אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מנא נ' בנק הפועלים בע"מ

מנא נ' בנק הפועלים בע"מ

תאריך פרסום : 23/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
15543-06-17
31/07/2017
בפני השופט:
דניאל מרדכי דמביץ

- נגד -
תובע:
מורד מנא
נתבע:
בנק הפועלים בע"מ ח.צ. 520000118
פסק דין
 

 

לפניי תביעה כספית ע"ס 10,000 ₪ בגין התנהלות לא תקינה של הבנק הנתבע.

 

טענות התובע

  1. אי כיבוד הרשאה: ביום 1.3.2017 הוסכם בין הצדדים כי חרף הגעת חשבונו של התובע לקצה מסגרת האשראי, תכובד הרשאה לחיוב חשבון ע"ס 5,850 ₪ שהוצגה ביום 28.2.2017 בחשבונו של התובע על ידי חברת החשמל המזרח ירושלמית. בפועל הבנק לא עשה כן. ההרשאה לא כובדה. אף כי הבנק השיב לתובע את העמלה שבה חוייב חשבונו בגין החזרת ההרשאה האמורה הרי שהתובע נאלץ לשלם למוטב (חברת החשמל של מזרח ירושלים) עוד 65 ₪ בגין עמלת החזר חיוב.

  2. אי מסירת מכתב התנצלות-הבהרה במועד: התובע דרש לקבל מהבנק מכתב התנצלות המבהיר שהחזרת החיוב האמור היתה בגדר טעות של הבנק. עד אשר נמסר מכתב כזה לתובע ללא תנאי (יום 3.4.2017 - במצורף למכתב מחלקת פניות הציבור של הנתבע) כבר לא היה בידי התובע לבטל את החיוב ב-65 ₪ על ידי חברת החשמל המזרח ירושלמית. בנוסף טוען התובע כי החזר חיוב הוא פגיעה במוניטין שלו (כלקוח) מול הספק (חברת החשמל המזרח ירושלמית). קודם לכן סירב פקיד הבנק לפנות בעצמו לחברת החשמל כדי להבהיר שאי כיבוד ההרשאה נעשה בטעות. ביום 15.3.2017 התקיימה פגישה עם מנהל סניף הבנק ועם הפקיד המטפל בחשבונו של התובע. נציגי הבנק הודו בכך שאי כיבוד ההרשאה היה בגדר תקלה אולם התנו מסירת מכתב התנצלות המבהיר זאת (שאי כיבוד ההרשאה היה טעות של הבנק) בחתימה של התובע על כתב ויתור מלא של כל טענה ודרישה כלפי הבנק בנוגע לאי כיבוד ההרשאה.

  3. אי תקינות של מערכת מענה קולי: ביום 2.3.2017 נוכח התובע לדעת שלמרות הסיכום ההרשאה לא כובדה. הוא פנה למוקד הטלפוני של הבנק כדי לבקש שפקיד הבנק יחזור אליו ויטפל בעניין אי כיבוד ההרשאה בניגוד למוסכם. אף כי נדרש זמן המתנה ארוך למענה אנושי של כ-30 דקות טוען התובע כי בניגוד להוראת תיקון 42 לחוק הגנת הצרכן לא הוצעה לו אופציה להשאיר את מספר הטלפון הנייד שלו כך שפקיד הבנק יחזור אליו בהגיע תורו.

  4. קידום מהלך של מתן הלוואה ללא הסכמה: בשיחה עם פקיד הבנק ביום 1.3.2017 הוצע לתובע ליטול הלוואה של 20,000 ₪ מהבנק. התובע אמר שאינו מעוניין בהלוואה. למרות זאת, ביום 4.3.2017 צלצלה אל התובע פקידה של הבנק וביררה עמו פרטים לגבי ההלוואה. השיחה נועדה, לטענת התובע, לתאם את מועדי ההחזר של ההלוואה - שהוא כלל לא חפץ בה. פקידת הבנק אמרה לתובע כי ההלוואה עתידה להיות מוזרמת לחשבונו למחרת. התובע הבהיר כי הוא אינו רוצה לקבל את ההלוואה וזו אכן לא ניתנה לו בסופו של דבר. לטענת התובע, גם קידום עניין ההלוואה הוזכר בפגישה עם מנהל סניף הבנק והפקיד ביום 15.3.2017 והיתה הודאה של נציג הבנק שמדובר בטעות.

  5. בשל כל האמור דרש התובע בכתב התביעה לחייב את הנתבע לשלם פיצוי בסך 10,000 ₪ "בגין הפרת הוראות החוק ובגין כל הנזקים שנגרמו לו בעקבות התנהלותו המקוממת של הנתבע".

     

     

    טענות הנתבע

  6. הנתבע מאשר כי בשל טעות הופרה ההסכמה עם התובע ולא כובדה ההרשאה לחיוב לזכות חברת החשמל המזרח ירושלמית. מנהל סניף הבנק נכון היה לנצל קשר אישי מול חברת החשמל המזרח ירושלמית בכדי להבהיר לה שההרשאה היתה אמורה להיות מכובדת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ