ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
14662-07-16
05/02/2017
|
בפני הרשמת הבכירה:
מרי יפעתי
|
- נגד - |
תובעים:
אירנה פישקין
|
נתבעים:
אליטליה בע"מ 56003642
|
פסק דין |
1.לפניי תביעה לפיצוי התובעת בגין איחור בהגעת הכבודה במהלך חופשה של התובעת ובני משפחתה בחו"ל.
עיקרי העובדות וטענות הצדדים
2.התובעת בעלה ובתה יצאו לחופשה בת שבועיים בפודגוריצה במונטנגרו, החל מיום 25.7.2014, כמתנת גיוס לבתה של התובעת. התובעת ומשפחתה הזמינו את כרטיסי הטיסה מחברת "אליטליה" לפודגוריצה, עם עצירת ביניים ברומא.
הטיסה מתל אביב לרומא בוצעה ע"י חברת אליטליה ומרומא באמצעות חברת התעופה "מונטנגרו איירליינס".
3.לטענת התובעת, עת נחתו ביום 25.7 בפודגוריצה התברר להם כי כל הכבודה ששלחו, ובסה"כ 3 מזוודות, לא הגיעה. לטענתה, נאמר להם כי המזוודות יגיעו בטיסה למחרת ואולם, בסופו של דבר קיבלו מזוודה אחת ביום 30.7 ואת שתי המזוודות הנוספות רק ביום 31.7.
טוענת התובעת, כי במשך כשבוע נותרו ללא ציוד כלל ונאלצו לקנות דברים אישיים ואף לפנות לקבלת מרשם רפואי לתרופות כרוניות שהיו במזוודות. כמו כן, עותרת התובעת לחייב הנתבעת בשל אובדן 5 ימי טיול של כל בני המשפחה. נטען כי התובעת ובני משפחתה נאלצו לנסוע כ- 5 פעמים לשדה התעופה על מנת לברר האם המזוודות הגיעו, חווית הטיול נהרסה, הם נאלצו לשנות את תוכנית הטיול המקורית ואף לוותר על חלק מהטיולים והפעילויות שתוכננו.
טוענת התובעת כי גם בחזרתם ארצה, ביום 7.8.2014, שוב לא הגיעה כבודתם של התובעת ובני משפחתה, וזו נמסרה להם רק ביום 13.8.2014, קרי לאחר כ- 6 ימים. לטענת התובעת, בתם טסה לפולין במסגרת בית הספר ביום 10.8.2014 ומאחר והכבודה עדיין לא הייתה בידם, נאלצו לבצע רכישות נוספות בתוך זמן קצר לצורך נסיעתה. עוד טוענת התובעת כי נגרם נזק למזוודות באופן שלא ניתן היה לעשות בהן שימוש.
4.בכתב ההגנה מודה הנתבעת כי התובעת ובני משפחתה החזיקו בכרטיסי טיסה לטיסת הנתבעת מס' AZ-809 מתל אביב לרומא וכן לטיסה מס' YM-7716 שהופעלה על ידי חברת התעופה מונטנגרו איירליינס מרומא לפודגוריצה. התובעת ובני משפחתה טסו בשתי הטיסות ביום 25.7.14.
טוענת הנתבעת כי התובעת ובני משפחתה אכן מסרו שלוש מזוודות להובלה אווירית ככבודה רשומה וכי עם נחיתתם בפודגוריצה המזוודות התעכבו ולא נמסרו להם. לטענתה, מי שטיפל בניסיונות האיתור וקיבל את תלונת הנוסעים בדבר העיכוב הינה חברת התעופה מונטנגרו איירליינס בהיותה המוביל האווירי האחרון בהובלה האווירית שהתבצעה ע"י מספר מובילים. משכך, נטען ע"י הנתבעת כי האחריות לאיחור בהגעת הכבודה אינה מוטלת עליה אלא על חב' מונטנגרו איירליינס כמי שהובילה את הכבודה מרומא.
עוד טענה הנתבעת כי למיטב ידיעתה אחת משלוש המזוודות אותרה והושבה לתובעת עוד ביום 26.7.14 ואילו שתי המזוודות האחרות הושבו ביום 31.7.14.
התובעת לא צירפה לתביעתה קבלות המעידות על רכישות דחופות וחיוניות שהתובעת ביצעה בעת שכבודתה התעכבה. פירוט החיובים בכרטיס האשראי מסתכם בסך של כ- 600 יורו בלבד ולא ניתן ללמוד ממנו האם מדובר ברכישות שהיו מחויבות לנוכח העיכוב במסירת המזוודות.
לעניין העיכוב במסירת הכבודה בחזרה ארצה, נטען כי הדבר נבע משביתה פתאומית בה פתחו עובדי נמל התעופה ברומא, וכי ממילא לא נגרם כל נזק כתוצאה מעיכוב בקבלת המזוודות כאשר התובעת ובני משפחתה שבו למקום מגוריהם הקבוע. לא צורפו כל ראיות המעידות על כך כי העיכוב גרם לתובעת להוצאת הוצאות כלשהן או על הטענה בדבר נסיעת הבת לפולין.