתייחס למספר הכוכבים, אולם הוא גם לא מתייחס למלון ספציפי אלא לנופש במאמיה באופן כללי. בשיחה שהתקיימה עם נציגת הנתבעת הגב' שוש רנדמן שביצעה את ההזמנה, לא העלו התובעים את נושא הכוכבים, כך לפי טענתה. עדותה היית אמינה עליי. גם אין מחלוקת כי התובעים ביקשו את המלון הספציפי הזה. לפי עדותו של מר לביא, הוא ראה את המלון באתר האינטרנט של הנתבעת בזמנו וזה היה מוצג כמלון ארבעה כוכבים. לטענתו, המלון אינו מוצג עוד באתר הנתבעת (כראיה לכך הציג את דפי האתר).

אני מאמין לתובעים כי באתר האינטרנט של הנתבעת בזמנו הופיע המלון כמלון ארבעה כוכבים ואני גם מאמין לתובעים שהיה ברור לגב' רנדמן שהם מחפשים נופש במלון של ארבעה כוכבים. המסקנות הנ"ל עולות מעצם העובדה שהמלון שהציעה הגב' רנדמן לתובעים, ששמו פניציה לקסרי, הוא מלון ארבעה כוכבים, כעולה מדפי האינטרנט שצירפו התובעים. העובדה שבמלון יש אגף של ארבעה כוכבים מחזק אף הוא את המסקנה כי בזמנו המלון פורסם באתר הנתבעת ככזה.

בנסיבות אלה, שעה שהתובעים הזמינו חבילת נופש הכל כלול במלון מינרווה, בידיעה שמדובר במלון ארבעה כוכבים והנתבעת גם היא ידעה כי זו כוונתם וגם היא סברה כנראה שהיא מבצעת את ההזמנה באופן זה ומנגד קיבלו התובעים בפועל עם הגעתם חדר באגף הנחות יותר של המלון, הנתבעת הפרה את ההסכם עם התובעים ובכל מקרה לא סיפקה את המוצר שנרכש.

עם זאת, הוכח כי הנתבעת פעלה כנדרש לתיקון ההפרה ודאגה כבר למחרת היום להעברת התובעים לאגף המלון בעל ארבעת הכוכבים וכך הקטינה עד מאוד את הנזק שנגרם שלהם.

גם התובעים ערים לכך, שכן עיקר טרונייתם העיקרית בתביעה הנה העובדה שעם המעבר לאגף האחר, נשללה מהם חבילת הכל כלול והרי לפי טענתם, שמצאתי כי יש בה ממש, הובטח להם הכל כלול (ראה ההזמנה שבה מכתבו האותיות "A/I" (all inclusive) במלון ארבעה כוכבים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ