אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 13625-01-15 תורג'מן נ' שמרת הזורע (1999)

ת"ק 13625-01-15 תורג'מן נ' שמרת הזורע (1999)

תאריך פרסום : 22/06/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
13625-01-15
18/06/2015
בפני השופט:
משה אלטר

- נגד -
תובעת:
שירלי תורג'מן
הנתבעת:
1. שמרת הזורע (1999)
2. ח.פ. 540193364

פסק דין
 

 

1.בתאריך 22.7.13 רכשה התובעת מחנות הנתבעת בקיבוץ שומרת מערכת ישיבה מעור, דגם "מקסיקו", שכללה שני חלקים – חלק אחד דו מושבי וחלק שני תלת מושבי (להלן: "הסלון") ושילמה לנתבעת, בתמורה, סך של 7,777 ₪. בנוסף שילמה התובעת סך של 400 ₪ עבור ההובלה.

הסלון סופק לתובעת ביום 25.8.13.

 

2.לטענת התובעת, כעולה מכתב התביעה, בחלוף פחות משנה מקבלת הסלון, היא נוכחה "... כי התפירה של הסלון מתחילה להיפרם". היא הודיעה על כך לנציגי הנתבעת ואלה "...לאחר התמהמהות משמעותית לקחו את הסלון לתיקון". משהוחזר לה הסלון, לאחר התיקון, היא נוכחה לגלות "...כי בוצע תיקון רשלני, לא מקצועי כשצבע התפרים החדשים שונה מצבע התפרים המקורים, דבר שהפך את כל הסלון למכוער ובעל מראה עקום".

עוד נטען ע"י התובעת, בכתב התביעה, כי נציג מטעם הנתבעת, שהגיע על מנת לבדוק את טענותיה לאחר התיקון, בדק את התפירה "... ובחוסר תום לב וברשלנות מקצועית טען שיש לצבוע את התפרים החדשים במשחת נעליים".

עוד נטען ע"י התובעת, בכתב התביעה, כי פנתה לקבלת סיוע מהמועצה הישראלית לצרכנות (להלן: "המועצה"), אולם גם זה לא עזר, מאחר "... שהנתבעת לא נענתה לפניות התובעת ו/או לפניות המועצה להחלפת המוצרים למוצרים חדשים, תקינים, תואמים להזמנה ונושאים תעודת אחריות ממועד האספקה או לביטול עסקה עקב אי התאמה".

 

לכן הגישה התובעת את התביעה שבפניי, בה היא עותרת לחייב את הנתבעת להחליף את הסלון לסלון חדש או, לחלופין, להורות על ביטול העסקה ולחייב את הנתבעת לפנות את הסלון מדירתה ולפצות אותה בסכום של 9,677 ₪ ובנוסף לפסוק פיצוי גם למועצה, זאת, מכח הוראות סעיף 31(ב)(1) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 (להלן: "חוק הגנת הצרכן").

 

3.לטענת הנתבעת, כעולה מכתב ההגנה, הסלון סופק לתובעת, ב-25.8.13, "במצב תקין לחלוטין ללא כל פגם ו/או מום", והתובעת אישרה, בחתימתה על תעודת המשלוח, את "... קבלת הטובין לשביעות רצונה".

עוד נטען ע"י הנתבעת, בכתב ההגנה, כי מיד לאחר פנייתה של התובעת לאחר כ-10 חודשי שימוש בסלון, תואם ביקור של נציג שירות מומחה מטעם הנתבעת בביתה של התובעת ולפי אבחנתו "הנזק נגרם כתוצאה משימוש לא סביר ולא אובחן כפגם ביצור". למרות זאת הסכימה הנתבעת, לפנים משורת הדין, לתקן את הנזק ו"...בסופו של יום בוצע סידור מקצועי וראוי בתפר" ואף הוארכה תקופת האחריות ל-6 חודשים נוספים.

 

לכן מבקשת הנתבעת לדחות את התביעה ולחייב את התובעת בהוצאות.

 

4.מכתבי הטענות ומעדויות הצדדים עולה כי שתיים הן השאלות העובדתיות שבמחלוקת, הטעונות הכרעה בתיק זה, והן:

 

א.מה גרם לתפר להיפרם. האם פגם בייצור או "שימוש לא סביר".

ב.האם התיקון שבוצע, בוצע באופן מקצועי וראוי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ