אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין

1. עזי מזרחי
2. איילה נסיעות ותיירות בע"מ

פסק דין

לפניי תביעה כספית במסגרתה עתרו התובעים לחייב את הנתבעים בפיצוי כספי בסך של- 10,000 ₪ זאת בשל עוגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מכך שהנתבעים הפרו את ההסכם שנערך עימם ולא סיפקו להם בהתאם להסכם את מלוא חבילת הנופש שרכשו מהנתבעים, הכוללת טיסה מישראל לאיי סיישל וחזרה, ושהייה בת 7 ימים בבונגלו חדיש המצוי לאורך קו המים במלון מרידיאן שבאיי סיישל (להלן "חבילת הנופש"), אלא שיכנו אותם במהלך חופשתם בחדר מיושן במלון זה.

הנתבעים עתרו לדחיית התביעה בציינם שנתבעת 2 הינה סוכנות נסיעות המעניקה ללקוחותיה שירותי נסיעות כהגדרתם בחוק שירותי תיירות התשל"ו 1976, ועוסקת בהסדרת הזמנות ללקוחותיה כדוגמת התובעים אל מול נותני השירותים בפועל. נתבע 1 הינו עובד נתבעת 2 ואין כל יריבות בינו לבין התובעים. עוד טענו הנתבעים כי הזמנת התובעים לחבילת הנופש לתקופה מיום 26.4.16 ועד ליום 3.5.16 הכוללת טיסה מישראל לאיי סיישל וחזרה, ואירוח בתקופה זו במלון מרידיאן שבאיי סיישל התקבלה אצל נתבעת 2 , אשר ביצעה את ההזמנה האמורה אצל ספקי השירותים וקיבלה את אישורם.

סוכן הנסיעות בנתבעת 2, התבקש ע"י התובעים להזמין חדר במלון מרידיאן באיי סיישל ולא התבקש להזמין חדר מסוג בונגלו במלון זה, וכך עשה.

הוסיפו וטענו הנתבעים, כי התובעים, שעה שביצעו הזמנתם אצל נתבעת 2 באמצעות סוכן הנסיעות שהוא נתבע 1, היו מגובשים עם פרטי ההזמנה, תאריכי החופשה וזהות בית המלון, לא הזמינו חדר מסוג בונגלו ואם היה ברצונם להזמין חדר מסוג בונגלו ו/או סוויטה במלון זה, היה עליהם לדרוש זאת במפורש, ולוודא ביצוע ההזמנה עם קבלת המסמכים המאשרים את ההזמנה.

הנתבעים ציינו עוד כי נתבעת 2 ביצעה את ההזמנה דרך הספקית וביקשה חדר על פי אפשרויות בית המלון ((Run of The House, כמקובל, ולאחר מכן שלחה את פרטי ההזמנה לאישור התובעים באמצעות דוא"ל ( נספח א' לכתב ההגנה), כשגם בפרטי ההזמנה וגם באישור עצמו לא מוזכר חדר מסוג בונגלו, כטענת התובעים, שכן הנתבעים לא נדרשו לכך.

התובעים, כך הוסיפו הנתבעים, אישרו את ההזמנה כפי שהיא ולא העלו כל טענה לאחר קבלת המסמכים המאשרים את ההזמנה, ומשכך עתרו הנתבעים לדחיית תביעת התובעים שהוגשה נגדם תוך חיובם בהוצאות.

בעדותו בבית המשפט ציין תובע 1 מר אבישי קפלן, את הדברים הבאים:

"האירוע התרחש במרץ 2016, מספר שבועות לפני תאריך יום הולדתי ה-80. מה שקרה הוא שאשתי ומשפחתי החליטו לכבוד יום הולדתי לציין את זה באופן יוצא דופן במידת הניתן. פגשנו במקרה שני זוגות חברים שלנו שחזרו מאיי סיישל והם בהתלהבות רבה המליצו לנו לחגוג את יום הולדת 80 שם. שאלנו אותם איפה, והם המליצו על מלון מרידיאן, אמרו שהוא מלון ישן אבל יש לו בונגלוס חדשים לאורך קו המים שהנופש בהם הוא חוויה, ושזה מצדיק חוויה של חגיגת יום הולדת 80. התייעצנו עם הילדים וזה נראה רעיון טוב לכולם ואז התקשרנו לנתבעים ודיברנו עם נתבע 1, עזי מזרחי שאיתו אני עובד מספר שנים, אני אמרתי לעוזי בדיוק את כל מה שאני מספר עכשיו, אמרתי לו במפורש שאני חוגג יום הולדת 80, ורוצים לנסוע למלון מרידיאן אבל במיוחד לבונגלוס ושזה התנאי לנסיעה שלנו כי ללא שהות בבונגלוס אנחנו לא מוכנים בכלל לצאת למקום הזה. הוא הבטיח לנו שכך יהיה ואת עוזי אני מכיר וכך סיכמנו. אחרת לא היינו נוסעים לשם. עוזי טיפל בכל הנושא והיינו בנינו גם שיחות טלפוניות ובאחת השיחות שדיברתי איתו אשתי אמרה לי שאני אזכיר לו שהשהייה תהיה בבונגלוס ואני הזכרתי לו. והוא אמר לי "כמובן". הוזמנה טיסה ליום 26.4.16 וחזרה ב3.5.16 כשזו למעשה חופשה מוזמנת של טיסות + שהייה של שבעה ימים במלון מרידיאן בבונגלוס ושילמו את הסכום הנדרש. ב-26.4.16 אני ואשתי טסנו לסיישל והגענו למלון בשעה 22:30 בלילה בהתאם לטיסה שהייתה לנו, הגענו לקבלה על מנת לקבל את המפתח לבונגלוס ואז אמרה פקידת הקבלה שלא הוזמן לנו בונגלוס אלא חדר רגיל ואנחנו היינו בשוק. היינו גם מאוד עייפים, והיינו בשוק. אני לא יכול לתאר באיזה מציאות היינו. כל הישראלים על ידנו קיבלו בונגלוס ודווקא אנחנו לא קיבלנו בונגלוס למרות שזו הייתה ההזמנה. נשארו בקבלה לבד, והפקידה אמרה לנו שלפחות נשאר בחדר באותו לילה ומארחת תלווה אותנו לחדר. הלכנו איתה לחדר בדרך של בוץ, הולכים בדרך שמובילה אל מאחורי המלון ולא בדרך רגילה ועולים לדלת אחורית מיושנת שתלויה על צירים ולא הסכמנו להיכנס לחדר וחזרנו חזרה לקבלה. בסופו של דבר, היינו עייפים, המאחרת החזירה אותנו לאותו חדר ונשארנו שם.

בבוקר קמנו וראינו שבחדר יש חלון שצופה לגגות ישנים ולא לים או נוף. ירדנו לקבלה לארוחת בוקר וניגשנו לקבלה וביקשנו שיסדרו לנו בונגלוס שהזמנו והם אמרו שאין להם. אני התקשרתי פעם נוספת לעוזי אחרי שגם בלילה התקשרתי אליו ולא השגתי אותו, גם בשיחת בבוקר לא השגתי אותו ונשארנו בחדר כל השבוע. כמובן שירדנו לבריכה ולים אבל החדר היה ישן והיינו מאוד מתוסכלים ועצובים.

בעיקר חשבנו שזה לא מצדיק הוצאה של 24,000 ₪ שזה היה הסכום ששילמנו בגין חבילת החופשה.

חזרנו ארצה, באותו יום בבוקר צלצלתי לעוזי וסיפרתי לו את כל מה שהיה והוא אמר שהוא יטפל בזה. הוא לא הכחיש דבר. אמרתי לו באותה שיחה שמגיע לנו פיצוי משמעותי והוא אמר שהוא יטפל בזה. עברו ימים ודבר לא קרה. שלחתי לו מייל והתקשרתי אליו, זה חזר על עצמו מספר פעמים והוא אמר שהוא ידבר עם ארקיע וכך זה חזר על עצמו. פניתי לעורך דין קונפורטי שראיתי ששום דבר לא נעשה והוא הציע לי להגיש תביעה בתביעות קטנות. קיבלנו את כתב ההגנה של הנתבעים ואני אומר באופן מפורש שכולו לא אמת ואנחנו מבקשים לדחותה כי זו מניפולציה לדחות את מה שמגיע לנו.

אני מבקש לפסוק לזכותנו פיצוי כספי בסך של – 10,000 ₪ בצירוף ריבית, הפרשי הצמדה והוצאות ולדחות את הגנת הנתבעים".

תובע 1 לא נחקר בחקירה נגדית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.